Hvis man kunne gøre det om...

Besvar
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Hvis man kunne gøre det om...

Indlæg af Berti Stravonsky »

Kender du det? Man har en mindre god dag, og så laver eller siger man noget pis?

Kender du det? Man har en ret så god dag, og så fylder man på og på og på?

Jeg har kigget et par anmeldelser igennem, og der er flere, som jeg ville ønske, at jeg kunne gøre om. Her kommer fire styks, hvor jeg enten er for hård eller for nærig.

Billede

Billede

Billede

Billede

Alle fire er udgivelser, som jeg ville ønske, at jeg kunne re-anmelde...

Hvad tænker du? Vi taler så ofte om udgivelser, hvor Googa og jeg har været for rundhåndede. Hvad med den anden vej rundt? Kan du komme på udgivelser, hvor vi har været for fucking nærige?
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5

Re: Hvis man kunne gøre det om...

Indlæg af Gimli »

Jeg kan ikke sige noget om det i forhold til anmeldelser. Men jeg sammenligner kvaliteten af de tegneserier jeg læser. Enten de tegneserier som er udkommet det samme år (f. Eks. 1980). Eller starter med samme bogstav. Når jeg læser en ny tegneserie, som jeg ikke har læst før, så har forventningen til den, ofte stor indflydelse på min førstegangsoplevelse. Jeg kan huske, at jeg f.eks. havde ekstreme høje forventninger til Sin City (the Hard Goodbye). Det betød at jeg var temmelig skuffet - især over historien. Men næste gang var oplevelsen meget bedre - jeg havde flyttet forventningerne, og denne gang blev jeg positivt overrasket. Jeg har læst den igen for tredje gang her et års tid siden - og denne gang tror jeg at den blev "placeret" korrekt. Mine forventninger var blevet rimeligt afstemt med indholdet. Det er især en udtalt problematik ved helt nye serie. De øvrige albums i Sin City, læste jeg med en rimelig afstemt forventning den første gang.
Besvar