The Guinea Pig Club ® Seriøs "Blake & Mortimer"-diskussion

Hvad synes du om Blake og Mortimer?

Den serie er genial!
22
61%
Jeg ville dø uden!
3
8%
By Jove! Jeg har hele serien (og kaffestellet!)
11
31%
 
Afgivne stemmer: 36

Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: The Guinea Pig Club ® Seriøs "Blake & Mortimer"-diskussi

Indlæg af Carsten Søndergaard »

I dag er det 33 år siden, at Edgar P. Jacobs i en alder af 82 år forlod denne verden.

Her en fanvideo af hans passende imponerende gravsted i Lasne syd for Bruxeller.
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: The Guinea Pig Club ® Seriøs "Blake & Mortimer"-diskussi

Indlæg af Frank Madsen »

Carsten Søndergaard skrev:I dag er det 33 år siden, at Edgar P. Jacobs i en alder af 82 år forlod denne verden. Her en fanvideo af hans passende imponerende gravsted i Lasne syd for Bruxeller.
Fornemt med sphinx og alt muligt. En af de seværdigheder, vi ikke nåede, da Spærhage, Dan, Becher og jeg var i Bruxelles for 3 år siden (men vi nåede dog prof. Bergamottes villa).

Men Jacobs havde jo fortjent en pyramide. Mindst.

Billede
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: The Guinea Pig Club ® Seriøs "Blake & Mortimer"-diskussi

Indlæg af Antaeus »

Google oversættelse:
http://blake-jacobs-et-mortimer.over-bl ... 59094.html

La Marque Verte (1988)

Bob De Moor, der skulle arbejde på bind 2 i Professor Satos tre formler , gennemførte en af ​​de ældste kommunikationskampagner ved hjælp af tegnene fra Blake og Mortimer.

Denne brochure på 4 sider format 21x29.7, produceret til byen Montreuil (Seine - Saint Denis) var beregnet til at fremme byens renlighed. Det er en parodi på det gule mærke, der bliver til det grønne mærke (en stor grøn "M", M ligesom Montreuil, sportslig af kommunale rengøringsbiler). Der blev arrangeret en konkurrence for unge mennesker til at lave en tegneserie. Lille sjov note, 100 vindere fik tilbudt et album med eventyrerne fra Blake og Mortimer : The Mystery of the Yellow Brand (sic)!

Nedenfor er de fire sider i denne brochure efterfulgt af den originale side på den anden af ​​dem:
Skærmbillede 2020-03-14 kl. 16.54.58.png
Skærmbillede 2020-03-14 kl. 16.55.17.png
Skærmbillede 2020-03-14 kl. 16.55.40.png
Skærmbillede 2020-03-14 kl. 16.55.57.png
Skærmbillede 2020-03-14 kl. 16.56.11.png
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: The Guinea Pig Club ® Seriøs "Blake & Mortimer"-diskussi

Indlæg af Carsten Søndergaard »

D'herrer gentlemen, jeg har et pinligt lille problem, der haster med at blive løst.

Det spritnye album, "Molochs skrig", skal nemlig i trykken i morgen, og mit problem er, at jeg ikke kan finde mine eksemplarer af "Pyramidens hemmelighed" ... hvilket selvsagt er ret pinligt. Jeg har dem, men de har akut forlagt sig.

"Molochs skrig" er fortsættelsen på "Septimusstrålen" og der er en direkte reference til sheik Abdel Razeks "formel" ... eller "formular" ... eller, som jeg helst vil kalde den, "forskrift" - som han fremsiger i Pyramidens hemmelighed (bind 1, tror jeg).

Jeg vil derfor gerne bruge samme betegnelse som i Pyramiden ... Jeg tænker at d'herrer gentlemen måske (i modsætning til mig) har lagret det i hukommelsen. Alternativt har nogen måske albummet ved hånden? Jeg kan ikke nå et komme på biblioteket i morgen.

Og hvordan lyder denne formel/formular/forskrift præcist: "Ved Horus, forbliv!" - eller?

På forhånd mange tak!
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: The Guinea Pig Club ® Seriøs "Blake & Mortimer"-diskussi

Indlæg af Carsten Søndergaard »

En venlig (men diskret) gentleman har nu meddelt mig, at sheikens udsagn er "Ved den gravlagte Horus!" i Pyramidens hemmelighed 2. del. Tak!

Det er bestemt en bedre formulering end "Ved Horus, forbliv!".

Nu mangler jeg bare at finde ud af, om der optræder en begrebsbetegnelse for udsagnet i Pyramidens hemmelighed. "Formule" kaldes det på fransk, men det kan fordanskes på mange måder. Hvis det ikke er fordansket i Pyramidens hemmelighed, gør det naturligvis alting lettere. (Så jeg ikke får på hattepulden for, at en ny begrebsbetegnelse tages i brug).

I mellemtiden får d'herrer Guinea Pig'er helt eksklusivt, som de første i Det Forenede Kongerige og omegn, her den danske forside at se. Udgivelsen planlagt til 3. december. Jeg kan røbe, at Olriks og Mortimers forhold spændes til bristepunktet; mere får I ikke at vide.
Vedhæftede filer
Blake-og-Mortimer-Molochs-skrig-forside_WEB.jpg
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: The Guinea Pig Club ® Seriøs "Blake & Mortimer"-diskussi

Indlæg af Frank Madsen »

Sheiken kalder det "et magisk budskab", som Mortimer skal gentage af al kraft fire gange, da han overrækker talismanen. Da Mortimer får besøg af slangen, "udstøder han den magiske sætning". Og Nasir hører "sin herres besværgelser" og kommer Mortimer til undsætning.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: The Guinea Pig Club ® Seriøs "Blake & Mortimer"-diskussi

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Tusind tak for al hjælpen, både her og fra flere mennesker ad andre kanaler :-)

I har fortjent et par finurlige detaljer fra det nye album.
Vedhæftede filer
Moloch2.jpg
Moloch1.jpg
MortenR.
Indlæg: 19
Tilmeldt: 18. feb 2020, 09:14

Re: The Guinea Pig Club ® Seriøs "Blake & Mortimer"-diskussi

Indlæg af MortenR. »

Jeg er stadig lidt nysgerrig efter at høre hvornår den gamle serie genoptrykkes og forhåbentligt i flotte udgaver. Blake og Mortimer er jo desværre meget vanskelig at opkøbe og det kunne være rart hvis hele serien var tilgængelige for nye købere!!

Mvh. Morten
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: The Guinea Pig Club ® Seriøs "Blake & Mortimer"-diskussi

Indlæg af Carsten Søndergaard »

MortenR. skrev:Jeg er stadig lidt nysgerrig efter at høre hvornår den gamle serie genoptrykkes og forhåbentligt i flotte udgaver. Blake og Mortimer er jo desværre meget vanskelig at opkøbe og det kunne være rart hvis hele serien var tilgængelige for nye købere!!

Mvh. Morten
Jep, der er sat kræfter ind på at realisere projektet, så det kan starte efteråret 2021!
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: The Guinea Pig Club ® Seriøs "Blake & Mortimer"-diskussi

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Moloch har protesteret. Han insisterer på at hedde Molok på dansk 8)
Vedhæftede filer
Blake-og-Mortimer-Moloks-skrig-forside_WEB.jpg
MortenR.
Indlæg: 19
Tilmeldt: 18. feb 2020, 09:14

Re: The Guinea Pig Club ® Seriøs "Blake & Mortimer"-diskussi

Indlæg af MortenR. »

Carsten Søndergaard skrev:
MortenR. skrev:Jeg er stadig lidt nysgerrig efter at høre hvornår den gamle serie genoptrykkes og forhåbentligt i flotte udgaver. Blake og Mortimer er jo desværre meget vanskelig at opkøbe og det kunne være rart hvis hele serien var tilgængelige for nye købere!!

Mvh. Morten
Jep, der er sat kræfter ind på at realisere projektet, så det kan starte efteråret 2021!

Lyder fantastisk!
MortenR.
Indlæg: 19
Tilmeldt: 18. feb 2020, 09:14

Re: The Guinea Pig Club ® Seriøs "Blake & Mortimer"-diskussi

Indlæg af MortenR. »

MortenR. skrev:
Carsten Søndergaard skrev:
MortenR. skrev:Jeg er stadig lidt nysgerrig efter at høre hvornår den gamle serie genoptrykkes og forhåbentligt i flotte udgaver. Blake og Mortimer er jo desværre meget vanskelig at opkøbe og det kunne være rart hvis hele serien var tilgængelige for nye købere!!

Mvh. Morten
Jep, der er sat kræfter ind på at realisere projektet, så det kan starte efteråret 2021!

Lyder fantastisk!
Og gør så gerne hele serien tilgængeligt i hardback udgaver - det kunne være fantastisk og jeg tror alle fansene gerne køber nye hardback udgaver som erstatning for de gamle slidte hæftede albums....
maxus
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 215
Tilmeldt: 27. aug 2007, 00:59

Re: The Guinea Pig Club ® Seriøs "Blake & Mortimer"-diskussi

Indlæg af maxus »

Mvh. Morten[/quote]Jep, der er sat kræfter ind på at realisere projektet, så det kan starte efteråret 2021![/quote]


Lyder fantastisk![/quote]

Og gør så gerne hele serien tilgængeligt i hardback udgaver - det kunne være fantastisk og jeg tror alle fansene gerne køber nye hardback udgaver som erstatning for de gamle slidte hæftede albums....[/quote]

Helt enig - har alle de 'gamle, men køber MEGET gerne nye i hardback :D
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1838
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: The Guinea Pig Club ® Seriøs "Blake & Mortimer"-diskussi

Indlæg af Erling Søby »

Det bliver vist både hardback og en solid spandfuld ekstramateriale? - Og er planen stadig at samle serien i dobbeltbind?

Kunne det så også blive i let overstørrelse (dvs. den nye standardstørrelse, som fx Angel Wings er i)?
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: The Guinea Pig Club ® Seriøs "Blake & Mortimer"-diskussi

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Jep, det bliver hardback og i overstørrelse, formatet på de nuværende nye bind, 23,5 x 31,5 cm. Selve serierne præsenteres i den i 1980'erne restaurerede farvelægning, som kun de første album nåede at udkomme i på dansk dengang.

De ni album af Jacobs fordeles i fem samlebind med to album i hvert og med masser af elysæisk ekstramateriale. Bortset fra Det Gule Mærke, som får sit helt eget "samlebind" med helt ekstraordinært meget elysæisk ekstramateriale.

Det bliver ikke den sande og hellige udgave af Jacobs' Blake og Mortimer, for den ville kræve 500 sider pr. bind. Men det bliver en udmærket tilfredsstillende og præsentabel udgave, som vil høre naturligt hjemme i ethvert Centaur Club-bibliotek.
Besvar