Anmeldelse af Tempo # 3 > Og BERTI er positiv...

Rudi
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3

Re: Anmeldelse af Tempo # 3 > Og BERTI er positiv...

Indlæg af Rudi »

Også jeg debuterede med det genfødte Tempo med nummer tre, og umiddelbart er jeg godt tilfreds.

Fint med introduktion, og lidt info om næste måneds blad, men som det er nævnt tidligere i denne tråd; hvad fanden laver det Tempo logo foroven på alle sider?
Det er decideret grimt, og ødelægegr flowet i bladet.
Farvegengivelsen er fin, og papirkvaliteten bedre end man kunne forvente af et blad til den pris.

Min største anke er bladets format. Umiddelbart syntes jeg det er en kende for småt, især når vi tænker på, at det er album-serier der er blevet nedfotograferet for at passe ind i formattet.
Der sker for meget i denne historie - både i billeder og tekst til at den helt kan holde i det format, og jeg ville ønske at det var bare et par centimeter større på hvert led.

Prisen må gerne komme op på39,95, eller for den sags skyld 49,95 - hvis formattet så også kom op, men bladets pris må aldrig kome over en halvtredser.

Historien var god, velfortalt og fint tegnet, selvom Kvik ser for gammel ud, og Splint for ung. Sidstnævnte ligner en på 16-18 år, og så ung er han altså heller ikke.
Troede faktisk at de to venner var jævnaldrene, men her tager jeg måske fejl?

Martin var ikke noget at råbe hurra for, men Spip gjorde det fint. Greven og de andre kendinger var nok lige anonyme nok, men alt i alt var det en god oplevelse.

Bortset fra, at forsiden ligner noget der er løgn - men det er nok min personlige smag.
Brugeravatar
WeirdSpace
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Geografisk sted: Foran en computer
Kontakt:

Indlæg af WeirdSpace »

Jeg havde lidt problemer med tegningerne. Den der brede midterskilning som Kvik har fået fungerer ikke for mig, og tegnestilen synes jeg ikke var så fed. Det med tegnestilen kan jeg så se bliver meget bedre. Det var ellers fedt nok at se en anden måde at tegne Splint & Co. på. Jeg sætter pris på at de gjorde forsøget. Mere af det, tak.

Ellers må jeg sige, at det var et fedt nummer. Historien var kanon. Formatet fungerer efter min mening godt, både størrelse, papirkvalitet og tryk.
Michael Pilgaard, fanboy at large
WeirdSpace, et sært sted siden 2003
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Indlæg af Antaeus »

Rudiurban skrev:Historien var god, velfortalt og fint tegnet, selvom Kvik ser for gammel ud, og Splint for ung. Sidstnævnte ligner en på 16-18 år, og så ung er han altså heller ikke.
Troede faktisk at de to venner var jævnaldrene, men her tager jeg måske fejl?

Bortset fra, at forsiden ligner noget der er løgn - men det er nok min personlige smag.
Mit indtryk har også altid været at de var nogenlunde jævnaldrene. Ud fra forsiden at dømme så ligner det far og søn, som nogle allerede har været inde på.

Og ja, forsiden den vil aldrig udmærke sig på toplister - det skulle da lige være de negative af slagsen.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Peero
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af Peero »

Jeg har lidt kommentarer.

Til Antaeus:
Ærgerligt at du er stoppet med album nr. 26 - altså lige inden Tome & Janry overtog serien. Serien har masser at byde på specielt gennem Tome & Janrys periode, og sådan set også Munuera. Den eneste jeg mener man kan diskutere hvorvidt er pengene værd er Nic. Så dét med at Franquin dur + et par andre albums, syntes jeg du skal undersøge noget nøjere. :D

Til Oddeivind:
Fedt med de links på andre tegnere. Må give dig ret i at Yann klart laver det flotteste Splint arbejde jeg har set længe. Kunne have været fedt med ham som afløser. Der er faktisk en del "Janry-stil" over hans streg. De andre 2 bryder jeg mig ikke om. Splint er jo ikke Tintin :D

Meen... Hvis ellers Yoann lægger stilen om som du har vist i det andet link, kan jeg som også godt vænne mig til det med tiden.

Mht. Kviks og Splints alder:

Jeg har nu altid opfattet Kvik som værende lidt ældre en Splint. Dette syntes jeg der hentydes til af og til. F.eks. i det seneste album "Kilden til Z" hvor der både i sjov tales om han dyrker for lidt motion og på sidste side hvor "unge splint" for sjov hentyder til han er kommet til at se gammel ud. Meen... det er vel heller ikke så vigtigt. Ihvert tilfælde skal de begge nok overleve os, da man jo ikke kan forestille sig Splint uden Kvik. Så mon ikke der er nogle år i ham endnu :wink:

Er der iøvrigt nogen der ved hvad Yann's rolle har været i forbindelse med "Kilden til Z"? Der står Morvan+Yann+Munuera på forsiden og flere steder i bladet...

Så måske vi alligevel ikke helt skal afskrive Yann som kommende tegner...?
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Indlæg af Frank Madsen »

Peero skrev:Jeg har nu altid opfattet Kvik som værende lidt ældre en Splint. Dette syntes jeg der hentydes til af og til. F.eks. i det seneste album "Kilden til Z" hvor der både i sjov tales om han dyrker for lidt motion og på sidste side hvor "unge splint" for sjov hentyder til han er kommet til at se gammel ud.
Det meste af Splint & Co. universet er jo et rip-off på Tintin (hårtop, helten passer aldrig sit job, sjovt talende dyr, ældre kolerisk ven, skør professor, slot, landsby i nærheden, skøre opfindelser osv.) så selvfølgelig er Kvik ældre end Splint, lissom Haddock er ældre end Tintin. Kvik har et RIGTIGT arbejde (nåja, journalist), går i cottoncoat og hat, ryger snadde og læser blade, han får sendt med posten. Typiske voksen-ting i modsætning til den evige teenager Splint. Så mon ikke der mindst er 10 års aldersforskel?

Jeg er glad for, at den nye tegner har en så kantet og anderledes streg og at det endte med endnu en Franquin-klon på serien.
Peero skrev:Er der iøvrigt nogen der ved hvad Yann's rolle har været i forbindelse med "Kilden til Z"? Der står Morvan+Yann+Munuera på forsiden og flere steder i bladet...
Så måske vi alligevel ikke helt skal afskrive Yann som kommende tegner...?
Det kan du vist roligt gøre. Yann er manuskriptforfatter og har sikkert bidraget til historien i "Kilden til Z". Et udmærket album.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
oddeivind
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Geografisk sted: Bergen, Norge

Indlæg af oddeivind »

Jeg synes personlig serien når sitt høydepunkt med noen av Tome og Janrys historier. Angående albumet "Le tombeau de Champignac", så har jeg oppfattet det slik at det er Tarrin, og ikke Yann, som er tegner her. Jeg tror Yann er tekstforfatter (men mulig jeg tar feil).

Jeg synes, i likhet med Frank Madsen, at også "Le Marais du temps" virker som et spennende eksperiment. Nå har jeg riktignok verken lest dette albumet eller eller noen av de andre, bortsett fra "Steinkjempene", men jeg synes det er spennede med denne eksperimenteringen med stil, ihvertfall så lenge den holdes utenfor hovedserien. Men verken denne stilen, eller enda mindre den til Emile Bravo, er nok aktuell til å overta hovedserien.
Brugeravatar
Peero
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1

Indlæg af Peero »

Helt enig med dig oddeivind.

Så længe eksperimenterne holder sig uden for hovedserien.

Det kan iøvrigt godt være det er Tarrin der er tegneren. De plejer som regel at skrive tegneren til sidst på albummene (Morvan & Munuera, Tome & Janry osv.)

:D
Rudi
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3

Indlæg af Rudi »

Peero skrev:Det kan iøvrigt godt være det er Tarrin der er tegneren. De plejer som regel at skrive tegneren til sidst på albummene (Morvan & Munuera, Tome & Janry osv.)
André & Franquin
Brugeravatar
Tatiana Goldberg
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Geografisk sted: Hvidovre

Indlæg af Tatiana Goldberg »

Det er dejligt at se, at der også er nogle Tome og Janry fans herinde - det er nogle af de albums, jeg er gladest for. I hvert fald "de gode gamle" af dem. Om de så efterhånden måske efterhånden har arbejdet sig hen imod noget, der ik helt ligner Splint og co. som man synes, at de skal være, kan selvfølgelig diskuteres. Jeg synes godt om Franquins karakerede streg, og det virker som om, at Tome og Janry stille og rolig har sneget sig derfra over i deres egen stil, som måske er en kende for realistisk eller "ikke-Splint-agtigt" eller hvad man nu skal sige (både med historier og streg).

Virus er også et af de albums jeg husker tydeligst, selvom det efterhånden er nogle år siden at jeg har læst Splint. Shame on me for ikke at have dem på min egen tegneseriehylde, men det er bare et af de der albums jeg har lånt og læst fra biblioteket så mange gange, at jeg simpelhen ik rigtig har tænkt på at samle den selv - lidt ligesom Tintin, Asterix og Lucky Luke.
Brugeravatar
Peero
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1

Indlæg af Peero »

Oddeivind (eller andre):

Har i nogen idé om, om der er noget sted i danmark (eller noget andet nemt og pålideligt) hvor man kan bestille udenlandske udgivelser, som F.eks. Tarrins "Les Tombeau de Champignac"?

Den ser for fed ud, så den er jeg nødt til at have.

Mvh. Peero
Brugeravatar
oddeivind
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1

Indlæg af oddeivind »

Peero skrev:Oddeivind (eller andre):

Har i nogen idé om, om der er noget sted i danmark (eller noget andet nemt og pålideligt) hvor man kan bestille udenlandske udgivelser, som F.eks. Tarrins "Les Tombeau de Champignac"?

Den ser for fed ud, så den er jeg nødt til at have.

Mvh. Peero
Er det ikke den som skal komme ut i Danmark som Tempo nr. 6? Eller var det en annen? Jeg tror i såfall jeg må skaffe meg den utgaven av Tempo, med mindre den kommer ut i Norge før den tid. Ja, jeg synes også den ser veldig bra ut.
Brugeravatar
Peero
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1

Indlæg af Peero »

Til Bjarne: tak for tippet!

Til Oddeivind: hvordan ved du hvad der kommer i de næste udgaver af Tempo? Hvor kan man finde info om det?

Lyder spændende hvis det er rigtigt! :D
Brugeravatar
oddeivind
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1

Indlæg af oddeivind »

Tror jeg leste noe om det her på seriejournalen. Skal ikke garantere at det var akkurat denne historien, men det var i hvertfall en one-shot tror jeg. Men det kan sikkert noen andre bekrefte/avkrefte.
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Indlæg af Berti Stravonsky »

I Tempos innersleeve kan man læse hvilke udgivelser der er på trapperne...
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Indlæg af Berti Stravonsky »

Clifton er vistnok # 4.
Besvar