Ny gammel gut siger hej!

Brugeravatar
Karl-E.
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 25. maj 2012, 15:34
Geografisk sted: Lidt nord for Horsens

Ny gammel gut siger hej!

Indlæg af Karl-E. »

Hej til alle!

Jeg har netop meldt mig under fanerne, så det er vel passende at jeg lige præsenterer mig.
I følge dåbsattesten 52 år gammel, men betydeligt yngre af sind. Gift med en tålmodig hustru, har 2 studerende unger der er fløjet fra reden. Bor på landet tæt ved Horsens, og arbejder som tømrer, er fagligt aktiv (tillidsrepræsentant).
Interesser: Ud over tegneserier; Kører MC (Triumph Bonneville), samler på gamle legetøjsbiler og Reisler plast-figurer.

Har altid læst tegneserier, og samlede en del tilbage i slutningen af 70erne og først i 80erne, min samling fra dengang er for største parten desværre forlængst væk.
I øjeblikket er jeg i gang med at generhverve favoritterne fra den gang, Hvor det er muligt køber jeg helst de nyere hardcoverudgaver (Tintin, Lucky Luke, Asterix, Splint & Co, Linda og Valentin, Blueberry) Desuden kan jeg ikke stå for amerikanske deluxe udgaver med f.eks Calvin & Hobbes samt DC Absolute udgaver.

Batman har en særlig plads i mit hjerte, særligt den moderne mørke udgave er efter min mening yderst spændende læsning! Anders And siger mig til gengæld ikke ret meget ud over enkelte historier af Carl Barks og måske Don Rosa.

Håber her på forumet at få en spændende "snak" og måske nye input til hvad der rører sig inden for mediet.

Hyg, hyg!
Karl-Erik Thomsen

"Always be yourself! - Unless you can be a pirate. Then always be a pirate!"
Brugeravatar
Nøhr
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 874
Tilmeldt: 27. nov 2008, 21:32
Geografisk sted: Kalundborg

Re: Ny gammel gut siger hej!

Indlæg af Nøhr »

Velkommen til den sommersløve seriejournal, hvor både udøvere samt nydere hænger ud.
Brugeravatar
Spærhage
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 797
Tilmeldt: 8. dec 2003, 23:12
Geografisk sted: Boom-Town Vaarst

Re: Ny gammel gut siger hej!

Indlæg af Spærhage »

Altid dejligt at se en fortabt søn vende hjem til livets SANDE værdier :-) Dine favoritter er jo alle nogle der med jævne mellemrum er oppe at vende i diskussionerne her på forumet.

Velkommen til Karl-E !

/Spærhage (der også har hang til gammelt engelsk skidt, omend det helst skal have 4 hjul)
"-nok er vi kujoner, men vi er HURTIGE kujoner... "
(Timon, fra 'Timon og Pumpa')
Brugeravatar
Svend Amstrup Jeppesen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1764
Tilmeldt: 4. dec 2006, 08:32
Geografisk sted: Hinnerup. DK

Re: Ny gammel gut siger hej!

Indlæg af Svend Amstrup Jeppesen »

Også velkommen herfra! Vi har en del favoritter til fælles, kan jeg se!
Bland dig lystigt & ofte i debatten!
Brugeravatar
Ole Damgaard
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1824
Tilmeldt: 14. jan 2005, 21:16
Geografisk sted: Aarhus N

Re: Ny gammel gut siger hej!

Indlæg af Ole Damgaard »

Spærhage skrev:..har hang til gammelt engelsk skidt, omend det helst skal have 4 hjul)
..og have slået rødder i en garage på Djursland.
Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Indlæg: 7911
Tilmeldt: 6. aug 2004, 14:11
Geografisk sted: 8270 Højbjerg
Kontakt:

Re: Ny gammel gut siger hej!

Indlæg af Dan R. Knudsen »

Det var godt du slap ind ;)
Dan R. Knudsen
http://www.danrknudsen.dk

Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
Brugeravatar
jacob_uno
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 403
Tilmeldt: 10. apr 2005, 20:34
Geografisk sted: Holbæk

Re: Ny gammel gut siger hej!

Indlæg af jacob_uno »

Dejligt med en Batman-kender. Kan du så også lide alt krimskramset, altså små plastik-Batmobiler og den slags?
Jacob Uno Pescettini
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Ny gammel gut siger hej!

Indlæg af GoogaMooga »

Hej, Karl, og velkommen til. Jeg tror, du vil korse dig, når du opdager, hvor dyrt det er at generhverve visse gamle albums, held og lykke med det!
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Karl-E.
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 25. maj 2012, 15:34
Geografisk sted: Lidt nord for Horsens

Re: Ny gammel gut siger hej!

Indlæg af Karl-E. »

Takker mange gange for den hjertelige velkomst! Det betyder meget at man som ny dreng i skolegården ikke bliver ignoreret eller får buksevand i første frikvarter :lol:

Jacob; Jow jeg er helt tossi' med krimskrams, som du kalder det, har nogle få statuetter, en del Batmobiler m.m. Desuden har jeg et stort bæltespænde med bat-logoet på som jeg bruger hver dag på arbejdet (til mine hovedrystende kollegers store undren)
Har du nogle spændende ting?

GoogaMooga; Jeg har ingen intentioner om at genetablere alt fra min tidligere samling. Meget kan jo fås i dag i nye forbedrede udgaver. F.eks. Splint og Co. som jeg lige har erhvervet de første af, med kronologien i orden og m. diverse artikler samt i hardcover. Alle 25 Lucky Luke bøger blev hjemkøbt i forrige måned. Den slags udgivelser er bare geniale til mit behov!
Tidligere samlede jeg næsten alt, og havde en næsten komplet samling af alskens forskellige blade så som Seriemagasinet, Batman, Tomahawk, Agent X9 o.m.a. Sådan kommer jeg helt sikkert ikke til at samle igen :wink:
Karl-Erik Thomsen

"Always be yourself! - Unless you can be a pirate. Then always be a pirate!"
Brugeravatar
BjaAAArne
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 671
Tilmeldt: 23. feb 2006, 18:11
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Re: Ny gammel gut siger hej!

Indlæg af BjaAAArne »

Vær hilset! :D
-Har været smittet med tegneserier siden jeg var ni! :-)
Brugeravatar
jacob_uno
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 403
Tilmeldt: 10. apr 2005, 20:34
Geografisk sted: Holbæk

Re: Ny gammel gut siger hej!

Indlæg af jacob_uno »

Ja, jeg har en temmelig stor samling Batmobiler. Smid gerne et billede af dine sager!
Jacob Uno Pescettini
Janus
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 231
Tilmeldt: 4. feb 2011, 15:11

Re: Ny gammel gut siger hej!

Indlæg af Janus »

Velkommen til.
Brugeravatar
Karl-E.
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 25. maj 2012, 15:34
Geografisk sted: Lidt nord for Horsens

Re: Ny gammel gut siger hej!

Indlæg af Karl-E. »

Jacob, jeg forsøger at smide et par billeder op, så må vi jo se om jeg kan få det til at virke.......
Billede
Billede
Billede
Jow, jow det ser umiddelbart ud til at du'

Det er jo ikke alverden jeg har, da jeg jo lige er startet op med Batman igen, og det er trods alt vigtigere med selve historierne.

Dine Batmobiler? Har du samlet den serie af 1:43 Corgi lavede for nogen tid siden?
Karl-Erik Thomsen

"Always be yourself! - Unless you can be a pirate. Then always be a pirate!"
Brugeravatar
jacob_uno
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 403
Tilmeldt: 10. apr 2005, 20:34
Geografisk sted: Holbæk

Re: Ny gammel gut siger hej!

Indlæg af jacob_uno »

Fine sager. Været på eBay efter en modificeret smølf? Jeg har ikke Corgis, men en masse andre. Jeg sidder dog med iPad, og savner muligheden for at smide billeder op herfra (host host hr. Redaktør). Prøver at finde en løsning.
Jacob Uno Pescettini
Brugeravatar
jacob_uno
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 403
Tilmeldt: 10. apr 2005, 20:34
Geografisk sted: Holbæk

Re: Ny gammel gut siger hej!

Indlæg af jacob_uno »

Billede
Jacob Uno Pescettini
Besvar