Din Tegneseriesamling

Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Din Tegneseriesamling

Indlæg af Antaeus »

Efter at have læst lidt herinde konstanterer man jo hurtigt at der er mange, som har store samlinger og jeg bare er en lille amatørsamler :(
Kunne være spændende, at høre lidt nærmere om folks samlinger: Det behøver ikke være det hele, men det som Du finder vigtigst og det mest spændende i Din samling:

Som sagt er jeg kun en amatør, men jeg kan da lægge ud:

Anders And: årgang 1963-1979 (mangler dog lidt hist og pist) + enkelte ældre årg.
Agent X9: 1-100 samt de nye hvori Modesty Blaise indgår
Blake & Mortimer: alle album
Fantomet: nr. ca. 30 til nr. ca. 340
Prins Valiant: nr. 1-19
Jumbobøger: 1-40 + diverse
Guldbøgerne: 10-17
Carl Barks oliemalerier kalendere: 1995-1998
Diverse ikke komplete samlinger af en række album og hæfter som fx. Asterix, Tintin, Splint & Co., Tarzan etc. etc.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Antaeus' perler

Indlæg af GoogaMooga »

Må man spørge, hvor gammel Antaeus egentlig er? Din liste giver ikke udtryk for, at du har samlet særlig længe. Jeg føler med dig, da jeg har været dum nok til at holde pause fra samleriet i hele fjorten år (så kan det jo være ligemeget, om man startede i 1981). Min samling er også en ren schweizer ost, men en af mine stoltheder er NBMs komplette hardcover serie af Milton Caniffs mesterværk, "Terry and the Pirates", da den kun er udgivet i 1500 eks. Agent X9 havde et knippel-godt koncept, men det blev ødelagt af de ombrudte billeder, for meget Romero og Prentice, og så kulminationen med den spejlvendte side i sidste nummer, hvordan fanden de så end bar sig ad med det! Guldbøgerne og Jumbobøgerne kan du roligt skille dig af med. Jeg tror, at priserne på Guldbøgerne vil styrtdykke når først CBSV begynder at udkomme herhjemme. Jeg mener, jeg har Blueberry nr. 21, men min samling er ét stort rod, så denne afsløring må du have til gode, indtil jeg tager mig sammen til at lede efter den. Ellers er der kun tilbage at sige til dig: "Happy hunting!" (især efter Blueberry nr. 21).
Senest rettet af GoogaMooga 11. apr 2005, 18:43, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Re: Din Tegneseriesamling

Indlæg af Antaeus »

Jeg er 36 år. Jeg var i lang tid en ivrig bibliotekbruger, der lånte de samme Tintin, Asterix, Lucky Luke og Splint & Co. m.m. igen og igen og så fik jeg selvfølgelig Anders And bladet hver uge, som jo var på mode i 70'erne. I mine teenageår opdagede jeg at der var noget som hed antikvariater og gik på jagt i disse når jeg kom forbi en storby. Jeg samlede vel kun til jeg var et par og tyve og jeg købte kun hvis jeg syntes jeg gjorde et godt og billigt køb. Dette har så også betydet at jeg har en del huller pånær Agent X9 og jeg har aldrig rigtig købt systematisk op.
Tegneserieinteressen har jeg altid haft, men den har på det sidste fået en optur igen. Derfor også interessen for dette forum m.m., som jeg indtil for et par uger siden ikke vidste fandtes (selv om jeg dog regnede med at der var et eller andet hvis man ellers søgte).

Mine Jumbobøger skiller jeg mig da ikke af med, der findes jo nogle rigtig gode historier - at de så ikke er så meget værd betyder ikke så meget for mig. Guldbøgerne kunne jeg godt overveje at skille mig af med da jeg planlægger at købe de nye 30 Carl Barks bind.
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Din Tegneseriesamling

Indlæg af Frank Madsen »

Jeg har flyttet snakken om Jumbo-bøger over i Disney-forummet.

Googamooga skrev:

Kan du sige mig hvilke numre af de senere Fantomet blade der indeholder historier med Torpedo 1936? Jeg mener jeg har dem alle, men Komiklex angiver ikke hvilke numre det drejer sig om.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
mrz4u
Geografisk sted: Vestkysten - Lemvig

Indlæg af mrz4u »

Tja samling...

Hmm jeg begyndte at samle i 1978 - så hele samlingen består i dag af ca. 20.000 forskellige samt x antal byttere.

Samlingen er meget bred, fra Anders And, Basserne, Fantomet (Komplet 1-340), Illustrerede klassikere (næsten komplet), Seriemagasinet komplet, Tarzan, Prærieserier, Wild West, Sølvpil, diverse små krigs- og flyblade, Skipper Skræk, Kong Kylie, Raketserier (næsten komplet) Albums af alle slags og derudover en stor samling amerikanske tegneserier - mest marvel. (Samlet fra 1987 til 2003).

Måske er det nemmere at fortælle hvad jeg ikke samler på! :lol:

Ja jeg indrømmer jeg er bidt af en gal samler, men hovedmotivationen har nu altid været en kærlighed til historier og tegninger.

Det eneste som hidtil har forhindret mig i, at få fyldt de eksisterende huller er økonomien. Hvorfor er der da også så mange andre som samler ??? :evil:

Hilsen Torben
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

de samme numre

Indlæg af GoogaMooga »

mrz4u skrev:Det eneste som hidtil har forhindret mig i, at få fyldt de eksisterende huller er økonomien. Hvorfor er der da også så mange andre som samler ??? :evil:

Hilsen Torben
Og hvorfor mangler alle de samme numre i serierne?
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Jordi Bernet i Fantomet

Indlæg af GoogaMooga »

mrz4u skrev:Tja samling...

Hmm jeg begyndte at samle i 1978 - så hele samlingen består i dag af ca. 20.000 forskellige samt x antal byttere.

Samlingen er meget bred, fra Anders And, Basserne, Fantomet (Komplet 1-340), Illustrerede klassikere (næsten komplet), Seriemagasinet komplet, Tarzan, Prærieserier, Wild West, Sølvpil, diverse små krigs- og flyblade, Skipper Skræk, Kong Kylie, Raketserier (næsten komplet) Albums af alle slags og derudover en stor samling amerikanske tegneserier - mest marvel. (Samlet fra 1987 til 2003).

Ja jeg indrømmer jeg er bidt af en gal samler, men hovedmotivationen har nu altid været en kærlighed til historier og tegninger.

Det eneste som hidtil har forhindret mig i, at få fyldt de eksisterende huller er økonomien. Hvorfor er der da også så mange andre som samler ??? :evil:

Hilsen Torben
Måske kan du sige mig hvilke numre af de sene Fantomet blade der indeholder Torpedo 1936? Det står altid skrevet på forsiden og de forekommer kun i de sene numre af Fantomet. Jeg prøver på at gøre Torpedo færdig på dansk. Har du hørt om den nye Bernet bog ovre i USA? Jeg måtte frasortere den på grund af økonomien. Din samling er hvad jeg kalder stor.
Brugeravatar
Christian Aarestrup
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Geografisk sted: Nordsjælland

Ang. Bernet

Indlæg af Christian Aarestrup »

... så ligger jeg selvfølgelig inde med den amerikanske Bernet-bog. jeg har sat mig for at skulle have alt af samme.

Netop nu er der en stor Torpedo-opsamling på vej i Spanien - uden de gyselige farver, som visse af albummene var forsynet med tidligere. Når jeg har fået den hjem, så sætter jeg nok en del af min samling til salg.

Men den er jo så på henholdsvis spansk og fransk. Jeg ved, at der på engelsk (udover opsamlingen der, som jeg ikke vil anbefale med mindre man allerede har alt andet) er udgivet en del af Torpedo-historier, one-shots'ene Going Home, Light & Bold og Dark Tales (vistnok).

De skulle vel være til at støve op på Amazon.
CAa

Life is what happens to you while you're hoping for something else
Michael G. Nielsen

Torpedo i Fantomet

Indlæg af Michael G. Nielsen »

GoogaMooga skrev: Måske kan du sige mig hvilke numre af de sene Fantomet blade der indeholder Torpedo 1936? Det står altid skrevet på forsiden og de forekommer kun i de sene numre af Fantomet.

Det er nok perioden nr. 219 frem til 264, hvor en helt række nye serier blev prøvet i Fantomet.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Tegneseriesamling

Indlæg af Antaeus »

mrz4u skrev:Tja samling...

Hilsen Torben
Et imponerende antal album/hæfter du har. Jeg har også en del af de første 10 du nævner. Hvis jeg skal gætte på hvor mange jeg har så er jeg langt fra dit antal, men jeg vil gætte på omkring 4000-5000 stk, alt medregnet.

Det er ikke mange, der har lyst til delagtiggøre os i deres samlinger/det bedste i deres samling. Jeg synes ellers det er særdeles interessant hvad i andre derude samler på og hvad i har kærest i jeres samling.

Det jeg holder mest af i min samling er mine Anders And blade (glemte at fortælle at jeg har de fleste ekstrahæfter samt har en del månedshæfter m.m.) samt min Agent X9 samling.
Brugeravatar
Christian Aarestrup
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6

Tegneseriesamling

Antaeus skrev:
Det er ikke mange, der har lyst til delagtiggøre os i deres samlinger/det bedste i deres samling. Jeg synes ellers det er særdeles interessant hvad i andre derude samler på og hvad i har kærest i jeres samling.
Jo, principielt gerne. Jeg orker bare ikke at gøre rede for alle de tegneserier, jeg har - hverken overfor mig selv eller jer andre. Det virker helt uoverskueligt.

Sorry.
CAa

Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Tegneseriesamling

Indlæg af Antaeus »

Christian Aarestrup skrev:
Antaeus skrev:
Jo, principielt gerne. Jeg orker bare ikke at gøre rede for alle de tegneserier, jeg har - hverken overfor mig selv eller jer andre. Det virker helt uoverskueligt.

Sorry.
Det er derfor Du bare kan nøjest med at skrive nogle enkelte af de vigtigste (læs dem du holder mest af i din samling).

Og måske et vildt gæt på hvor mange album/hæfter du har i alt.
Brugeravatar
Christian Aarestrup
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6

Tegneseriesamling

Antaeus skrev:
Det er derfor Du bare kan nøjest med at skrive nogle enkelte af de vigtigste (læs dem du holder mest af i din samling).

Og måske et vildt gæt på hvor mange album/hæfter du har i alt.
Lige pt er jeg ret glad for at have færdiggjort Bone, påbegyndt Lucky Luke-opsamlingen og ser forventningsfuld frem til den samlede Torpedo i sort-hvid.

Slag på tasken... 1500 hæfter, albums og grafic's.
CAa

hulk-boy

samling

Indlæg af hulk-boy »

min samling
består af 10000amrikanske marvel :twisted:
og ca500 danske(jeg er lige begyndt at samle det danske op men har næsten alle nr på amrikansk men der er nu noget chamerende over det danske) :lol:
mega marvel fan 8)
ole ladegaard
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

dansk marvel

Indlæg af GoogaMooga »

Come on! Dansk Marvel er da bare én stor rodebutik. Prøv at se det første Projekt X, hvor holdet introduceres springende ind i en kamp, ubehjælpsomt nytegnet til den originale amerikanske historie for at snyd-kickstarte uden at skulle bringe alt det foregående af Cockrums og Byrnes build-up!!!
Besvar