Gammelmandssyn

Besvar
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9868
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Gammelmandssyn

Indlæg af Berti Stravonsky »

Jeg har en gevaldig stak Seriemagasiner, og napper en engang imellem. Men kun kort, for mit syn er efterhånden blevet så ringe, at jeg nærmest ikke kan læse Seriemagasinets ultrasmå bogstaver.

Så. Alle derude. Bliv ikke gammel. Det er noget lort.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23024
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Gammelmandssyn

Indlæg af GoogaMooga »

Berti Stravonsky skrev: 11. feb 2024, 10:07 Jeg har en gevaldig stak Seriemagasiner, og napper en engang imellem. Men kun kort, for mit syn er efterhånden blevet så ringe, at jeg nærmest ikke kan læse Seriemagasinets ultrasmå bogstaver.

Så. Alle derude. Bliv ikke gammel. Det er noget lort.
Jeg fortryder lidt, at jeg ikke samlede på Serie-Magasinet. Havde ellers en pæn etter. Men nu er det nok for sent. De sidste numre i magasinstørrelse skal jeg dog have dem alle af.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Nøhr
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 875
Tilmeldt: 27. nov 2008, 21:32
Geografisk sted: Kalundborg

Re: Gammelmandssyn

Indlæg af Nøhr »

Berti Stravonsky skrev: 11. feb 2024, 10:07 .. noget om aldersbetinget synsforringelse...
Jamen Berti, så må du jo ha' dig en læselup-lampe!
Jeg bemærker selv mit syns forringelse og har sat min computerskærm med en bedre fontstørrelse.
Luppen har jeg med til indkøb så jeg ka' læse inholdsfortegnelserne på div. vare - jeg ved teksten ikke er blevet mindre, blot skal mine øjne ha' bedre støtte.
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4711
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Gammelmandssyn

Indlæg af Robin »

Ja, jeg er jo virkelig nærsynet , -9,5 og 10, men jeg tager linserne ud eller brillerne af og knalder "mediet", bogen, bladet, iPad'en op i en 5-10 cm afstand fra øjnene og så selvfølgelig en blæselampe af en lampe, dog ikke med iPad'en.

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1843
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Gammelmandssyn

Indlæg af Erling Søby »

Som 61årig befinder jeg mig dér, hvor jeg ikke behøver briller til almindelig læseafstand. Så langt står alt knivskarpt, også den mindste skrift. Længere ude står det sløret, så her er det på med brillerne.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4711
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Gammelmandssyn

Indlæg af Robin »

GoogaMooga skrev: 11. feb 2024, 11:16
Berti Stravonsky skrev: 11. feb 2024, 10:07 Jeg har en gevaldig stak Seriemagasiner, og napper en engang imellem. Men kun kort, for mit syn er efterhånden blevet så ringe, at jeg nærmest ikke kan læse Seriemagasinets ultrasmå bogstaver.

Så. Alle derude. Bliv ikke gammel. Det er noget lort.
Jeg fortryder lidt, at jeg ikke samlede på Serie-Magasinet. Havde ellers en pæn etter. Men nu er det nok for sent. De sidste numre i magasinstørrelse skal jeg dog have dem alle af.
Jeg solgte jo min samling inkl. nr. 1, men når jeg nu falder over et pænt bundt eller et par pæne numre af Serie-Magasinet, så køber jeg dem. Det er super hyggeligt!

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 793
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Gammelmandssyn

Indlæg af Mogens »

Berti Stravonsky skrev: 11. feb 2024, 10:07 Jeg har en gevaldig stak Seriemagasiner, og napper en engang imellem. Men kun kort, for mit syn er efterhånden blevet så ringe, at jeg nærmest ikke kan læse Seriemagasinets ultrasmå bogstaver.

Så. Alle derude. Bliv ikke gammel. Det er noget lort.
Paradoksalt nok beklager mange mennesker sig over alderdommens mange skavanker, mens de glemmer, at det ikke er alle forundt at blive gamle. Se det som et privilegie i stedet, når synet driller eller når gebisset falder ud af munden, i bar begejstring over alle de tegneserier man stadig kan nå at læse, inden det er tid til at stille træskoene for døren. :wink:
Jens Larsen
Indlæg: 5
Tilmeldt: 10. feb 2024, 22:16

Re: Gammelmandssyn

Indlæg af Jens Larsen »

Enig. Og efterhånden som hukommelsen også begynder at svigte, behøver man ikke at tænke på plads til nye albums. Man kan bare læse de gamle om og om igen.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23024
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Gammelmandssyn

Indlæg af GoogaMooga »

Jens Larsen skrev: 18. feb 2024, 09:46 Enig. Og efterhånden som hukommelsen også begynder at svigte, behøver man ikke at tænke på plads til nye albums. Man kan bare læse de gamle om og om igen.
Enig! :)
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 793
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Gammelmandssyn

Indlæg af Mogens »

Jens Larsen skrev: 18. feb 2024, 09:46 Enig. Og efterhånden som hukommelsen også begynder at svigte, behøver man ikke at tænke på plads til nye albums. Man kan bare læse de gamle om og om igen.
Haha! Genialt. :lol:
Brugeravatar
superboy
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 820
Tilmeldt: 24. jun 2005, 16:59

Re: Gammelmandssyn

Indlæg af superboy »

GoogaMooga skrev: 11. feb 2024, 11:16

Jeg fortryder lidt, at jeg ikke samlede på Serie-Magasinet. Havde ellers en pæn etter. Men nu er det nok for sent. De sidste numre i magasinstørrelse skal jeg dog have dem alle af.
Magasinstørrelse er flott.
Vedhæftede filer
seriemagasinet samlealbum 2.jpg
samlealbum seriemagasinet.jpg
Brugeravatar
superboy
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 820
Tilmeldt: 24. jun 2005, 16:59

Re: Gammelmandssyn

Indlæg af superboy »

From Hell klarte jeg ikke å lese, har prøvd flere ganger. Skriften er alt for liten.
Vedhæftede filer
from hell.jpg
Besvar