Bedste kup

Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Bedste kup

Indlæg af Berti Stravonsky »

Vi har jo alle håber..

Det loft der skal ryddes. Det skab hos morfar der aldrig har været åbent.

Hvad er jeres bedste tegneseriekup? Det største glædelige scoop?

For ca. 1 år siden var jeg meget heldig på qxl. En sælger havde Den Store Anders And til salg. Startpris 100 kroner og slå til pris på 150 kroner. Jeg slog til og modtog min bog.

Sælger ringede og sagde tak, og håbede at jeg var tilfreds. Det var jeg.

Hvad er din bedste deal?
Elektronico
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1

Indlæg af Elektronico »

Tjae.. jeg fandt den første "Poeten og Lillemor/Violinvirtuosen" til en flad 20´r i notabene for snart mange år siden. men det slår sgu ikke Bertis Den STORE Andders for 150,- DAMN!!! :shock:
Brugeravatar
Mirko Woelck
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Bedste kup

Indlæg af Mirko Woelck »

Omkring starten af dette nye årtusinde var ude hos en gut omkring Lergravsparken for at opdatere min superheltesamling af Edderkoppen mm. fra Winthers forlag. Købte vel for en 1000,- for en stykpris ml. 5-10,-, hvorefter jeg spurgte ham om han ikke også havde albums? for jeg kunne vel sagtens vandre hjem med 2-300 hæffe plus lidt albums! "Jo da", og i løbet af vel 10-15 minutter fremviste han ca. 110 albums med stort set komplette serier af Red Kelly, Eric Hedspore, Lefranc, Blake og Mortimer, Henrik og Hagbart, DEN, o.lign. Jeg fik sorteret dem med løse sider fra etc.

Så spurgte jeg, hvor meget han havde tænkt sig, at det skulle koste; "Du kan få dem for en hund!", eller noget i den retning. Jeg var rystet... og blev det igen, da jeg så denne tråd og tænkte på netop det køb.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af GoogaMooga »

Hvad vil Berti med Den Store Anders And? Er han ikke klar over, at den har ombrudte billeder og som sådan er nærmest værdiløs?
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Peter Becher Damkjær
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Geografisk sted: Svendborg

Indlæg af Peter Becher Damkjær »

GoogaMooga skrev:Hvad vil Berti med Den Store Anders And? Er han ikke klar over, at den har ombrudte billeder og som sådan er nærmest værdiløs?
GoogaM og jeg er helt på bølgelængde her. Jeg HAR aldrig forstået tiltrækningskraften ved disse hvide rædsler, andet end at de alene i kraft af deres sjældenhed er attraktive for samlere. For redigeringen og præsentationen af materialet i dem er intet mindre end hæsligt. Jeg ville ikke en gang ha' dem på mit lokum, og finder jeg dem i papæsker og hele molevitten, som jeg ved, samlere af disse gyseligheder er helt pjattede med, ryger de lige ind i brændeovnen.
There's always one who drinks too much but far more drink too little.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af GoogaMooga »

...men Becher bedes skåne dem med Gottfredson og Taliaferro.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Peter Becher Damkjær
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Geografisk sted: Svendborg

Indlæg af Peter Becher Damkjær »

GoogaMooga skrev:...men Becher bedes skåne dem med Gottfredson og Taliaferro.
Sorry, korrekt...De kan lige skrælle an.

Bedste kup tror jeg ellers må være den gang Spærhage og jeg var en tur i Randers hos en samler, der havde besluttet sig for at skille sig af med hele molevitten for i stedet at hellige sit liv indkradsningen af filmprogrammer, shampoo-flasker fra alverdens hoteller og samuraisværd.
Alt skulle væk, og det var pæne sager til fornuftige priser. Her fik jeg blandt andet de fire første Adele-album i så pæn stand, at Spærhage stadig græder, når han ser dem, og har tvunget mig til at love, at jeg aldrig vil læse i 4'eren, der end ikke har været åbnet.
Samme sted troede jeg dog også, jeg havde fundt Alix 1 i 1. oplag, hvilket EFTER jeg havde købt den, viste sig ikke at være tilfældet.
...Og ellers tror jeg også gerne, Spærhage vil fortælle om en tur han og jeg en gang havde til Esbjerg....
There's always one who drinks too much but far more drink too little.
Brugeravatar
Jan Erik Hedberg
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Geografisk sted: Back home in good ol' Hornbaek

Indlæg af Jan Erik Hedberg »

Oprindelig... ÅRPRINDELIG, var den STORE jo den mest sublime samling af Barks, der fandtes - og derfor vil jeg da ikke skille mig af med den - men allerede dengang var vi mange som råbte op; vulgærdonaldisme-begrebet stammer jo fra den gang !

Og som Googa skriver søndagsserierne går da an...
med venlig hilsen Jan Erik
Brugeravatar
Steffen Jensen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Geografisk sted: Laaaaangt ude på landet.....

Indlæg af Steffen Jensen »

En ven af mig, som ikke er aktiv på dette forum, har lavet et fund, der slår Berits med flere længder. Et MEGET pænt eksemplar af det allerførste amerikanske X-men for en daler i en rode-kasse på Hjallerup marked. Det bliver ikke megtet bedere....
Brugeravatar
jacob_uno
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Geografisk sted: Holbæk

Indlæg af jacob_uno »

Jeg var temmelig glad, da jeg sidste år i en af Kirkens korshærs butikker ,fandt Guldbog nr. 4 til 50kr. :D
Jacob Uno Pescettini
Brugeravatar
Mirko Woelck
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Bedste kup

Indlæg af Mirko Woelck »

Peter Becher skrev:
GoogaMooga skrev:Hvad vil Berti med Den Store Anders And? Er han ikke klar over, at den har ombrudte billeder og som sådan er nærmest værdiløs?
GoogaM og jeg er helt på bølgelængde her. Jeg HAR aldrig forstået tiltrækningskraften ved disse hvide rædsler, andet end at de alene i kraft af deres sjældenhed er attraktive for samlere. For redigeringen og præsentationen af materialet i dem er intet mindre end hæsligt. Jeg ville ikke en gang ha' dem på mit lokum, og finder jeg dem i papæsker og hele molevitten, som jeg ved, samlere af disse gyseligheder er helt pjattede med, ryger de lige ind i brændeovnen.
Hvad er det nu Anden rapler om i "FAQ"; "... man skal kun brænde det, man ikke kan li'"?
Brugeravatar
Thopman
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Geografisk sted: Herlev

Indlæg af Thopman »

Jeremiah nr. 1, 1 oplag perfekt stand og cut-out.
10,- i Det blå pakhus på A'mar sidste år!
Var ved at tisse i bukserne af bar glæde!!

Ikke-tegneserie fund gjorde jeg også sidste år på loppemarkedet på Søborg Torv.
2 sjældne Star Wars figurer, The Emperor og Anakin Skywalker (I den gamle version med ham den gamle) til 50 øre stk. SÅDAN!

Hva' si'r du til det, Berit?!
"I couldn't repair your brakes, so I made your horn louder"
- Unknown

http://www.thopart.dk
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Bedste kup

Indlæg af Frank Madsen »

Mirko Wölck skrev:
Peter Becher skrev:
Hvad er det nu Anden rapler om i "FAQ"; "... man skal kun brænde det, man ikke kan li'"?
Da de kom frem, var de den eneste kilde til mange hidtil uudgivne Barks- og Gottfredson-historier. Hvad sidstnævnte gælder, så er de det vel endnu, i hvert fald hvis vi snakker om udgivelse på dansk.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
RKM
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Geografisk sted: KBH N

Indlæg af RKM »

Ridder Goodwill nr. 1 i perfekt stand fandt jeg på et lille loppemarked på Østerbro til en 2 krone. Jeg gav hende en femmer og sagde hun kunne beholde byttepengene. Jeg tror vi begge var godt tilfredse med den handel...
Elektronico
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1

Indlæg af Elektronico »

RKM>
du har da vist misforstået konceptet ved loppemarkeder. Man skal "prutte" om prisen og betale MINDRE end de forlanger, da priserne ofte er skruet lidt i vejret, NETOP for at man kan handle lidt og begge parter dermed "vinder" lidt :lol:

Er det kun mig der glæder mig til sommer og alle de dejlige loppe-/krammermarkeder? :D
Besvar