Guldbøger....

Besvar
Brugeravatar
Steffen Jensen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Geografisk sted: Laaaaangt ude på landet.....

Guldbøger....

Indlæg af Steffen Jensen »

Sir Steff er i tvivl...

Er det Guldbøgerne med nummer eller årstal, der er de sjælneste ??
Tommy Almighty

Indlæg af Tommy Almighty »

Jeg tror det kommer an på de forskellige numre. Fx synes jeg det er ret svært at finde en guldbog 3 med årstal. Men ellers er det nok guldbøgerne med numre der er de mest eftertragtede - vil du købe nogen af mig da? :lol:
Brugeravatar
Christian Aarestrup
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Christian Aarestrup »

Guld med numre er for seje.
CAa

Life is what happens to you while you're hoping for something else
Brugeravatar
RKM
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Geografisk sted: KBH N

Indlæg af RKM »

Dem med årstal er jo abonnements guldbøger, mens de andre er løskøb. Umiddelbart er mit indtryk at de nummererede er de mest eftertragtede, men dermed ikke sagt at det er de mest sjældne!?

Hvad Steff (sorry SIR Steff) kan du ikke snart fremskaffe Den extraordinære liga's selskab på dansk?
Brugeravatar
Lars Kristensen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Geografisk sted: Østerbro
Kontakt:

guldbøgernes fremtid

Indlæg af Lars Kristensen »

Hvad er i øvrigt fremtiden for guldbøgerne?

Først troede man jo, at CBSV ville skubbe en masse andet Barks ud på markedet, men det er ikke sket, tværtimod.

Bliver guldbøgerne så bare ved at blive mere og mere sjældne, og betyder det, at man også skal se at skaffe sig et eksemplar af de senere numre før det for sent (de første 8 er jo i hvert fald uden for min pengepungs rækkevidde)?
Brugeravatar
PolarRotten
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Geografisk sted: Henne om hjørnet, nede i kælderen
Kontakt:

Re: guldbøgernes fremtid

Indlæg af PolarRotten »

larsbvk skrev:Hvad er i øvrigt fremtiden for guldbøgerne?

Først troede man jo, at CBSV ville skubbe en masse andet Barks ud på markedet, men det er ikke sket, tværtimod.

Bliver guldbøgerne så bare ved at blive mere og mere sjældne, og betyder det, at man også skal se at skaffe sig et eksemplar af de senere numre før det for sent (de første 8 er jo i hvert fald uden for min pengepungs rækkevidde)?
Jeg synes ikke, hvis du iøvrigt samler på CBSV, at du skal tænke mere på Guldbøgerne, da alt jo kommer ud i CBSV der også kom i Guldbøgerne.
Men hvis du er en forbenet samler, der skal have alt hvad der er udkommet på dansk af CB, så er det da et must.

Nummerbøgerne er iøvrigt de mest eftertragtede, by far, selvom jeg synes det er noget gas, da indholdet er præcis det samme, uanset om det er nummereret eller med årstal.

Ak ja
Kaos hersker på jord og alt er under kontrol
Brugeravatar
Lars Kristensen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Kontakt:

CBSV

Jeg har desværre ikke penge til et værk som CBSV og selv om jeg havde, havde jeg alligevel valgt at sende det tilbage i hovedet på Egmont at dømme efter reaktionerne her på sitet. Folk må have for mange penge, når de vælger at fortsætte med at samle på noget som er så dyrt og samtidig så utilfredsstillende!

Synes også det er noget fis, at numre er mere værd end årstal. Men det gør da heldigvis min samling lidt billigere at fuldende, he-he

Når jeg spørger, er det fordi jeg har mødt flere kloge hoveder, som spår fortsatte prisstigninger på guldbøger - også de, der i dag stadig kan skaffes forholdsvis let.

Og lad mig så lige nævne, at jeg leder efter 1991 og 1993, hvis nogen skulle ligge inde med pæne eksemplarer til billige penge
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Indlæg af Berti Stravonsky »

Da folk får flere og flere penge mellem hænderne, og da der kommer flere og flere samlere til, vil udgivelser som gb'er blive ved med at være eftertragtede...
Brugeravatar
Lars Kristensen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Kontakt:

GB

Ja, det lyder fornuftigt. Man kunne godt forestille sig, at der ville blive flere samlere, som vil gå efter luksuriøse tegneserieudgivelser, og dem har der jo ikke været så mange af før i tiden. GB er nogle af de få lækre fra storhedstiden.
Brugeravatar
Spærhage
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Geografisk sted: Boom-Town Vaarst

Indlæg af Spærhage »

Berti stravonsky skrev:...og da der kommer flere og flere samlere til, vil udgivelser som gb'er blive ved med at være eftertragtede...
Den skal jeg lige ha' igen: Flere og flere samlere???

Nu vil jeg aldrig drage Bertis ord i tvivl, da jeg er sikker på han med sin lille neben-gesjæft, om nogen, må have fingeren på pulsen. Men har andre samme opfattelse? (her mener jeg både til Guldbøger og andre tegneserieting).

/Spærhage
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Indlæg af Berti Stravonsky »

Spærhage - ja. Det er jeg ret overbevist om.
Tommy Almighty

Indlæg af Tommy Almighty »

Hvad vil i skyde på en Guldbog 4 med nummer som ny i folie er værd? Og hvor tit er i stødt på en?
Besvar