The Guinea Pig Club ® Seriøs "Blake & Mortimer"-diskussion

Hvad synes du om Blake og Mortimer?

Den serie er genial!
22
61%
Jeg ville dø uden!
3
8%
By Jove! Jeg har hele serien (og kaffestellet!)
11
31%
 
Afgivne stemmer: 36

Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: The Guinea Pig Club ® Seriøs "Blake & Mortimer"-diskussion

Indlæg af Carsten Søndergaard »

VROOOOOM
Vedhæftede filer
Blake-og-Mortimer-Otte-timer-i-Berlin-BILER (1).jpeg
Brugeravatar
Spærhage
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 797
Tilmeldt: 8. dec 2003, 23:12
Geografisk sted: Boom-Town Vaarst

Re: The Guinea Pig Club ® Seriøs "Blake & Mortimer"-diskussion

Indlæg af Spærhage »

Årh HVAD?!!! Det ville eddermame være en SÅ fed plakat at have hængene. Tryk den, Carsten, og jeg ta'r hele stakken til what-ever prisen nu er... Så cool...
/Spærhage
"-nok er vi kujoner, men vi er HURTIGE kujoner... "
(Timon, fra 'Timon og Pumpa')
Brugeravatar
Spærhage
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 797
Tilmeldt: 8. dec 2003, 23:12
Geografisk sted: Boom-Town Vaarst

Re: The Guinea Pig Club ® Seriøs "Blake & Mortimer"-diskussion

Indlæg af Spærhage »

Ahem....
Jeg må naturligvis moderere mit sprogbrug, for ikke at forårsage min egen eksklusion fra denne fremragende tråd... derfor...
"By jove! Dette fir-farvetryk, utvivlsomt på smukt mat papir, vurderes herfra med stor sikkerhed at kunne forskønne nærmest enhver væg. Jeg vil på det kraftigste opfordre redaktøren til at starte en større produktion, og garanterer ved samme lejlighed et storslået salg. Dette på trods af en muligvis ved første øjekast lettere forhøjet pris i forhold til det, man måske umiddelbart ville forvente. Temmelig chick."

Jeg beklager, det beklager jeg. Jeg vil gerne beklage, det er yderst beklageligt....

/Spærhage
"-nok er vi kujoner, men vi er HURTIGE kujoner... "
(Timon, fra 'Timon og Pumpa')
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: The Guinea Pig Club ® Seriøs "Blake & Mortimer"-diskussion

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Ha ha, nuvel, jo, ja. Jeg skal se om jeg kan overtale folkene på Éditions Blake & Mortimer til noget i den retning :)
Brugeravatar
Jan Erik Hedberg
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2446
Tilmeldt: 8. okt 2005, 22:12
Geografisk sted: Back home in good ol' Hornbaek

Re: The Guinea Pig Club ® Seriøs "Blake & Mortimer"-diskussion

Indlæg af Jan Erik Hedberg »

Ja, jeg må sige at jeg er parat til at udvide med en tilbygning, for at få noget mere vægplads.
med venlig hilsen Jan Erik
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: The Guinea Pig Club ® Seriøs "Blake & Mortimer"-diskussion

Indlæg af Frank Madsen »

Untitled-1.jpg

BREAKING!

I den forløbne weekend, på et tidspunkt, hvor Danmarks internationale renommé står og falder med indførelsen af et forbud mod afbrænding af andre landes hellige skrifter, valgte en formastelig provokatør (og fan af børnetegneserien Tin-Tin) at kaste et eksemplar af "Pyramidens Hemmelighed" på bålet under Århus Tegneserieloges traditionelle kanotur. Der var tale om et kasseret (!) bibliotekseksemplar, som selvsamme provokatør for år tilbage – formentlig i spøg – havde listet ned i posen med optændingspapir. og som han nu ikke længere kunne dy sig for at smide i flammerne og bagefter filme sin udåd.

De tilstedeværende medlemmer af The Guinea Pig Club ® opdagede attentatet for sent til at redde det hellige skrift og kunne kun i afmægtighed udbryde "Brødre! Der er en forræder iblandt os!", "By Jove! Skam dig!", "Det må være Olriks værk!" og "Vi må gerne være meget kritiske overfor hinanden, men hverken afbrænding af Blake og Mortimer eller nationale flag er en del af demokratiet!"

(Opdateres)
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1838
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: The Guinea Pig Club ® Seriøs "Blake & Mortimer"-diskussion

Indlæg af Erling Søby »

Uanset hvor kasseret et bibliotekseksemplar, der måtte være tale om, kunne det stadig have været sendt til Det Sorte Afrika og bidraget til at udvikle kontinentets kultur.

:(
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: The Guinea Pig Club ® Seriøs "Blake & Mortimer"-diskussion

Indlæg af Antaeus »

Hvor begravede i forræderen?
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: The Guinea Pig Club ® Seriøs "Blake & Mortimer"-diskussion

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Overlevede Spærhage misgerningen?
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: The Guinea Pig Club ® Seriøs "Blake & Mortimer"-diskussion

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Som altid får d'herrer gentlemen forsiden på årets nye danske Blake og Mortimer-album at se som de første. Det kommer op i Cobolts webshop i morgen. Indtil videre må man ikke vise andet end forsiden og en kort omtale af det ekstraordinære album. Jeg kan derfor endnu ikke røbe de detaljer i den danske oversættelse, jeg i de seneste uger under parolen "Kunsten at føre krig" har diskuteret med d'herrer iltre ophavsmænd Floc'h, Bocquet og Fromental. For blot 48 timer siden vippede det på grænsen af, at jeg nægtede at udgive albummet. Internationale eksperter blev indkaldt, og i Bruxelles blev, med rettighedshaverens ord, afholdt "war council". Good heavens!

I New York skal kaptajn Blake holde tale i Forenede Nationer foran otte hundrede delegerede I verdensfredens tjeneste. Kort forinden vandaliserer en ukendt mand den berømte Horus-stele i den ægyptiske samling på Metropolitan Museum, før han arresteres af politiet.

En efterladt inspription på stelen får FBI til at opsøge Francis Blake og Philip Mortimer, og de kender manden udmærket, for det er Olrik – som tilsyneladende er hensunket i en katatonisk tilstand og har mistet hukommelsen.

I et kapløb med tiden må kaptajn Blake og professor Mortimer forsøge at trænge til bunds i de mystiske omstændigheder, for alt tyder på, at en alvorlig trussel hænger over FN’s fredskonference, som skal åbne næste dag …

Den 70-årige franske tegneserieskaber Floc’h – en af de ypperste ligne claire-tegnere og Blake og Mortimer-connaisseurer – har efter et skræddersyet manuskript af José-Louis Bocquet og Jean-Luc Fromental skabt et enestående retroagtigt, mesterligt kulørt og spektakulært album med de ikoniske figurer, som her for første gang besøger New York,
Vedhæftede filer
Blake-og-Mortimer-Kunsten-af-føre-krig-forside_WEB.jpg
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: The Guinea Pig Club ® Seriøs "Blake & Mortimer"-diskussion

Indlæg af Antaeus »

Spændende med et nyt Blake & Mortimer album, de nye album er dog af svingende kvalitet, men altid godt tegnet. Forsiden ser desværre ret kedelig ud og måske også lidt bagud rent tegnemæssigt i forhold til flere af de andre album.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: The Guinea Pig Club ® Seriøs "Blake & Mortimer"-diskussion

Indlæg af GoogaMooga »

Kunne godt fristes når det er Floch, der tegner.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1838
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: The Guinea Pig Club ® Seriøs "Blake & Mortimer"-diskussion

Indlæg af Erling Søby »

@Carsten,
Umiddelbart lyder det som en historie, der godt kunne have været fortalt i den ordinære albumserie, så hvor ligger det ekstraordinære? - Er det, at Floc'h tegner i sin egen stil, i stedet for at tillempe den Jacobs' streg?

Ellers lyder det nu rigtig godt. Bouquet & Fromental gjorde fortræffeligt med Otte timer i Berlin. Og med Floc'h som tegner kan jeg kun glæde mig.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: The Guinea Pig Club ® Seriøs "Blake & Mortimer"-diskussion

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Erling Søby skrev: 23. aug 2023, 10:07Umiddelbart lyder det som en historie, der godt kunne have været fortalt i den ordinære albumserie, så hvor ligger det ekstraordinære? - Er det, at Floc'h tegner i sin egen stil, i stedet for at tillempe den Jacobs' streg?
Som nævnt er det ikke tilladt at røbe noget endnu ... Men alene sideantallet er jo ekstraordinært, dobbelt så mange sider som i de fleste ordinære album. I må desværre væbne jer med tålmodighed lidt endnu :/

Formatet er en anelse mindre end de ordinære, samme størrelse som "Den sidste farao".

https://cobolt.dk/shop/blake-og-mortime ... -863p.html
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: The Guinea Pig Club ® Seriøs "Blake & Mortimer"-diskussion

Indlæg af Antaeus »

Carsten Søndergaard skrev: 23. aug 2023, 17:36
Erling Søby skrev: 23. aug 2023, 10:07Umiddelbart lyder det som en historie, der godt kunne have været fortalt i den ordinære albumserie, så hvor ligger det ekstraordinære? - Er det, at Floc'h tegner i sin egen stil, i stedet for at tillempe den Jacobs' streg?
Som nævnt er det ikke tilladt at røbe noget endnu ... Men alene sideantallet er jo ekstraordinært, dobbelt så mange sider som i de fleste ordinære album. I må desværre væbne jer med tålmodighed lidt endnu :/

Formatet er en anelse mindre end de ordinære, samme størrelse som "Den sidste farao".

https://cobolt.dk/shop/blake-og-mortime ... -863p.html
Jeg har alle Blake & Mortimer album, på nær Den Sidste Farao, som ikke havde den kvalitet der skulle til for at jeg køber et album til den sum penge. Det nye kommende album er igen et dyrt album, men hvis den har kvaliteten så skal den ind på hylden sammen med de andre.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Besvar