Fem flippede årtier med FLIP-KOMPA'NIET

Besvar
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Fem flippede årtier med FLIP-KOMPA'NIET

Indlæg af Berti Stravonsky »

Billede

Alt var så smukt! Jeg var en lille kordreng.

"Det er mig der har malet hestehovene grønne. Lad os knalde"

Så er stilen ligesom lagt. Forlaget Fahrenheit smider lige en guldperle ud til os tossede læsere, og titlen er lækkerguf for nostalgikere og antiautoritære typer. Jeps, vi er i Gilbert Sheltonland og det er bare med at få afsendt bestillinger online. Denne her bør du have.

Det er et lidt anderledes album, for det er ikke en tegneserie, men snarere en slags kærlighedsbog fyldt med tegneserier, 28 sider i farvermed nye historier, samt en masse andet skideinteressant sjov og ballade. Merchandise, plakater, ditten og datten.

Helt i vanlig ustruktureret stil på nær indledningen, Den autoriserede historie fortalt af The Shelton himself.

Fat Freddy, Franklin og Phineas på højoktan. Franklin får sig et våben. Fat Freddy finder frelse. Gak med gak på.

Små korte og lidt længere skæve nedslag og vi er naturligvis herlig politisk ukorrekte, og sådan skal det være.

Softcover, en hyggelæse sag, og så emmer den af fortid, af nostalgi, af uhøjtidelig spas og indirekte et par skæve til det etablerede. En bog som Trump ville hade.

Nå ja, danske bidrag også. Peter Kielland med flere. Need I say more? Afsted.

Jeg har aldrig røget, men gi’r alligevel glad 5 gode blæs. Bogen koster nemlig næsten ingenting, så der er vitterligt value for money.

Titel: Fem flippede årtier med FLIP-KOMPA’NIET
Tekst: Gilbert Shelton
Ilustrationer: Gilbert Shelton
Oversætter: Paw Krogsbæk Mathiasen
Forlag: Fahrenheit
Format: 68 sider i farver, softcover, historier + ekstraguf
Pris: 169,-
Isbn: 978-87-7176-120-7
Brugeravatar
Jack J
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Geografisk sted: outside the norm
Kontakt:

Re: Fem flippede årtier med FLIP-KOMPA'NIET

Indlæg af Jack J »

Jeg glæder mig til at få fat i den, men jeg tænker lidt, om det kun er os gamle røvhuller, der vil begejstres over udgivelsen?

Vil den tiltrække nye læsere? Ved unge tegneserielæsere overhovedet, hvem Flip-kompa'niet er? Vil forlaget genudgive de gamle ting?

Og ud over det; Har vi fået det hele på dansk? Hvor meget mangler at udkomme herhjemme?
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Indlæg af Berti Stravonsky »

Både og...

Man skal være udskolingselev og opefter, for at for alvor falde i.

Hvorvidt vi har fået det hele, må andre svare på. Jeg aner det ikke.

Men glæd dig, J.

Den er fed, for nu at være i flipperjargon.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af GoogaMooga »

Vi har ikke fået det hele på dansk.

Er fristet, da den er anderledes end den amrk. jubilæumsbog. Gad vide, om Paw har fået Shelton til at tegne eksklusive ting til denne sag.

Shelton er en af de få undergrundstegnere, jeg har mødt. Fik ham til at tegne katten bakkende på en vandpibe.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Indlæg af Frank Madsen »

Jack J skrev:Jeg glæder mig til at få fat i den, men jeg tænker lidt, om det kun er os gamle røvhuller, der vil begejstres over udgivelsen?
Vil den tiltrække nye læsere? Ved unge tegneserielæsere overhovedet, hvem Flip-kompa'niet er? Vil forlaget genudgive de gamle ting?
Det er selvfølgelig en begrænset empiri, men Flipkompagniet er en af de få tegneserier udover Tintin og Carl Barks' Anders And, jeg har set min søn (og hans kammerater) have liggende på værelset. Jeg tror, den har (eller kunne have) et publikum blandt de 20plus-årige.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: København
Kontakt:

Indlæg af Carsten Søndergaard »

GoogaMooga skrev:Vi har ikke fået det hele på dansk.
Hvad er det, der ikke er udkommet på dansk? Har Paw ikke netop bragt det, der ikke tidligere var udkommet, i det nye jubilæumsalbum?
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af GoogaMooga »

Carsten Søndergaard skrev:
GoogaMooga skrev:Vi har ikke fået det hele på dansk.
Hvad er det, der ikke er udkommet på dansk? Har Paw ikke netop bragt det, der ikke tidligere var udkommet, i det nye jubilæumsalbum?
Var der ikke de par hæfter i samarbejde med Mavrides? Eller de kom måske også på dansk?
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Besvar