Hviid's opladninger

Diverse tegneres enkeltstående tegninger, dailys, skitser, doodles og andet godt.
Brugeravatar
Kasper Hviid
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1254
Tilmeldt: 28. feb 2005, 13:02

Hviid's opladninger

Indlæg af Kasper Hviid »

Jeg roder stadig med rå Photoshop-akvarel:
Det er meningen at det skulle være halvt botanisk, halvt en dulle.
Det er meningen at det skulle være halvt botanisk, halvt en dulle.
Nok et landskab, eller, øh, noget
Nok et landskab, eller, øh, noget
Det er en "skitse" så den behøvs ikke være pæn. (Alt det andet behøver heller ikke være pænt, for det er "kunst")
Det er en "skitse" så den behøvs ikke være pæn. (Alt det andet behøver heller ikke være pænt, for det er "kunst")
Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Indlæg: 7911
Tilmeldt: 6. aug 2004, 14:11
Geografisk sted: 8270 Højbjerg
Kontakt:

Re: Hviid's opladninger

Indlæg af Dan R. Knudsen »

Tja - akvarel ser det ikke ud som - men fedt alligevel...
Dan R. Knudsen
http://www.danrknudsen.dk

Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
Brugeravatar
Kasper Hviid
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1254
Tilmeldt: 28. feb 2005, 13:02

Re: Hviid's opladninger

Indlæg af Kasper Hviid »

Du har nok ret i at der mangler vandfarvernes naturlige pastel-farver og manglende dybde. Måske skal jeg satse på at bruge mindre ekstreme farver.

Her er en mere rå tegning, hvor man ser det vandfarve-agtige bedre:
Mere rustikt
Mere rustikt
MICHAELSEN
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 96
Tilmeldt: 20. dec 2012, 11:45

Re: Hviid's opladninger

Indlæg af MICHAELSEN »

Man får helt klart et bedre akvarel-feel over den her. Egentlig ret vildt: Man har vandfarvernes transparens med blyantstregerne nedenunder - og tilmed samler de tungere pigment-korn sig i kanten af - specielt - de ir-grønne og cobolt-blå farvelag. :shock: Det er lige godt s*t*ns: Ku’ være man sku’ bruge computerfarvelægning alligevel :)
Omvendt ku’ man spørge: hvorfor ikke lave en fysisk akvarel på papir? :twisted: Eksempelvis Skt. Peterborg akvarel-farver er supergode og helt overkommelige i pris…. Det er måske et spørgsmål om ”Been there! Done that!” eller hva’? Computeren er jo selvfølgelig helt utroligt hurtig… :|
Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Indlæg: 7911
Tilmeldt: 6. aug 2004, 14:11
Geografisk sted: 8270 Højbjerg
Kontakt:

Re: Hviid's opladninger

Indlæg af Dan R. Knudsen »

For mit vedkommende skyldes det

1. Jeg er enormt dårlig til farver (faktisk er jeg delvist farveblind) - så det er en enorm hjælp at kunne lave om og om og om og justere og file og jeg skal gi dig. Alt det som computeren er enormt tilgivende omkring.

2. Jeg KAN ikke lave det manuelt - ingen øvelse overhovedet...

Til gengæld - hvis man blander de der wet-edges-pensler med deciderede akvarel-"stamps - og så lægger fnullerbaggrund i - så syntes jeg man kan opnå ganske hæderlige resultater...
Vedhæftede filer
badeværelset.jpg
Dan R. Knudsen
http://www.danrknudsen.dk

Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
MICHAELSEN
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 96
Tilmeldt: 20. dec 2012, 11:45

Re: Hviid's opladninger

Indlæg af MICHAELSEN »

Dan R. Knudsen skrev:- så syntes jeg man kan opnå ganske hæderlige resultater...
Absolut! Er helt vild med "terazzo-gulvet" :)
Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Indlæg: 7911
Tilmeldt: 6. aug 2004, 14:11
Geografisk sted: 8270 Højbjerg
Kontakt:

Re: Hviid's opladninger

Indlæg af Dan R. Knudsen »

Ja - det er sådan set en anden historie...

Brugte den funktion i photoshop der hedder Filter>Pixelate>Mezzotint på en 50 % grå flade - det giver mønsteret. Så brugte jeg det som en layer mask på den farve som jeg havde malet op først - og tilsidst distortede jeg det hele så det passede i perspektivet og maskede det af så det passede til resten...
Dan R. Knudsen
http://www.danrknudsen.dk

Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
Brugeravatar
Kasper Hviid
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1254
Tilmeldt: 28. feb 2005, 13:02

Re: Hviid's opladninger

Indlæg af Kasper Hviid »

MICHAELSEN skrev:Omvendt ku’ man spørge: hvorfor ikke lave en fysisk akvarel på papir? :twisted: Eksempelvis Skt. Peterborg akvarel-farver er supergode og helt overkommelige i pris…. Det er måske et spørgsmål om ”Been there! Done that!” eller hva’? Computeren er jo selvfølgelig helt utroligt hurtig… :|
Tjoh, jeg har aldrig lært akvarel-maling at kende, men kender Photoshop. Der ligger ikke nogen dybere planlægning bag. Et blankt papir er mindre skræmmende når det er digitalt, men det er vist den eneste rigtige fordel.
Jeg syntes det er et fascinerende at prøve at genskabe akvarel-tegning i Photoshop. Prøver at tage mig sammen til at publicere mine brushes, men det trækker hele tiden ud ...

Her demonstrerer jeg mine forskellige brushes i lækker 720p: (ingen lyd)
[video]http://www.youtube.com/watch?v=xrwKE2avt5g[/video]
Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Indlæg: 7911
Tilmeldt: 6. aug 2004, 14:11
Geografisk sted: 8270 Højbjerg
Kontakt:

Re: Hviid's opladninger

Indlæg af Dan R. Knudsen »

Hvis du gerne vil lave noget der ligner akvarel i photoshop er det en ræædi god ide at prøve at rode lidt med mediet i virkeligheden - hva faen - du kan bare tage en kop espresso og et stykke pap og en bagepensel...så er du s’men meget godt igang...
Dan R. Knudsen
http://www.danrknudsen.dk

Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
MICHAELSEN
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 96
Tilmeldt: 20. dec 2012, 11:45

Re: Hviid's opladninger

Indlæg af MICHAELSEN »

Kasper Hviid skrev:Tjoh, jeg har aldrig lært akvarel-maling at kende, men kender Photoshop. Der ligger ikke nogen dybere planlægning bag. Et blankt papir er mindre skræmmende når det er digitalt, men det er vist den eneste rigtige fordel...
Sjovt hvor afgørende det er, hvad man præsenteres for først. Jeg lærte at bruge akvarel før jeg blev introduceret til Photoshop. Det kunne vel lige så godt ha’ været omvendt… :)

Et blankt papir kan være ret skræmmende. Derfor bruger jeg som regel ret billigt papir. Så er udgiften til at overse hvis man f*cker op. Akvarel er dog ret tilgivende på den måde, at ”fejl” ofte tilføjer nogle kvaliteter, man ikke ku’ ha’ udtænkt. - Og hvis en fejl virkelig er en fejl, er den nem at rette fordi farven bare kan opløses igen og igen og igen… Men det slår jo stadig ikke computeren :|
MICHAELSEN
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 96
Tilmeldt: 20. dec 2012, 11:45

Re: Hviid's opladninger

Indlæg af MICHAELSEN »

Dan R. Knudsen skrev:Brugte den funktion i photoshop der hedder Filter>Pixelate>Mezzotint på en 50 % grå flade - det giver mønsteret. Så brugte jeg det som en layer mask på den farve som jeg havde malet op først - og tilsidst distortede jeg det hele så det passede i perspektivet og maskede det af så det passede til resten...
Du får det fan’me til at lyde så nemt, Dan :evil: Det er det måske også, hvis man kender sin Photoshop. Fedt ser det i hvert fald ud - og ikke bare gulvet :wink:
Brugeravatar
Kasper Hviid
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1254
Tilmeldt: 28. feb 2005, 13:02

Re: Hviid's opladninger

Indlæg af Kasper Hviid »

I en anden tråd så jeg Magaux Motin som bruger den karakter-design skabelon som normalvis er reserveret fashion-illustrationer - aneroksi, små hoveder, grotesk lange ben ben. Er der nogen der har set det i en tegneserie før?

Nåmen, jeg har selv taget det nævnte karakterdesign til mig, i grotesk-erotisk øjemed:

Billede
Brugeravatar
Kasper Hviid
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1254
Tilmeldt: 28. feb 2005, 13:02

Re: Hviid's opladninger

Indlæg af Kasper Hviid »

Billede
Brugeravatar
Kasper Hviid
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1254
Tilmeldt: 28. feb 2005, 13:02

Re: Hviid's opladninger

Indlæg af Kasper Hviid »

Jeg prøver at lave nogle photoshop-pensler til digital hånd-tekstning. Her er mine eksperimenter.

Billede
Brugeravatar
Kasper Hviid
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1254
Tilmeldt: 28. feb 2005, 13:02

Re: Hviid's opladninger

Indlæg af Kasper Hviid »

Mit indlæg indeholder for få tegn.
Vedhæftede filer
kryds-dull.jpg
kryds-dull.jpg (82.82 KiB) Vist 11330 gange
Besvar