Guldbøger....
- Steffen Jensen
- Brugerniveau 4
- Geografisk sted: Laaaaangt ude på landet.....
Guldbøger....
Sir Steff er i tvivl...
Er det Guldbøgerne med nummer eller årstal, der er de sjælneste ??
Er det Guldbøgerne med nummer eller årstal, der er de sjælneste ??
-
- Christian Aarestrup
- Brugerniveau 6
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Lars Kristensen
- Brugerniveau 4
- Geografisk sted: Østerbro
- Kontakt:
guldbøgernes fremtid
Hvad er i øvrigt fremtiden for guldbøgerne?
Først troede man jo, at CBSV ville skubbe en masse andet Barks ud på markedet, men det er ikke sket, tværtimod.
Bliver guldbøgerne så bare ved at blive mere og mere sjældne, og betyder det, at man også skal se at skaffe sig et eksemplar af de senere numre før det for sent (de første 8 er jo i hvert fald uden for min pengepungs rækkevidde)?
Først troede man jo, at CBSV ville skubbe en masse andet Barks ud på markedet, men det er ikke sket, tværtimod.
Bliver guldbøgerne så bare ved at blive mere og mere sjældne, og betyder det, at man også skal se at skaffe sig et eksemplar af de senere numre før det for sent (de første 8 er jo i hvert fald uden for min pengepungs rækkevidde)?
- PolarRotten
- Brugerniveau 2
- Geografisk sted: Henne om hjørnet, nede i kælderen
- Kontakt:
Re: guldbøgernes fremtid
Jeg synes ikke, hvis du iøvrigt samler på CBSV, at du skal tænke mere på Guldbøgerne, da alt jo kommer ud i CBSV der også kom i Guldbøgerne.larsbvk skrev:Hvad er i øvrigt fremtiden for guldbøgerne?
Men hvis du er en forbenet samler, der skal have alt hvad der er udkommet på dansk af CB, så er det da et must.
Nummerbøgerne er iøvrigt de mest eftertragtede, by far, selvom jeg synes det er noget gas, da indholdet er præcis det samme, uanset om det er nummereret eller med årstal.
Ak ja
Kaos hersker på jord og alt er under kontrol
- Lars Kristensen
- Brugerniveau 4
- Kontakt:
CBSV
Jeg har desværre ikke penge til et værk som CBSV og selv om jeg havde, havde jeg alligevel valgt at sende det tilbage i hovedet på Egmont at dømme efter reaktionerne her på sitet. Folk må have for mange penge, når de vælger at fortsætte med at samle på noget som er så dyrt og samtidig så utilfredsstillende!
Synes også det er noget fis, at numre er mere værd end årstal. Men det gør da heldigvis min samling lidt billigere at fuldende, he-he
Når jeg spørger, er det fordi jeg har mødt flere kloge hoveder, som spår fortsatte prisstigninger på guldbøger - også de, der i dag stadig kan skaffes forholdsvis let.
Og lad mig så lige nævne, at jeg leder efter 1991 og 1993, hvis nogen skulle ligge inde med pæne eksemplarer til billige penge
Synes også det er noget fis, at numre er mere værd end årstal. Men det gør da heldigvis min samling lidt billigere at fuldende, he-he
Når jeg spørger, er det fordi jeg har mødt flere kloge hoveder, som spår fortsatte prisstigninger på guldbøger - også de, der i dag stadig kan skaffes forholdsvis let.
Og lad mig så lige nævne, at jeg leder efter 1991 og 1993, hvis nogen skulle ligge inde med pæne eksemplarer til billige penge
- Berti Stravonsky
- Administrator
- Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
- Kontakt:
- Lars Kristensen
- Brugerniveau 4
- Kontakt:
GB
Ja, det lyder fornuftigt. Man kunne godt forestille sig, at der ville blive flere samlere, som vil gå efter luksuriøse tegneserieudgivelser, og dem har der jo ikke været så mange af før i tiden. GB er nogle af de få lækre fra storhedstiden.
Den skal jeg lige ha' igen: Flere og flere samlere???Berti stravonsky skrev:...og da der kommer flere og flere samlere til, vil udgivelser som gb'er blive ved med at være eftertragtede...
Nu vil jeg aldrig drage Bertis ord i tvivl, da jeg er sikker på han med sin lille neben-gesjæft, om nogen, må have fingeren på pulsen. Men har andre samme opfattelse? (her mener jeg både til Guldbøger og andre tegneserieting).
/Spærhage
- Berti Stravonsky
- Administrator
- Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
- Kontakt:
-