Tim og Thomas - Den døde dykker
- Berti Stravonsky
- Administrator
- Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
- Kontakt:
Re: Tim og Thomas - Den døde dykker
Arrgh, Googa. Du skriver, at der er en tendens, og jeg beder dig, om at underbygge dette med lidt fakta. Er du ikke sød at, i det mindste, forsøge på det?
Hvis jeg nu var fræk (hvad jeg dog ikke er længere), så kunne jeg hævde, at der fra dine ende netop var en tendens, som gik på at dine favoritter fik lidt mere positiv omtale, netop fordi du brænder så dybtfølt for dem. Men jeg er som sagt ikke længere fræk.
Jeg gentager, hvad jeg synes er det vigtigste: Ingen skjulte dagsordener, ingen forfordelinger. Op det enten om pilen går op eller ned..
Hvis jeg nu var fræk (hvad jeg dog ikke er længere), så kunne jeg hævde, at der fra dine ende netop var en tendens, som gik på at dine favoritter fik lidt mere positiv omtale, netop fordi du brænder så dybtfølt for dem. Men jeg er som sagt ikke længere fræk.
Jeg gentager, hvad jeg synes er det vigtigste: Ingen skjulte dagsordener, ingen forfordelinger. Op det enten om pilen går op eller ned..
- GoogaMooga
- Brugerniveau 7
Godt, så kommer vi ikke videre. T&T er en god, gammel klassiker med mange år og mange albums på bagen. Ikke alle bind er lige gode. Jeg selv har bedømt dem fra tre til seks stjerner, og jeg fik edderbukme også hug, da jeg uddelte seks stjerner.Berti Stravonsky skrev:Arrgh, Googa. Du skriver, at der er en tendens, og jeg beder dig, om at underbygge dette med lidt fakta. Er du ikke sød at, i det mindste, forsøge på det?
Jeg tror heller ikke, at du ligefrem ønsker at lukke serier. Men det er altså ikke en gratis omgang at slagte, hvis man bliver læst og har indflydelse. Som der bliver sagt i Spider-Man: "With great powers comes great responsibility."
Hvis jeg var Zoom, ville jeg være meget forsigtig med, hvad jeg sender ud til anmeldelse. Det ville være selvmord at sende dig flere T&T.
Én ting er sikkert, Berti - du kommer ikke til at anmelde "Jerry Spring"...!

"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
- Berti Stravonsky
- Administrator
- Kontakt:
- Berti Stravonsky
- Administrator
- Kontakt:
Kiggede lige...
Kæmpen vågner gav jeg fire store gys.
Fair nok - her fik min forfoståelse, lige lovlig meget indflydelse.GoogaMooga skrev:Du bør forholde dig til det, jeg reelt skriver, i stedet for at lægge ord i min mund.Gimli skrev:Men Googa det kan jo ikke nytte at være så optaget af bestemte serier, at de skal "beskyttes" ved at undgå at omtale serierne negativt.

- GoogaMooga
- Brugerniveau 7
Berti Stravonsky skrev:Kiggede lige...

Det skal nu nok gå. Det er jo Cowbojdere!GoogaMooga skrev:Én ting er sikkert, Berti - du kommer ikke til at anmelde "Jerry Spring"...!
mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
- Berti Stravonsky
- Administrator
- Kontakt:
Googa, den tendens der. Var det en følelseafejl, eller synes su, at der er en tendens?
- GoogaMooga
- Brugerniveau 7
Hej Berti, jeg har ikke tid til at gennemgå dine mange anmeldelser, men det er jo ikke så forfærdelig mange euroklassikere, jeg har talt op eller som er etablerede ved konsensus. Jeg nævnte XIII. Så var der Vakse Viggo, som mange blev bestyrtet over. Af mine egne kæpheste kan jeg nævne:Berti Stravonsky skrev:Googa, den tendens der. Var det en følelseafejl, eller synes su, at der er en tendens?
Rubine
Tim og Thomas
XIII
Tex Willer
SPLINT & CO. 2004-2008
Den Røde Baron
...okay, nu har jeg skimmet 41 sider, og jeg må indrømme, at jeg har været lidt for paranoid. Du har sgu en meget god dømmekraft, Berti. Jeg er ikke længere bange for euroklassikernes fremtid her i Danmark, ikke med dig ved roret. Du har min uforbeholdne undskyldning.
- Berti Stravonsky
- Administrator
- Kontakt:
Let's get a room
Det er jeg glad for. Ikke mere om den snak.
Jeg SYNES, at du burde anmelde igen, Googa. Dine anmeldelser er savnede.

- GoogaMooga
- Brugerniveau 7
Tak, Berti, du er go' nok.Berti Stravonsky skrev:Let's get a room![]()

- Antaeus
- Brugerniveau 7
- Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø
Og husk når vi andre giver vores bud på karakterer etc. så er det ikke for at fornærme nogle, men ens bedste bud selv om det måske er komplet anerledes end anmelderens.
Som læser foretrækker jeg at have så mange bud på om en tegneserie er god eller ej.
Og hvis vi er heldige kan det måske endda medføre en debat. Det sker ikke så tit, men engang imellem sker det jo og ofte desværre fordi anmelderen tager ens kommentar som en fornærmelse.
Personligt synes jeg det ville være fint, hvis langt flere anmeldelser blev kommenteret og debateret her i forum. Det kan dog godt tage lidt tid for anmelderen har som regel læst albummene før vi andre.
Som læser foretrækker jeg at have så mange bud på om en tegneserie er god eller ej.
Og hvis vi er heldige kan det måske endda medføre en debat. Det sker ikke så tit, men engang imellem sker det jo og ofte desværre fordi anmelderen tager ens kommentar som en fornærmelse.
Personligt synes jeg det ville være fint, hvis langt flere anmeldelser blev kommenteret og debateret her i forum. Det kan dog godt tage lidt tid for anmelderen har som regel læst albummene før vi andre.
- Berti Stravonsky
- Administrator
- Kontakt:
Super godt, Googa. Tak.
Enig også med Antaeus. For pokker da, lad os få lidt debatpat...
Enig også med Antaeus. For pokker da, lad os få lidt debatpat...
Hørt, hørt! Velkommen til "Debat, så det batter!" Et program, hvor meninger brydes - med et smil -venligt! (med tak til Monrad & Rislund).
mvh.
mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Rigtig god debat og rigtig godt at GoogaMooga vil anmelde igen! 
Personligt vil jeg altid kobe de serier som jeg kan lide uanset anmeldeser (og jeg har kobt de nye Tim og Thomas), men for nye serier laeser anmeldser.
Da jeg bor i FL kan jeg jo ikke rigtige tage ind til Faraos Cigar eller kiosker og kigge pa dem forst, og har desvaerre kobt rigtige mange nye serier som jeg ikke er tilfreds med som nu bare samler stov.....
Men god debat og jeg ser frem til GoogaMooga anmelder nogle euroklassiker!

Personligt vil jeg altid kobe de serier som jeg kan lide uanset anmeldeser (og jeg har kobt de nye Tim og Thomas), men for nye serier laeser anmeldser.
Da jeg bor i FL kan jeg jo ikke rigtige tage ind til Faraos Cigar eller kiosker og kigge pa dem forst, og har desvaerre kobt rigtige mange nye serier som jeg ikke er tilfreds med som nu bare samler stov.....
Men god debat og jeg ser frem til GoogaMooga anmelder nogle euroklassiker!