Anmeldelse: Thomas Nøhr - "Elefantæg"
- GoogaMooga
- Brugerniveau 7
Anmeldelse: Thomas Nøhr - "Elefantæg"
Der skal godt nok lidt af en skematisk analysebrandert til for at dissekere denne Kong Wolfert af en tegneserie-antologi, "Elefantæg", af Thomas Nøhr. Jamen, far, elefanter lægger da ikke æg, gør de? Jo, min dreng, det kan du stole på, de gør! Thomas Nøhr har skamskidt tolv dejlige elefantæg, der vækker glade minder om barndommens kulørte lakridsæg, og han har faktisk gjort det med elefantisk sindsro. Nogle historier er hidsigt tegnet i tynd streg, andre er rolige i blød, defineret streg, som et nådigt pusterum for læseren. Det er uforskammet morsomt og det går lige til stregen, men så heller ikke længere. Det er tegneserier for folket, hverken pubertært eller elitært, bare tilpas kært og en lille smule sært. Vi er på det plan hvor frøer røvpuler bodybuildere, men det gør egentlig ikke så meget, for det hele er drevet af god livslyst og kæk frækhed. Ja, hvis du ser godt efter, er der både Gary Larson og Harvey Kurtzman referencer i "Elefantæg", og det siger lidt om spændvidden. Kør med Nøhr, men kør forsigtigt! (5/6)
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
- Lars Kristensen
- Brugerniveau 4
- Geografisk sted: Østerbro
- Kontakt:
- Thomas Noehr
- Geografisk sted: København
- Kontakt:
- GoogaMooga
- Brugerniveau 7
-
- Brugerniveau 5
- Geografisk sted: ny york
-
- Brugerniveau 5
- Geografisk sted: ny york
Ak ak, den må da kunne opdrives? Nu da det sidste eksemplar er købt, er sortbørshandlen allerede startet.....henrik rehr skrev:Jeg sad pudsigt nok ved siden af Nøhren, da han solgte og signerede det allersidste eksemplar.jacob_uno skrev:Hr. Nøhr tegnede en absolut fin tegning til mig til komiks.dk, men ak,
nogle har desværre lånt mine Elefantæg uden at aflevere dem tilbage, suk, kan de stadig købes?
Jacob Uno Pescettini
- Thomas Noehr
- Geografisk sted: København
- Kontakt:
Jeg rødmer helt og aldeles thi rosende ord drysser som manna fra himlen.
Elefantæg er ganske vist udsolgt, men det var jo Elefantæg 2: Ane Uhraad & Co. vi havde med til Komiks.dk.
Der er vidst nogle tilbage ude på det sorte marked, men hvor?
Spørg Paw, han ved mangt og meget.
Igen: tak tak og tak.
Elefantæg er ganske vist udsolgt, men det var jo Elefantæg 2: Ane Uhraad & Co. vi havde med til Komiks.dk.
Der er vidst nogle tilbage ude på det sorte marked, men hvor?
Spørg Paw, han ved mangt og meget.
Igen: tak tak og tak.
Nøhr