The Guinea Pig Club ® Seriøs "Blake & Mortimer"-diskussion

Hvad synes du om Blake og Mortimer?

Den serie er genial!
22
61%
Jeg ville dø uden!
3
8%
By Jove! Jeg har hele serien (og kaffestellet!)
11
31%
 
Afgivne stemmer: 36

Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2378
Tilmeldt: 5. jul 2005, 14:54
Geografisk sted: Færøerne

Re: The Guinea Pig Club ® Seriøs "Blake & Mortimer"-diskussi

Indlæg af benadikt »

Carsten Søndergaard skrev:... De ni album af Jacobs fordeles i fem samlebind med to album i hvert ... Bortset fra Det Gule Mærke, som får sit helt eget "samlebind"...
Det må så være uden Kampen om verdensherredømmet?
Men forhåbentlig kommer den også i samme format.
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: The Guinea Pig Club ® Seriøs "Blake & Mortimer"-diskussi

Indlæg af Carsten Søndergaard »

benadikt skrev:
Carsten Søndergaard skrev:... De ni album af Jacobs fordeles i fem samlebind med to album i hvert ... Bortset fra Det Gule Mærke, som får sit helt eget "samlebind"...
Det må så være uden Kampen om verdensherredømmet?
Men forhåbentlig kommer den også i samme format.
Ja, i første omgang blive den sprunget over, eftersom den jo er tilgængelig i Faraos' udgave, omend uden alt det ekstramateriale, som den burde have. Jeg vil antage, at den samles i et sjette samlebind efter de fem første, måske kan det kaldes for nummer nul. Og derefter kan vi så gå videre med post-Jacobs-albummene i en eller anden form.
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1838
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: The Guinea Pig Club ® Seriøs "Blake & Mortimer"-diskussi

Indlæg af Erling Søby »

Carsten:
Jep, det bliver hardback og i overstørrelse, formatet på de nuværende nye bind, 23,5 x 31,5 cm. Selve serierne præsenteres i den i 1980'erne restaurerede farvelægning, som kun de første album nåede at udkomme i på dansk dengang.

De ni album af Jacobs fordeles i fem samlebind med to album i hvert og med masser af elysæisk ekstramateriale. Bortset fra Det Gule Mærke, som får sit helt eget "samlebind" med helt ekstraordinært meget elysæisk ekstramateriale.
Ved Zeus og Jupiter! - Dét er noget jeg ser frem til.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1838
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: The Guinea Pig Club ® Seriøs "Blake & Mortimer"-diskussi

Indlæg af Erling Søby »

Og, Carsten, hvis de så bliver trykt på det samme matte papir, som de nye albums, så skal der ikke lyde nogen klager herfra. - For nogen af os går faktisk op i valget af papir...
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
Spærhage
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 797
Tilmeldt: 8. dec 2003, 23:12
Geografisk sted: Boom-Town Vaarst

Re: The Guinea Pig Club ® Seriøs "Blake & Mortimer"-diskussi

Indlæg af Spærhage »

Carsten Søndergaard skrev:
benadikt skrev:
Carsten Søndergaard skrev:... De ni album af Jacobs fordeles i fem samlebind med to album i hvert ... Bortset fra Det Gule Mærke, som får sit helt eget "samlebind"...
Det må så være uden Kampen om verdensherredømmet?
Men forhåbentlig kommer den også i samme format.
Ja, i første omgang blive den sprunget over, eftersom den jo er tilgængelig i Faraos' udgave, omend uden alt det ekstramateriale, som den burde have. Jeg vil antage, at den samles i et sjette samlebind efter de fem første, måske kan det kaldes for nummer nul. Og derefter kan vi så gå videre med post-Jacobs-albummene i en eller anden form.
Arh, mon ikke bare du skal starte med 'Pyramiden' som nr 2, og så kommer 'Kampen' vel til sidst... Tilgængelige bind på markedet forhindrede da ikke Cobolt i at starte udgivelsen af de samlede Asterixbind? Stort set alt Goscinny-Asterix er i hvert fald tilgængeligt hos Faraos, kan jeg se...

Alternativt kan man jo også bare give bindene årstal i stedet for numre.

Men det vigtigste af alt: Vi får den ultimative über-nörd udgave. Det bliver SÅ godt.

Carsten: når du er i hus med projektet, så lover jeg at trække i ALLE de tråde jeg har for at sikre dig Nobelprisen!

/Spærhage
"-nok er vi kujoner, men vi er HURTIGE kujoner... "
(Timon, fra 'Timon og Pumpa')
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: The Guinea Pig Club ® Seriøs "Blake & Mortimer"-diskussi

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Erling Søby skrev:Og, Carsten, hvis de så bliver trykt på det samme matte papir, som de nye albums, så skal der ikke lyde nogen klager herfra. - For nogen af os går faktisk op i valget af papir...
Stensikkert samme matte papir som de nye album!
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: The Guinea Pig Club ® Seriøs "Blake & Mortimer"-diskussi

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Spærhage skrev:Arh, mon ikke bare du skal starte med 'Pyramiden' som nr 2, og så kommer 'Kampen' vel til sidst...
Nu vil jeg jo nødig lægge mig ud med bibliotekarpolitiet i Centaur Club. Så det kan da også godt være. Eller måske uden nummerering? Så kunne der være indlagt et lille ark med selvklæbende numre i guldtryk i første samlebind. Så kan man selv sætte dem på efterhånden. I den rækkefølge man synes ;-)
Spærhage skrev:Tilgængelige bind på markedet forhindrede da ikke Cobolt i at starte udgivelsen af de samlede Asterixbind? Stort set alt Goscinny-Asterix er i hvert fald tilgængeligt hos Faraos, kan jeg se...
Jo, men et af problemerne (blandt flere) med Egmonts udgivelser af Asterix var jo netop, at de stort set KUN kunne fås i Faraos CIgarer. Det samme gælder naturligvis ganske rigtigt også Faraos Blake og Mortimer-album. Men Blake og Mortimer er trods alt - trods alt! - ikke Asterix.
Spærhage skrev:Alternativt kan man jo også bare give bindene årstal i stedet for numre.
Det er selvfølgelig en mulighed. Men det bliver lidt problematisk, hvis vi fortsætter med post-Jacobs-albummene. For de er mere bundet til det år, de foregår i, end det år, de er skabt i.
Spærhage skrev:Men det vigtigste af alt: Vi får den ultimative über-nörd udgave. Det bliver SÅ godt.
Så meget er sikkert! Æh, jeg mener ... tak for tilliden :-)
Spærhage skrev:Carsten: når du er i hus med projektet, så lover jeg at trække i ALLE de tråde jeg har for at sikre dig Nobelprisen!
Men du ved jo godt, at jeg er så krukket, at jeg ikke modtager priser.
MortenR.
Indlæg: 19
Tilmeldt: 18. feb 2020, 09:14

Re: The Guinea Pig Club ® Seriøs "Blake & Mortimer"-diskussi

Indlæg af MortenR. »

Det ville også være dejligt hvis Blake and Mortimers nye eventyr blev genoptrykt så de også blev tilgængelige. Kunne I ikke samtidig med genudgivelsen af den originale serie få udgivet hele serien om de nye eventyr i cobolts hardbacks udgaver. Det ville være fantastisk - lige nu er kun bind 12-14 til at købe og resten udsolgte for ikke at nævne at mange er i bløde hæftede udgaver.....
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: The Guinea Pig Club ® Seriøs "Blake & Mortimer"-diskussi

Indlæg af Carsten Søndergaard »

MortenR. skrev:Det ville også være dejligt hvis Blake and Mortimers nye eventyr blev genoptrykt så de også blev tilgængelige. Kunne I ikke samtidig med genudgivelsen af den originale serie få udgivet hele serien om de nye eventyr i cobolts hardbacks udgaver. Det ville være fantastisk - lige nu er kun bind 12-14 til at købe og resten udsolgte for ikke at nævne at mange er i bløde hæftede udgaver.....
De kommer i hvert fald igen, og i samme format og på samme papir som de nuværende udgivelser. Om det bliver i form af enkeltbind eller en form for samlebind, er ikke helt bestemt.
MortenR.
Indlæg: 19
Tilmeldt: 18. feb 2020, 09:14

Re: The Guinea Pig Club ® Seriøs "Blake & Mortimer"-diskussi

Indlæg af MortenR. »

Carsten Søndergaard skrev:
MortenR. skrev:Det ville også være dejligt hvis Blake and Mortimers nye eventyr blev genoptrykt så de også blev tilgængelige. Kunne I ikke samtidig med genudgivelsen af den originale serie få udgivet hele serien om de nye eventyr i cobolts hardbacks udgaver. Det ville være fantastisk - lige nu er kun bind 12-14 til at købe og resten udsolgte for ikke at nævne at mange er i bløde hæftede udgaver.....
De kommer i hvert fald igen, og i samme format og på samme papir som de nuværende udgivelser. Om det bliver i form af enkeltbind eller en form for samlebind, er ikke helt bestemt.
Fantastisk, så vil jeg glæde mig til at få serien samlet i de kommende år!
Brugeravatar
Jan Erik Hedberg
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2446
Tilmeldt: 8. okt 2005, 22:12
Geografisk sted: Back home in good ol' Hornbaek

Re: The Guinea Pig Club ® Seriøs "Blake & Mortimer"-diskussi

Indlæg af Jan Erik Hedberg »

Ved alle mine gravlagte husdyrs knogler, hvilken nyhed!
Kan man formode en udgivelsesfrekvens over et tidsperspektiv som er indenfor nærværende læsers forventning om, ved egen hjælp, dog stadig at kunne læse?
med venlig hilsen Jan Erik
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: The Guinea Pig Club ® Seriøs "Blake & Mortimer"-diskussi

Indlæg af Frank Madsen »

Carsten Søndergaard skrev:
Spærhage skrev:Carsten: når du er i hus med projektet, så lover jeg at trække i ALLE de tråde jeg har for at sikre dig Nobelprisen!
Men du ved jo godt, at jeg er så krukket, at jeg ikke modtager priser.
Ahr, det er da vist ikke heeelt rigtigt. :lol:
2471_1054178769224_1532_n.jpg
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: The Guinea Pig Club ® Seriøs "Blake & Mortimer"-diskussi

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Jan Erik Hedberg skrev:Ved alle mine gravlagte husdyrs knogler, hvilken nyhed!
Kan man formode en udgivelsesfrekvens over et tidsperspektiv som er indenfor nærværende læsers forventning om, ved egen hjælp, dog stadig at kunne læse?
Det vil jeg da satse på, Jan Erik! Når først vi kommer i gang, skal der nok komme skred i det.
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: The Guinea Pig Club ® Seriøs "Blake & Mortimer"-diskussi

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Frank Madsen skrev:
Carsten Søndergaard skrev:
Spærhage skrev:Carsten: når du er i hus med projektet, så lover jeg at trække i ALLE de tråde jeg har for at sikre dig Nobelprisen!
Men du ved jo godt, at jeg er så krukket, at jeg ikke modtager priser.
Ahr, det er da vist ikke heeelt rigtigt. :lol:
2471_1054178769224_1532_n.jpg
Ha ha, men som skrevet står, var jeg 18 år, og man har jo lov til at modnes med tiden! Det skal også siges, at d'herrer Krüger og Sanderhage ikke på nogen måde havde forvarslet mig, så jeg blev taget med trompetbukserne nede.

Der står i artiklen, at der i "næste nummer" vil være "en artikel om Carsten". Den husker jeg nu ikke. Så måske har jeg faktisk frabedt mig den?

Det minder mig lidt om Sonnergaard-sagen. Jørgen Sonnergaards advokat indkaldte mig som vidne i landsretten, uden at jeg fik at vide hvorfor. Det viste sig så, at han forelagde mig et brev, jeg åbenbart havde skrevet til Sonnergaard i 1975, hvori jeg havde rost ham for hans oversættelse af Tintin. Men jeg måtte henvise til ungdommelig uvidenhed. I en efterfølgende pause i retshandlingerne trak Sonnergaard mig til side ude i mellemgangen og fnyste ad mig: "Jeg er skuffet over dig!" Som om en dengang 19-årig ung mand skulle være hans kronvidne. Det var jo absurd.
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: The Guinea Pig Club ® Seriøs "Blake & Mortimer"-diskussi

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Vedhæftede filer
Blake-og-Mortimer-Moloks-skrig-forside_WEB.jpg
Besvar