Alt var så smukt! Jeg var en lille kordreng.
"Det er mig der har malet hestehovene grønne. Lad os knalde"
Så er stilen ligesom lagt. Forlaget Fahrenheit smider lige en guldperle ud til os tossede læsere, og titlen er lækkerguf for nostalgikere og antiautoritære typer. Jeps, vi er i Gilbert Sheltonland og det er bare med at få afsendt bestillinger online. Denne her bør du have.
Det er et lidt anderledes album, for det er ikke en tegneserie, men snarere en slags kærlighedsbog fyldt med tegneserier, 28 sider i farvermed nye historier, samt en masse andet skideinteressant sjov og ballade. Merchandise, plakater, ditten og datten.
Helt i vanlig ustruktureret stil på nær indledningen, Den autoriserede historie fortalt af The Shelton himself.
Fat Freddy, Franklin og Phineas på højoktan. Franklin får sig et våben. Fat Freddy finder frelse. Gak med gak på.
Små korte og lidt længere skæve nedslag og vi er naturligvis herlig politisk ukorrekte, og sådan skal det være.
Softcover, en hyggelæse sag, og så emmer den af fortid, af nostalgi, af uhøjtidelig spas og indirekte et par skæve til det etablerede. En bog som Trump ville hade.
Nå ja, danske bidrag også. Peter Kielland med flere. Need I say more? Afsted.
Jeg har aldrig røget, men gi’r alligevel glad 5 gode blæs. Bogen koster nemlig næsten ingenting, så der er vitterligt value for money.
Titel: Fem flippede årtier med FLIP-KOMPA’NIET
Tekst: Gilbert Shelton
Ilustrationer: Gilbert Shelton
Oversætter: Paw Krogsbæk Mathiasen
Forlag: Fahrenheit
Format: 68 sider i farver, softcover, historier + ekstraguf
Pris: 169,-
Isbn: 978-87-7176-120-7