The Guinea Pig Club ® Seriøs "Blake & Mortimer"-diskussion

Hvad synes du om Blake og Mortimer?

Den serie er genial!
22
61%
Jeg ville dø uden!
3
8%
By Jove! Jeg har hele serien (og kaffestellet!)
11
31%
 
Afgivne stemmer: 36

Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: The Guinea Pig Club ® Seriøs "Blake & Mortimer"-diskussion

Indlæg af Erling Søby »

Nørd Nyt har udgivet Blake & Mortimer-spillet Pibens Triumf, som er et spil i bilkort-stilen. Det er fuldt ud spilbart.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8407
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: The Guinea Pig Club ® Seriøs "Blake & Mortimer"-diskussion

Indlæg af Frank Madsen »

Erling Søby skrev: 3. nov 2021, 23:36Nørd Nyt har udgivet Blake & Mortimer-spillet Pibens Triumf, som er et spil i bilkort-stilen. Det er fuldt ud spilbart.
Det er det. Det er dog aldrig udgivet komplet i NN-regi, men jeg fik et komplet sæt nogle år efter, det havde været piffert i NN. Det indebar, at Peter Becher/Søren Vraa var nødt til at lave de kort, de havde sprunget over i første omgang. Det har været et meget populært spil på ferier herhjemme, da barnet var barn. Cobolt burde kontakte Becher/Vraa og sætte det i produktion i anledning af 75-års jubilæet.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: The Guinea Pig Club ® Seriøs "Blake & Mortimer"-diskussion

Indlæg af Erling Søby »

Det er rigtigt, at det ikke kom komplet i Nørd Nyt, men man kunne købe det komplette sæt på tegneseriefestivalerne. Naturligvis med en piberenser bundet om.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
Spærhage
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 796
Tilmeldt: 8. dec 2003, 23:12
Geografisk sted: Boom-Town Vaarst

Re: The Guinea Pig Club ® Seriøs "Blake & Mortimer"-diskussion

Indlæg af Spærhage »

I efterårsferien var jeg med familien i det storslåede britiske imperiums strålende hovedstad. Og hvad skal man så prioritere at frekventere? Buckingham Palace? Trafalger Square eller måske British Museum?

Jeg tror alle trofaste læsere af denne tråd kan forstå at et besøg ved nedenstående bygningskompleks topper det hele...

20211022_143512.jpg
20211022_143512.jpg (172.58 KiB) Vist 2210 gange

Jeg kan kun beklage at den øvrige familie ikke umiddelbart virkede til at være helt i samme ekstatiske tilstand som undertegnede. Men jeg er sikker på de alle på et senere stadie i deres liv, vil forstå hvilken storslået oplevelse de i virkeligheden dér blev tildelt...

/Spærhage
"-nok er vi kujoner, men vi er HURTIGE kujoner... "
(Timon, fra 'Timon og Pumpa')
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8407
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: The Guinea Pig Club ® Seriøs "Blake & Mortimer"-diskussion

Indlæg af Frank Madsen »

Spærhage skrev: 19. jan 2022, 20:32I efterårsferien var jeg med familien i det storslåede britiske imperiums strålende hovedstad. Og hvad skal man så prioritere at frekventere? Buckingham Palace? Trafalger Square eller måske British Museum?
Jeg tror alle trofaste læsere af denne tråd kan forstå at et besøg ved nedenstående bygningskompleks topper det hele...
By Jove! Min kompliment, min brave ven! Det overgår jo vores besøg ved prof. Bergamottes villa. Jeg håber, at du og familien fik tid (og lov) til at genopføre Olriks facadeklatring, da I var der?

DSC_1172.jpg
1ce9a897df4ba3c68fb8c6517676a0de-1639735933.jpg
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7159
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: The Guinea Pig Club ® Seriøs "Blake & Mortimer"-diskussion

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Troldspejlet er meget begejstret for Den sidste Sværfisk og kalder det "som at læse en lang, god James Bond-roman", "fede actionscener", "imponerende udgivelse", "noget af det mest underholdende", "superspændende", og "et af de bedste af de nye album".

Derudover har Jakob Stegelmann en underholdende samtale med sin ubefarne stuntlæser Christopher Andersen om forskellen på Jacobs-albummet Den djævelske fælde og Den sidste Sværdfisk.

Og så har Stegelmann bemærket et overraskende greb, Jean van Hamme har foretaget i det nye album.

Blake og Mortimer-connaisseuren Frank Madsen bliver også nævnt.

Starter 56:16.

https://www.dr.dk/.../troldspejle.../tr ... podcast-57
Vedhæftede filer
Blake-og-Mortimer-Den-sidste-Sværdfisk-forside_WEB.jpg
Brugeravatar
Jan Erik Hedberg
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2446
Tilmeldt: 8. okt 2005, 22:12
Geografisk sted: Back home in good ol' Hornbaek

Re: The Guinea Pig Club ® Seriøs "Blake & Mortimer"-diskussion

Indlæg af Jan Erik Hedberg »

Tak for linket, Carsten.
Desværre virkede det ikke, men jeg fandt dog afsnittet ved lokal søgning i DRs arkiver.
Senest rettet af Jan Erik Hedberg 18. mar 2022, 15:40, rettet i alt 1 gang.
med venlig hilsen Jan Erik
Brugeravatar
Jan Erik Hedberg
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2446
Tilmeldt: 8. okt 2005, 22:12
Geografisk sted: Back home in good ol' Hornbaek

Re: The Guinea Pig Club ® Seriøs "Blake & Mortimer"-diskussion

Indlæg af Jan Erik Hedberg »

Efter køb af ovennævnte album, Den sidste Sværdfisk, erfarede jeg at van Hamme anbefalede at man genlæste de tre oprindelige albums i "Kampen om Verdensherredømmet".
Nu er jeg endelig kommet ud af mit bibliotek med trilogien og erfarer at kampen om verdensherredømmet er sat igang nærmest udenfor vinduet, i noget der ligner virkeligheden - så jeg tror jeg trækker mig tilbage i øreklapstolen og går i fiktionens verden.
med venlig hilsen Jan Erik
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9406
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: The Guinea Pig Club ® Seriøs "Blake & Mortimer"-diskussion

Indlæg af Antaeus »

Jan Erik Hedberg skrev: 18. mar 2022, 15:40 Efter køb af ovennævnte album, Den sidste Sværdfisk, erfarede jeg at van Hamme anbefalede at man genlæste de tre oprindelige albums i "Kampen om Verdensherredømmet".
Nu er jeg endelig kommet ud af mit bibliotek med trilogien og erfarer at kampen om verdensherredømmet er sat igang nærmest udenfor vinduet, i noget der ligner virkeligheden - så jeg tror jeg trækker mig tilbage i øreklapstolen og går i fiktionens verden.
Lad os høre hvad du synes.
Jeg mangler stadig at læse den.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8407
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: The Guinea Pig Club ® Seriøs "Blake & Mortimer"-diskussion

Indlæg af Frank Madsen »

I Angoulême var the place to be for B&M-fans pavillionen PARA BD, der ligger strategisk placeret mellem byens kæmpe torvehal og værtshusene CHAT NOIR, BLUES ROCK m.fl.

I denne pavillion var nemlig LES AMIS DE JACOBS repræsenteret med deres stand, bemandet af et par elskelige damer, der i bedste B&M-stil førte regnskab i en kolonnebog over salget af medlemsblade, postkort osv.

Letsindigt nok (og en smule blasfemisk) havde festivalarrangørerne valgt at placere standen for LES AMIS DE HÆRGE direkte overfor med al den risiko for ukvemsord og kasten med papirskugler, det kunne opfordre til mellem de to fangrupper. Men alt virkede fredeligt og venskabeligt. Jeg spejdede efter Olrik eller Rastapopoulos i forklædning, men forgæves.

DSC_0546.JPG
DSC_0547.JPG
DSC_0548.JPG
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: The Guinea Pig Club ® Seriøs "Blake & Mortimer"-diskussion

Indlæg af Mesterius »

Frank Madsen skrev: 22. mar 2022, 20:53Jeg spejdede efter Olrik eller Rastapopoulos i forklædning, men forgæves.
Rastapopoulos er jo en forkledningsmester, så han var sikkert dér likevel.
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8407
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: The Guinea Pig Club ® Seriøs "Blake & Mortimer"-diskussion

Indlæg af Frank Madsen »

Mesterius skrev: 22. mar 2022, 21:19Rastapopoulos er jo en forkledningsmester, så han var sikkert dér likevel.
Højst tænkbart. :D

Jeg benyttede lejligheden til at erhverve det allerførste og det allernyeste nummer af medlemsbladet "Les Amis de Jacobs", nummer 1 fra 2006 og nummer 30 fra 2021. Sidstnævnte fejrer efterårets 75-års jubilæum for serien over alle serier (bortset fra min hustrus).

Indholdet er bl.a. en artikel om "Den kunstige regn og den meteorologiske krig" om 1950ernes luftforurening, smog og videnskabens forsøg på at lege med atmosfæren - selvfølgelig med henvisning til "SOS Meteorer". Desuden anden (!) del af noget, der åbenbart er en artikelserie — hvilket man skulle have forsvoret, der var basis for — om fejl [sic] i Jacobs' album! Christian Viard (der må være en af Hærges venner) boltrer sig vellystigt og skamløst i petitesser som knapper, der veksler i antal og mellem højre og venstre side, bilrat, der skifter side, flyselskaber og hoteller, der skifter navn eller ligefrem staves forkert, lommer, der dukker op og forsvinder igen, paneler i hotelgange, der gør det samme, uforklarlige skift mellem højre- og venstrekørsel i Cairo, bogforsider, der vandrer om på bagsiden af bogen, pistoler med syv skud, iturevede jakker, der mirakuløst reparerer sig selv og manglende manchetknapper og seletøj (på en hest, ikke på vore venner B&M). Nummeret afsluttes med en illustreret artikel om tilblivelsen af CBBD i Bruxelles, hvor Jacobs var med til indvielsen i 1986.

http://www.amisdejacobs.org/fr/

ADJ-Revue-N30[1].jpg
ADJ-Revue-N30[1].jpg (87.68 KiB) Vist 1700 gange
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7159
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: The Guinea Pig Club ® Seriøs "Blake & Mortimer"-diskussion

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Frank Madsen skrev: 22. mar 2022, 23:55
Mesterius skrev: 22. mar 2022, 21:19Rastapopoulos er jo en forkledningsmester, så han var sikkert dér likevel.
Højst tænkbart. :D
Måske endda forklædt som Frank Madsen, det kan man jo ikke vide! :lol:
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8407
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: The Guinea Pig Club ® Seriøs "Blake & Mortimer"-diskussion

Indlæg af Frank Madsen »

Carsten Søndergaard skrev: 23. mar 2022, 00:10
Frank Madsen skrev: 22. mar 2022, 23:55
Mesterius skrev: 22. mar 2022, 21:19Rastapopoulos er jo en forkledningsmester, så han var sikkert dér likevel.
Højst tænkbart. :D
Måske endda forklædt som Frank Madsen, det kan man jo ikke vide! :lol:
Jeg var snarere forklædt som Labrousses svenske nabo, monsieur Henri — her i selskab med Thomas Schrøder, Tatiana Goldberg og en repræsentant for Netflix, i gang med at pitche "Aida Nur".

275992368_2537340236402077_3949587723170005075_n.jpg
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7159
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: The Guinea Pig Club ® Seriøs "Blake & Mortimer"-diskussion

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Thomas Schrøder er garanteret Olrik i forklædning!

Eller den uskyldigt udseende Netflix-repræsentant er :lol:
Besvar