et nyt komixlex

Besvar
hulk-boy
Indlæg: 30
Tilmeldt: 26. nov 2003, 20:58

et nyt komixlex

Indlæg af hulk-boy »

er der nogen der ved om der kommer et nyt komixlex
det har jeg hørt rygter om :wink:
ole ladegaard
Brugeravatar
Ole Damgaard
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1824
Tilmeldt: 14. jan 2005, 21:16
Geografisk sted: Aarhus N

Re: et nyt komixlex

Indlæg af Ole Damgaard »

hulk-boy skrev:er der nogen der ved om der kommer et nyt komixlex
det har jeg hørt rygter om :wink:
Iflg. pålidelig kilde arbejdes der på højtryk for at få det nye Komiklex færdigt til Komiks.dk. Om det lykkes ved jeg ikke, men det er i hvert fald på vej.
hulk-boy
Indlæg: 30
Tilmeldt: 26. nov 2003, 20:58

re

Indlæg af hulk-boy »

man kan jo også sige den trænger gevaldig til at blive opgraderet :P
ole ladegaard
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9863
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: re

Indlæg af Berti Stravonsky »

hulk-boy skrev:man kan jo også sige den trænger gevaldig til at blive opgraderet :P
Rygterne har også nået Berti. Jeg er dødsikker på at det nye lexicon ser dagens lys til Komisk.dk.
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8442
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: re

Indlæg af Frank Madsen »

Berti stravonsky skrev:
hulk-boy skrev:man kan jo også sige den trænger gevaldig til at blive opgraderet :P
Rygterne har også nået Berti. Jeg er dødsikker på at det nye lexicon ser dagens lys til Komisk.dk.
Så vidt jeg har hørt, arbejdes der mod en udgivelse i slutningen af 2006.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Mirko Woelck
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 393
Tilmeldt: 27. nov 2003, 15:43

Re: Det ny opslagsværk

Indlæg af Mirko Woelck »

Frank Madsen skrev:
Berti stravonsky skrev:
hulk-boy skrev:man kan jo også sige den trænger gevaldig til at blive opgraderet :P
Rygterne har også nået Berti. Jeg er dødsikker på at det nye lexicon ser dagens lys til Komisk.dk.
Så vidt jeg har hørt, arbejdes der mod en udgivelse i slutningen af 2006.
I januar forlød det fra Lars (er på pinden tirs- og torsdag i butikken Pegasus), at man ikke kunne nå det til komiks.dk, da ophavsmanden stadig mangler at gennemgå en for mig ukendt type operation, hvilket indledningsvis forhindrede en udgivelse lige før eller omkring Jul, og man besluttede netop af den grund, at man ville tage 2005 med og dermed skyde projektet noget tid ind i 2006.

Et skulle være sikkert; Lars fortalte mig, at det helt sikkert ville udkomme i 2006, for projektets gennemførsel afhænger af midler Pegasus Forlag er blevet tildelt (af 'tegneseriepuljen'?). Hvis projektet, sådan som jeg er det blevet fortalt, ikke gennemføres, skal midlerne føres tilbage og man vil på et senere tidspunkt få det betydelig sværere, igen at få tildelt de samme midler. Man har jo i prinicippet spærret for andre i en given tidsramme, der er gået.

Altså, i januar så det ikke ud til at kunne nås til komiks.dk, men udviklingen på butikken Pegasus' hjemmeside kunne tyde på, at der et øjnet en åbning, der styrker sandsynligheden for en udgivelsesdato nær det foromtalte event. Jeg kan forstå, at Pegasus' hjemmeside, og dens tilhørende database, er komiklex i en og samme ting.

Jeg er endvidere edderspændt på at se og læse om tegneseriemarkedet og efter hvilke kriterier man prissætter indekset med.

Jeg er dog i tvivl om, om intentioner kan matche en realisering uden tredjeparts velvilje, da man også skal finde et trykkeri/bogbinderi i tide, der kan presse et sådant projekt ind. For små udgivelser er det ofte muligt at finde et vindue, men ellers er der en betragtelig leveringstid for almindelig dødelige (jeg vil skyde på 6-12 ugers levering).

Det bliver knapt og ikke mindst spændende og se, hvad herrerne kan frembringe.

/Mirko
Besvar