There's a new sheriff in town

The Elder
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 354
Tilmeldt: 10. sep 2006, 14:20
Geografisk sted: Brøndby
Kontakt:

There's a new sheriff in town

Indlæg af The Elder »

Så er der en ny sheriff i byen.
Jeg er i dag blevet den lykkelige ejer af "serieland.dk"

Så meget kort om mig.
Min mentale udvikling standsede omkring 15-års alderen.
Jeg startede med at læse tegneserier, da jeg var 4-5 år.
Jeg startede med at bygge plaskikmodeller, da jeg var ca 11
Jeg startede med at høre Bee Gees, da jeg var 15.
Og så skete der derefter ikke den store udvikling i mine hobbies (bortset fra lidt lejlighedsvis male og tegneopgaver.)
Har været med hos Serieland/Seriejournalen siden 2006 og holder rigtig meget af dette forum, så jeg vil godt hælde lidt energi og økonomi i at holde os i gang.

Forum synes jeg, er et fedt sted for spændende diskussioner, som "hele verden" kan få glæde af, ikke kun udvalgte FB grupper.
Ikke sådan at forstå, at jeg ikke bryder mig om FB grupper.
Så forum er for mig at se kronjuvelen hos serieland.dk

Når det så er sagt, så er Serieland jo mere end bare forum
Det er et domæne for tegneserier og så gammelt, at Google må have indexseret os som værende et seriøst tegneserie-site.
Det kunne man måske godt udvikle lidt på.

Når jeg kommer til at fatte, hvad Wordpress går ud på, så kunne jeg godt finde på ændre lidt på indholdet.
Måske hen ad:

- En stationær forside, der bare byder velkommen

- Forum

- En side for anmeldelser

- En side for nyheder
Her ville det så være fedt, hvis forlag satte serieland med på mailinglisten, når de sender nyheder ud.

- En side for Links
Jeg kunne godt drømme om en virkelig "public service" side, som man ville søge hen til, hvis man vil vide noget om tegneserier i Danmark.
Links til alle forlag og forretninger
Links Til alle andre aktører på nettet
Links til FB grupper for tegneserier og tegneseriesalg.
etc. etc.
Et link, man får gratis. Det skal være hævet over personfnidder, som man en gang imellem ser stikke hovedet frem.
Det vel jo sådan set også være "the holy grail" for SEO og linkbuilding. Et link ind til min virksomhed fra en relevant side. Det kan Google godt lide.
osv osv.

Og måske stille mig lidt kritisk til siderne for ""nyheder" og "blogs", hvor indholdet er et par år gamle eller mere.


Visioner modtages gerne
Torben Klein
"Always Look On The Bright Side of Life
LarsChristiansen
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 143
Tilmeldt: 1. feb 2021, 21:27
Geografisk sted: Valby
Kontakt:

Re: There's a new sheriff in town

Indlæg af LarsChristiansen »

:) Vel mødt sherif-Elder! Og stort tillykke – til dig og alle os tegneseriefans! Der er allerede gode tiltag og tanker! Det bliver godt!
lolsen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1660
Tilmeldt: 29. dec 2008, 16:59

Re: There's a new sheriff in town

Indlæg af lolsen »

Tillykke tillykke, det bliver spændende at følge udviklingen :)
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: There's a new sheriff in town

Indlæg af Gimli »

Det glæder mig, at der er en som kører foraet videre. Gode ideer.
Brugeravatar
ovemunk
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 589
Tilmeldt: 9. dec 2016, 18:57

Re: There's a new sheriff in town

Indlæg af ovemunk »

Glædeligt at forummet kører videre med en kompetent ledelse. :)
"The chances of anything coming from Mars, are a million to one they said"
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 781
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: There's a new sheriff in town

Indlæg af Mogens »

Stor respekt for, at du har påtaget dig opgaven og ikke mindst held og lykke med at omsætte dine visioner. :wink:

Og naturligvis skal der også lyde en stor tak til Berti for det arbejde, han lagde for dagen, inden det var tid til at give stafetten videre. :wink:
lolsen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1660
Tilmeldt: 29. dec 2008, 16:59

Re: There's a new sheriff in town

Indlæg af lolsen »

Ja, tusind tak for tiden Berti, du er savnet her på forummet :)
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: There's a new sheriff in town

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Det lyder helt fantastisk! Hvad skal man sige? Knæhøj karse! Kodylt! Coolt! Fedest! Bare SÅ fint! Alt efter hvilken begejstringssproglig ære man føler sig knyttet til :-)
The Elder skrev: 27. jun 2022, 13:28- En side for nyheder
Her ville det så være fedt, hvis forlag satte serieland med på mailinglisten, når de sender nyheder ud.
Måske er der en mailadresse, man som forlag kan sende pressemeddelelser til? Jeg tror, de sendes til Berti lige nu.

Og tak til Berti for en gigantisk indsats. Nu vil vi have dig tilbage som menigt medlem!
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: There's a new sheriff in town

Indlæg af GoogaMooga »

Tillykke og tak til Elder for at påtage sig denne opgave. Håber, du får glæde af det. Også tak til Berti for at have kørt det så længe, og for et hav af anmeldelser. :)

Jeg har selv i dag smækket med døren på Black Cat Bone (efter 12 års fnidder og personlige fornærmelser), så Serieland betyder om muligt endnu mere for mig nu. Lejlighedsvis fnidder desuagtet. :wink:
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
TorbenKlein
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 31
Tilmeldt: 28. jun 2022, 08:59

Re: There's a new sheriff in town

Indlæg af TorbenKlein »

Får man lyst til at sende lidt nyheder, så er der her en email:

nyheder@serieland.dk

(sygt opfindsomt). :D

Ellers har jeg lige været en tur forbi "de vigtigste af jer" (som reklamerer med nyhedsbreve) og oprettet serieland på jeres mailinglister.
Så går en del jo "helt af sig selv".

Så har jeg opfundet en ny profil til mig, så man kan se, hvem jeg er.

Jeg har sympati for det synspunkt, der har været fremført, at pseudonymer er egentlig en uvane.

Det er derfor muligt, at jeg kunne finde på at kræve af fremtidige brugere, at de optræder under eget navn.

Men det er så en streg, der bliver trukket i sandet.
Man kan ikke lovgive med tilbagevirkende kraft, så alle bestående brugere, de skal bare fortsætte, som de finder bedst efter de regler, der gjaldt, da de oprettede sig.
Brugeravatar
Laila J. Graf
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 358
Tilmeldt: 7. feb 2006, 15:55
Geografisk sted: Sall

Re: There's a new sheriff in town

Indlæg af Laila J. Graf »

Velkommen som øverste boss og fedt at du gider!
Rigtig gode tanker du gør dig, det kan kun blive fint, så man gider blive her x år mere :)

Og mange tak for Berti, der har holdt ud så vanvittigt længe :)
Også kendt som A.N.D.E.R.S.I.N.E.
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4704
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: There's a new sheriff in town

Indlæg af Robin »

Også herfra skal lyde et fuldtonende velkommen bag rattet og held og lykke med tjansen. Også tak fordi du har påtaget dig opgaven! Og tak til Berti for indsatsen i de forgange år! Jeg glæder mig til udviklingenn og fortsat at anmelde her på sitet - og igen tak fordi du tog opgaven på dig!

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: There's a new sheriff in town

Indlæg af Frank Madsen »

The Elder skrev: 27. jun 2022, 13:28Så er der en ny sheriff i byen. Jeg er i dag blevet den lykkelige ejer af "serieland.dk"
Til lykke. Og tak til Berti.
The Elder skrev: 27. jun 2022, 13:28Når jeg kommer til at fatte, hvad Wordpress går ud på, så kunne jeg godt finde på ændre lidt på indholdet.
- En side for nyheder
Her ville det så være fedt, hvis forlag satte serieland med på mailinglisten, når de sender nyheder ud.
Måske kunne man overveje af lave en side, der 100% automatisk hentede rss-filer med nyheder fra tegneserie-relaterede websites og listede dem kronologisk, f.eks. de nyeste 10 eller 20.

rss-filer er filer, der løbende samler et websites nyheder eller blogindlæg automatisk, og de ligger som regel på linket www.domæne.dk/feed/ eller www.domæne.dk/rss/. Blandt forlagene har både Eudor, Forlaget Fabel, Shadow Zone, Afart og Fahrenheit dem, og hvis man inkluderer butikker og serieskabere, er antallet sikkert højere.

Hvis man lurer på, hvordan sådan en automatiseret oversigtsside med nyheder hentet fra andre websites fungerer, så kan man studere https://nofret.dk/nyt.php, der automatisk viser de (op til) 5 seneste nyhedsindlæg fra www.sussibech.dk og www.eudor.dk, hvor ordet "nofret" indgår i overskriften.

Jeg kan godt være behjælpelig med at programmere siden, hvis det er noget, der er interesse for.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Peoples Choice
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 93
Tilmeldt: 15. jul 2020, 19:27

Re: There's a new sheriff in town

Indlæg af Peoples Choice »

Fantastisk....super dejligt at det kører videre, og med en dejlig udmelding om forsat videregivelse af info, og opfordring til debat og tegneseriesnak...stort hurra på tegneserieværelset, ja sådan er det benævnt her i huset, og der skal lyde en KÆMPE tak til Berti, og et stort håb om, at han forsat er at finde i forummet, som jeg ihvertfald nyder at lade mig tegneserie-inspirerere af.
Nikolaj Andersen
Indlæg: 18
Tilmeldt: 4. jan 2019, 21:39

Re: There's a new sheriff in town

Indlæg af Nikolaj Andersen »

Også tillykke herfra! Jeg blander mig ikke så meget her på forumet, men følger en del tråde, så jeg siger mange tak for at du tager tøjlerne.

Jeg håber, at vi ikke har set det sidste til Berti, men han skal under alle omstændigheder have tak for indsatsen.
Besvar