Anmeldelse: Superman's Genkomst (1980)

Besvar
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Anmeldelse: Superman's Genkomst (1980)

Indlæg af GoogaMooga »

Superman's Genkomst tangerer det blasfemiske, og er en af de få danske DC ting, jeg har tilbage. Jeg gemte det, fordi det var på 64 sider i farver og i album format. Der er ingen kreditering, men det lyser langt væk af Curt Swan, muligvis også Murphy Anderson på inks, altså i så fald en "Swanderson". Det er dog ikke Curt Swan på toppen, der er problemer med anatomisk foreshortening, og stregen er ikke så pertentlig og koncentreret. Den er copyright 1979 DC Comics, og drejer sig i bund og grund om et showdown med de to ærkefjender, Lex Luthor og Brainiac. Superman har fået gudestatus på en fremmed planet hvor folk har øjne så store som tekopper. Nuvel, kan man sluge en omgang pseudo fysik er kampen egentlig velfortalt og endda lidt spændende. Man griber sig selv i at heppe på Luthor og Brainiac, når det lykkes dem at svække Super, for han er jo i bund og grund noget så kedelig. Jeg mener, hvor spændende er det lige, at han kan flyve uskadt igennem solen? Det er langt ude, og til sidst parafraseres Fadervor, når Super flyver mod horisonten med de to slyngler. Herre Gemini, man skal vælge sine Superman hæfter omhyggeligt, der ER sgu meget bras imel'.

Billede
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Kim Larsen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Geografisk sted: Hjørring

Re: Superman's Genkomst (1980)

Indlæg af Kim Larsen »

Hold da op et forfærdeligt cover!!!
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af GoogaMooga »

udgang99 skrev:Hold da op et forfærdeligt cover!!!
Ja, det var dengang... (*suk*), men jeg vil nu ikke give Swan skylden, det ligner ikke en Swan. :)
Brugeravatar
Kim Larsen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kim Larsen »

Det er slet ikke på nogen som helst måde overhovedet en Swan!!!
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af GoogaMooga »

:D

Nu har jeg lige tjekket min egen blog, og her skrev jeg, at Swanderson årene kun varede fra 1970 til 1974, så er det på plads! :wink:
Besvar