Hej!

Besvar
Brugeravatar
hopla
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 29
Tilmeldt: 5. feb 2024, 20:52

Hej!

Indlæg af hopla »

Jeg har lidt fulgt med i længere tid uden registrering, der er virkelig en guldgrube i arkivet, men det hører sig vel til med en kort introduktion som tak for godkendelsen, selvom jeg nok ikke ender med at blive den mest aktive debattør.

Jeg voksede op med Splint & Co, Carl Barks, og Tintin, og fik også en intro til Blake og Mortimer gennem biblioteket. Det var mest forsiderne på Kampen om Verdensherredømmet der fangede opmærksomheden, men de blev hurtigt kedelige når jeg bladrede i dem. De fik dog en ny chance senere i livet, og endte alligevel med at blive til en favorit, nok til at jeg nu har fået samlet det hele. Især SOS Meteorer er skøn. Lefranc blev det også til, mest fordi det mindede om B&M (hvilket åbenbart også var kontroversielt ved skabelsen). Det er mest de længere historier, og så en skurk der går usandsynlig meget igen, plus lidt retrofuturisme her og der. Mysteriet Borg og Ulvens Hule fremstår der. Også Linda og Valentin albummene har mange gode iblandt, dog mest de tidlige såsom Jævndøgnets Helte, I den Falske Verden, Herskerens Fugle og Storbyen der Druknede.

Det var egentlig det hele i en længere periode, men pludselig blev der plads til udvidelse, i mistænkelig takt med et ophøret af ungernes ble-forbrug. Den første udvidelse var med Thorgalkrøniken fra Cobolt, og det var virkelig et godt sted at (gen)starte. Simpelthen så lækre udgivelser: nemme at få fat på, smukt papir, flot farvegengivelse, endda ekstramateriale. "Er der mere?", tænkte jeg — og opdagede så at der var tilkommet E-voke, Zoom, og andre forlag, som havde udgivet en hel perlerække af fordums favoritter i nye lækre udgaver. Her troede jeg at tegneserier var på tilbagegang i Danmark, men sidder nu med lækre nye danske versioner af Storm, Agent 327, Vakse Viggo, Lefranc, Felix, m.v. Jeg er sågar hoppet med på Bob Morane bølgen. Dog fordi jeg er så sent ude, er der nogen af serierne jeg gerne ville have været med på, som nu er næsten umulige at finde antikvarisk. Mindre oplag? Det er nok svært for forlag at vide hvor mange er nok, uden at være for mange så man brænder inde med dem. F.eks. Zoom's Splint & Co. samlebind er næsten umulige at opdrive. Jeg havde egentlig troet at Splint & Co. var nok en klassiker, måske ikke på størrelse med Tintin, men alligevel et kendt nok navn til at så lækre samlebind som disse kunne have været længere i rotation.

Men det er alligevel fedt at genopdage klassikerne i nye udgaver, det havde jeg alligevel ikke troet tiden var til mere. Og hej!
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4712
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Hej!

Indlæg af Robin »

Hej hopla!

Velkommen til, og alletiders, at du melder dig under fanerne! Fortsat go' fornøjelse herinde!

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
hopla
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 29
Tilmeldt: 5. feb 2024, 20:52

Re: Hej!

Indlæg af hopla »

Tak for velkomsten!
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8455
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Hej!

Indlæg af Frank Madsen »

hopla skrev: 6. feb 2024, 15:33Jeg har lidt fulgt med i længere tid uden registrering, der er virkelig en guldgrube i arkivet, men det hører sig vel til med en kort introduktion som tak for godkendelsen, selvom jeg nok ikke ender med at blive den mest aktive debattør.
Velkommen til. :-) Forhåbentlig bliver det alligevel til nogle indlæg i ny og næ.
hopla skrev: 6. feb 2024, 15:33... men pludselig blev der plads til udvidelse, i mistænkelig takt med et ophøret af ungernes ble-forbrug.
:lol: :lol: :lol:
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
hopla
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 29
Tilmeldt: 5. feb 2024, 20:52

Re: Hej!

Indlæg af hopla »

Frank Madsen skrev: 6. feb 2024, 17:31 Velkommen til. :-) Forhåbentlig bliver det alligevel til nogle indlæg i ny og næ.
Jeg må lige se om der er nogle steder jeg kan bidrage. Tak!
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7190
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Hej!

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Velkommen, og tak for god intro :-)
Brugeravatar
hopla
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 29
Tilmeldt: 5. feb 2024, 20:52

Re: Hej!

Indlæg af hopla »

Mange tak, og tak for skønne udgivelser!
Brugeravatar
Laila J. Graf
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 360
Tilmeldt: 7. feb 2006, 15:55
Geografisk sted: Sall

Re: Hej!

Indlæg af Laila J. Graf »

Velkommen til! Altid hyggeligt med nogle nye hoveder :)
Også kendt som A.N.D.E.R.S.I.N.E.
Brugeravatar
hopla
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 29
Tilmeldt: 5. feb 2024, 20:52

Re: Hej!

Indlæg af hopla »

Mange tak!
Brugeravatar
Jack J
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 393
Tilmeldt: 3. feb 2009, 03:43
Geografisk sted: outside the norm
Kontakt:

Re: Hej!

Indlæg af Jack J »

Hej Hopla og velkommen til.

"Hopla" - jeg tænker jo straks, om du ligefrem har en nål? :lol:
Brugeravatar
hopla
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 29
Tilmeldt: 5. feb 2024, 20:52

Re: Hej!

Indlæg af hopla »

Ja den havde været fed at have, ville den ikke? Indtil videre værdsætter jeg dog blot Otto Leisner, for en Hopla nål kommer nok aldrig ned i mit prisleje, på trods af at jeg ikke betaler for bleer mere!
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23024
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Hej!

Indlæg af GoogaMooga »

Velkommen til Hopla!
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
hopla
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 29
Tilmeldt: 5. feb 2024, 20:52

Re: Hej!

Indlæg af hopla »

Mange tak! Tak for velkomsten alle.
Besvar