Det er ganske vist - Glædelig jul

Besvar
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Det er ganske vist - Glædelig jul

Indlæg af Berti Stravonsky »

Billede

HVorfor er juleferien altid så hurtigt forbi? Tror du, det er fordi dagene er kortere om vinteren, far?!

Frisk og veloplagt var han, Otto Leisner, og sagde til de ventende kaffedrikkende publikummer, at han havde haft vanskeligt ved at komme ind. Hvorfor det, tilføjede han efter en kunstpause, ’jo – julen stod for døren’.

Det var HOPLA og en tur tilbage i tiden, og jo – julen er lige for. Træer og huse og butikker lyser op, og nu er juleudgivelserne også på hylderne.

Forlaget Fabel har en flot blåhvid sag med titlen Glædelig jul, og det er vores venner, hønsene, der lægger æg og munterheder på siderne, 24 i alt. Striber er det, og inde i midten lidt hyggeudklip og spas til de yngste.

Udgivelsen koster 60,- og det er vist fint nok. Jeg er ikke målgruppen, men min datter Ragna er, og hun var godt tilfreds. Langt fra alle pointer røg ind på lystavlen, hverken hos mig eller hende, men mange gjorde og det er godkendt. Hun har en alder, hvor hun selv læser og læser med. Den dagsorden er god og kan sagtens sættes både her og i andre værker. Faktisk enestående god her, da der er god ’plads’. Der er ikke så meget at forholde sig til, et set-up og en pointe, også klassisk og godkendt indenfor denne genre.

Tre julestjerner kan det blive til.

Titel: Ganske vist – Glædelig jul
Tekst: Lars Jakobsen
Illustrationer: Lars Jakobsen
Format: Softcover, 24 sider I farver
Forlag: Forlaget Fabel
Pris: 60,-
Isbn: 978-87-91419-75-1
Besvar