The Guinea Pig Club ® Seriøs "Blake & Mortimer"-diskussion

Hvad synes du om Blake og Mortimer?

Den serie er genial!
22
61%
Jeg ville dø uden!
3
8%
By Jove! Jeg har hele serien (og kaffestellet!)
11
31%
 
Afgivne stemmer: 36

Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7159
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: The Guinea Pig Club ® Seriøs "Blake & Mortimer"-diskussion

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Det er forsiden på en af de alternative udgaver af albummet, der udkommer på fransk:

- ordinærudgave (omkring 500.000 eksemplarer)
- bibliofil udgave (8000 eksemplarer)
- boksudgave fra tegneseriebutikskæden Canal BD med albummet både i farver og sort-hvid (4000 eksemplarer)
- by Jove-udgave med tilhørende dvd med en dokumentarfilm om seriens historie, der blev produceret i fjor (5000 eksemplarer)

Her er en trailer til dokumentarfilmen, næsten alle seriens forfattere og tegnere medvirker og øver sig i at sige "by Jove":
https://www.youtube.com/watch?v=-iUojtvvhcI
Vedhæftede filer
Blake4editions.jpg
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8407
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: The Guinea Pig Club ® Seriøs "Blake & Mortimer"-diskussion

Indlæg af Frank Madsen »

Carsten Søndergaard skrev: 28. sep 2022, 00:24- ordinærudgave (omkring 500.000 eksemplarer)
- bibliofil udgave (8000 eksemplarer)
- boksudgave fra tegneseriebutikskæden Canal BD med albummet både i farver og sort-hvid (4000 eksemplarer)
- by Jove-udgave med tilhørende dvd med en dokumentarfilm om seriens historie, der blev produceret i fjor (5000 eksemplarer)
Det bliver dyrt for Poul. :lol:
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Spærhage
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 796
Tilmeldt: 8. dec 2003, 23:12
Geografisk sted: Boom-Town Vaarst

Re: The Guinea Pig Club ® Seriøs "Blake & Mortimer"-diskussion

Indlæg af Spærhage »

Det ER allerede dyrt... MEN som alle ved kan man ikke købe noget som helst med Blake og Mortimer for dyrt. Det er mere et problem hvor jeg skal gøre at alle 4 komplette serier af samtlige 1.oplag. 517.000 eksemplarer...der kan godt gå hen og blive lidt trangt på hylderne...

/Spærhage
"-nok er vi kujoner, men vi er HURTIGE kujoner... "
(Timon, fra 'Timon og Pumpa')
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7159
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: The Guinea Pig Club ® Seriøs "Blake & Mortimer"-diskussion

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Nu kan man så komme med til Berlin i 1963.

https://cobolt.dk/shop/blake-og-mortime ... -786p.html
Vedhæftede filer
image.jpeg
image.jpeg (91.1 KiB) Vist 5563 gange
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22972
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: The Guinea Pig Club ® Seriøs "Blake & Mortimer"-diskussion

Indlæg af GoogaMooga »

Carsten Søndergaard skrev: 25. nov 2022, 00:42 Nu kan man så komme med til Berlin i 1963.

https://cobolt.dk/shop/blake-og-mortime ... -786p.html
Jeg havde egentlig fravalgt de nye B&M, men når jeg ser forsiden til den nye "Otte timer i Berlin", er jeg fristet. Det er jo en aldeles fremragende tegning!
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: The Guinea Pig Club ® Seriøs "Blake & Mortimer"-diskussion

Indlæg af Erling Søby »

Det blev så købt og læst i går. Jeg er særdeles begejstret. Aubin er en fortræffelig tegner og historien - som jeg ikke vil spoile - er en virkelig spændende koldkrigs-agentthriller. Et sted i baggrunden, uden at det bliver noget plagiat, fornemmer jeg Len Deightons Lynaktion IPCRESS, Begravelse i Berlin m.fl. og også en hilsen til Martin Cruz Smiths Mord i Gorkij Park. Det gør den faktisk lidt anderledes end vi er vant til i Blake & Mortimer, så det virker næsten lidt som et stilbrud, når en gammel fjende dukker op. Det er forhåbentlig ikke det sidste vi har hørt fra Boquet, Fromental & Aubin.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8407
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: The Guinea Pig Club ® Seriøs "Blake & Mortimer"-diskussion

Indlæg af Frank Madsen »

Erling Søby skrev: 25. nov 2022, 08:37... så det virker næsten lidt som et stilbrud, når en gammel fjende dukker op.
Hvad? Hvem? Hvem dukker op?? :lol:
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: The Guinea Pig Club ® Seriøs "Blake & Mortimer"-diskussion

Indlæg af Erling Søby »

Det røber jeg ikke, Frank. Det skal da være en overraskelse hvem det lige kan være.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8407
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: The Guinea Pig Club ® Seriøs "Blake & Mortimer"-diskussion

Indlæg af Frank Madsen »

Erling Søby skrev: 25. nov 2022, 18:32 Det røber jeg ikke, Frank. Det skal da være en overraskelse hvem det lige kan være.
Jaså! Dann haben wir anderen Methoden:

index.jpg
index.jpg (17.89 KiB) Vist 5481 gange
"Mens dr. Madsen taler, begynder den mystiske skive at snurre og udsende et strålende lysskær. For sent opdager Søby at han er blevet narret og vakler nogle skridt tilbage, idet han røber navnet ..."
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: The Guinea Pig Club ® Seriøs "Blake & Mortimer"-diskussion

Indlæg af Erling Søby »

"AAH! Skiven!!! - Ol... Olr..."

Så bare vent til du ser hvad Mortimer bliver udsat for i albummet :shock:
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8407
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: The Guinea Pig Club ® Seriøs "Blake & Mortimer"-diskussion

Indlæg af Frank Madsen »

Erling Søby skrev: 25. nov 2022, 23:25"AAH! Skiven!!! - Ol... Olr..."
:lol:
Erling Søby skrev: 25. nov 2022, 23:25Så bare vent til du ser hvad Mortimer bliver udsat for i albummet :shock:
Det kan umuligt være værre end det, han bliver udsat for i "Philip og Francis' eventyr", som jeg læser lige nu.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7159
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: The Guinea Pig Club ® Seriøs "Blake & Mortimer"-diskussion

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Erling Søby skrev: 25. nov 2022, 08:37Aubin er en fortræffelig tegner og historien - som jeg ikke vil spoile - er en virkelig spændende koldkrigs-agentthriller ... Det er forhåbentlig ikke det sidste vi har hørt fra Boquet, Fromental & Aubin.
Jeg erklærer mig enig, Aubin er virkelig den mest udsøgte jacobinske arving, han er mesterlig i enhver tænkelig detalje og i persontegningen og næsten bedre end Jacobs selv i hans sidste album. Desværre betyder det også (ligesom det gjorde for Ted Benoit) at det tager ham årevis at tegne et album - i dette tilfælde har han brugt 7 år!

Bocquet og Fromental har tidsmæssigt lagt sig smukt i kølvandet på Det gule mærke, SOS meteorer og Den djævelske fælde. Kunne være sjovt, hvis de fortsatte til sidste halvdel af 1960'erne, fx 1967 og 1968.

Bocquet og Fromental er under alle omstændigheder tilbage allerede til næste år, de har skrevet manuskriptet til et nyt ekstraordinært eventyr med Blake og Mortimer, som tegnes af Floc'h! Angiveligt 120 sider i alternativt format. Foregår i New York, mere vides endnu ikke.

Forresten udgiver Cobolt snart den udvidede udgave af "Hergés oplevelser" af Bocquet, Fromental og Stanislas.
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7159
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: The Guinea Pig Club ® Seriøs "Blake & Mortimer"-diskussion

Indlæg af Carsten Søndergaard »

GoogaMooga skrev: 25. nov 2022, 03:06fremragende tegning!
Selv seksogtyve år efter det første af de "nye" album er det okay at ændre mening :P
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9406
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: The Guinea Pig Club ® Seriøs "Blake & Mortimer"-diskussion

Indlæg af Antaeus »

Erling Søby skrev: 25. nov 2022, 08:37 Det blev så købt og læst i går. Jeg er særdeles begejstret. Aubin er en fortræffelig tegner og historien - som jeg ikke vil spoile - er en virkelig spændende koldkrigs-agentthriller. Et sted i baggrunden, uden at det bliver noget plagiat, fornemmer jeg Len Deightons Lynaktion IPCRESS, Begravelse i Berlin m.fl. og også en hilsen til Martin Cruz Smiths Mord i Gorkij Park. Det gør den faktisk lidt anderledes end vi er vant til i Blake & Mortimer, så det virker næsten lidt som et stilbrud, når en gammel fjende dukker op. Det er forhåbentlig ikke det sidste vi har hørt fra Boquet, Fromental & Aubin.
Det lyder godt, for de nye Blake & Mortimer er rent historiemæssigt af svingende kvalitet, mens tegningerne er gode.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8407
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: The Guinea Pig Club ® Seriøs "Blake & Mortimer"-diskussion

Indlæg af Frank Madsen »

Frank Madsen skrev: 25. nov 2022, 22:09"Mens dr. Madsen taler, begynder den mystiske skive at snurre og udsende et strålende lysskær. For sent opdager Søby at han er blevet narret og vakler nogle skridt tilbage, idet han røber navnet ..."
I øvrigt bemærkelsesværdigt, at både Jacobs og Barks i 1953 laver en historie med hypno-skiver, et fænomen, der åbenbart var oppe i tiden i tiåret efter krigen:

https://scifi.stackexchange.com/questio ... inate-from

Untitled-1.jpg
(Indsat er The Ringmaster af Kirby, der dog er en noget senere figur - andre eksempler på brug af hypno-spiralen i tegneserier?)
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Besvar