Steve Ditko's "Rom" bliver endelig genoptrykt i sin helhed

Besvar
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Steve Ditko's "Rom" bliver endelig genoptrykt i sin helhed

Indlæg af GoogaMooga »

Januar 2024, for severn da! 8) 8) P.S.: Miller tegner forsiden til Omnibus bind 1, og ham kan vi mestendels godt lide, ikke sandt? :wink:

fra https://www.marvel.com/articles/comics/ ... 5ObuLHgn6Q
Starting next year, new 'Rom: The Original Marvel Years Omnibus' collections will reprint the entire comics run of ROM for the first time ever! Plus, a brand-new Facsimile Edition of 'Rom' #1 on sale in September.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
MarvelMorten
Indlæg: 12
Tilmeldt: 8. jan 2022, 18:11

Re: Steve Ditko's "Rom" bliver endelig genoptrykt i sin helhed

Indlæg af MarvelMorten »

Det er bestemt en glædelig nyhed, men det er først i Omnibus 2, at den gode Ditko dukker op. Så vidt jeg husker, tegnede han fra nr. 59 og til seriens slutning i nr. 75. Det var Sal Buscema, som tegnede langt de fleste af de 58 første, og den kommende omnibus går til nr. 29.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Steve Ditko's "Rom" bliver endelig genoptrykt i sin helhed

Indlæg af GoogaMooga »

MarvelMorten skrev: 23. maj 2023, 22:53 Det er bestemt en glædelig nyhed, men det er først i Omnibus 2, at den gode Ditko dukker op. Så vidt jeg husker, tegnede han fra nr. 59 og til seriens slutning i nr. 75. Det var Sal Buscema, som tegnede langt de fleste af de 58 første, og den kommende omnibus går til nr. 29.
Nå var det så sent, jeg havde pudsigt nok kun #1, men har altid ønsket et run. Det er fint med Sal Buscema, ham kan jeg også vældig godt lide, og har tilmed mødt ham.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Steve Ditko's "Rom" bliver endelig genoptrykt i sin helhed

Indlæg af Antaeus »

Nu er det ikke noget jeg kender, men Miller er ikke blandt mine favoritter.
Sal Buscema kan jeg bedre lide.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1838
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Steve Ditko's "Rom" bliver endelig genoptrykt i sin helhed

Indlæg af Erling Søby »

Når man ser det skidt, Frank Miller producerer nu om dage, kan man godt glemme det; men der var den gang i 1980'erne, hvor Miller var én af de tre største, hvad angår amerikanske superhelte. De andre to var selvsagt Alan Moore og Neil Gaiman. Dét Miller skabte dengang på især Batman og Daredevil var så markant og nyskabende, at det ikke alene står i dag, men i store stræk er det alt senere Batman og Daredevil bygger videre på.

Sidenhen gik det desværre ned ad bakke for ham. Det sidste hæderlige fra hans hånd er vel 300. Siden er det blevet markant ringere, og det han har produceret fra de sidste 20-25 år er simpelthen forfærdelig dårligt. Han har helt mistet grebet om det.

Men det ændrer ikke på, at han en gang var en af de største.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Steve Ditko's "Rom" bliver endelig genoptrykt i sin helhed

Indlæg af GoogaMooga »

Ja, Erling, "300" er også det sidste, jeg har købt med ham. Det irriterer mig lidt, at jeg stadig mangler DD #169, den koster garanteret kassen nu. Men bedre end en omnibus.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Steve Ditko's "Rom" bliver endelig genoptrykt i sin helhed

Indlæg af GoogaMooga »

De tre største i 80'erne er naturligvis Miller, Byrne, og Perez.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1838
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Steve Ditko's "Rom" bliver endelig genoptrykt i sin helhed

Indlæg af Erling Søby »

Så lad mig præcisere; de tre absolut største forfattere af superhelte i 1980'erne var Alan Moore, Neil Gaiman og Frank Miller. Hverken Moore eller Gaiman tegner, så det giver ingen mening at sammenligne dem med Byrne og Perez. Byrne har vist skrevet noget selv, men næppe på dét niveau.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Steve Ditko's "Rom" bliver endelig genoptrykt i sin helhed

Indlæg af GoogaMooga »

Erling Søby skrev: 24. maj 2023, 15:20 Så lad mig præcisere; de tre absolut største forfattere af superhelte i 1980'erne var Alan Moore, Neil Gaiman og Frank Miller. Hverken Moore eller Gaiman tegner, så det giver ingen mening at sammenligne dem med Byrne og Perez. Byrne har vist skrevet noget selv, men næppe på dét niveau.
Ja, jeg kunne godt regne ud, at du mente forfattere. De tre største tegnere er Miller, Byrne, og Perez. For mig.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Besvar