Anmeldelse af Ganske vist - Den store gallapremiere (Fabel)

Besvar
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Anmeldelse af Ganske vist - Den store gallapremiere (Fabel)

Indlæg af Berti Stravonsky »

gallapremiere.jpg
Ikke meget næring i den omelet

Det er ganske vist er en lille kompakt tegneserie for børn. Der er ikke de store dikkedarer gemt, og historien er lige ud af landevejen. På små 30 farvelagte sider får vi en næsten klassisk fortælling, med helte og skurke, og om hvordan de gode vinder. Slet og ret. Hanefar tager en af kyllingerne med på job, madpakken og kaffen sørger hønemor for, og med kikkert og årvågenhed skal man så sikre hønsegården imod den fæle ræv.

Men det er småkedeligt, og sønnike vil ikke følge i farmands hønsespor, men drømmer i stedet om berømmelse og skillinger. Hanefar er en handlingens mand, og napper straks ideen. I stedet for at holde øje, så bygges der scene, brainstormes over handling, kostumer afprøves og alt er godt. Der er nykker, krukkeri, sceneskræk, udsolgte huse, samt et hegn der sikrer at de mange fans ikke kommer for tæt på skuespillerne. Meget godt tænkt, da ræven selvfølgelig følger med fra afstand, og køber billetter til aftensmad, øh, nej til forestillingen…

Det hele ender naturligvis ganske godt, og de yngste læsere kan ånde lettet op.

Ganske vist – Den store gallepremiere er en børnebog fra forlaget Fabel. Manden bag er Lars Jakobsen, særdeles produktiv med talrige udgivelser på kappen. En fiks lille sag til i alt 35,- kroner. Det må siges at være billigt.

Bogen er god for de mindste. Der er enkelte spøjse indslag, men meget suppe er der ikke på den høne.

Sjovest er de uklækkede æg. Ræven er alt for kedelig og det er lidt en skam. Men på få sider formår Lars at favne en klassisk historie. Et godt køb for småbørnsforældre primært på grund af prisen.

Samlet vurdering: et enkelt økologisk æg ud af fem mulige.

Udgiver: Forlaget Fabel
Format: Hardback, farvelagte 30 sider
Pris: 34,95
Forfatter: Lars Jakobsen
Isbn: 978-87-91419-07-2
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Re: Anmeldelse af Ganske vist - Den store gallapremiere (Fab

Indlæg af GoogaMooga »

okay, så serien henvender sig til de mindste, tror du ikke, de mindste så vil honorere den med en højere karakter? nu har jeg ikke selv læst den, men efter forsiden at dømme ser det da ganske professionelt ud. prøv at genlæse den med de mindstes briller, og døm den ud fra den præmisse. :)
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Indlæg af Berti Stravonsky »

GoogaMooga skrev:okay, så serien henvender sig til de mindste, tror du ikke, de mindste så vil honorere den med en højere karakter? nu har jeg ikke selv læst den, men efter forsiden at dømme ser det da ganske professionelt ud. prøv at genlæse den med de mindstes briller, og døm den ud fra den præmisse. :)
Tjoe, det kan da godt være, Googa. Det kan godt være.
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Indlæg af Erling Søby »

Enig med GoogaMooga. Jeg læste fx første bind af Lou, da det udkom, og fandt serien komplet umorsom. Så gav jeg en 10-årig niece det, og hun var (og er) vild med det. Nogengange må man bare erkende, at man ikke er den rigtige målgruppe.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
Jakobsen
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3

Indlæg af Jakobsen »

Nå, men nu kender jeg serien ret godt... kunne anmelderen så ikke bringe den rigtige forside af albummet? :wink:
Asger Pedersen
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Geografisk sted: Le grand de l'Oiseaux a la Gare

Indlæg af Asger Pedersen »

Åhja, og den rigtige pris: 149,-. De 34,50 er for softcoverudgaven (fra 2004), den der er vist, den er nok udsolgt. :lol:
Don't take life serious, it ain't nohow permanent.
Pogo Possum

www.willy-centret.dk
Jakob
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Geografisk sted: Allerød
Kontakt:

Indlæg af Jakob »

Jeg har vist en gammel udgave, og er ganske begejstret for både streg og humor. Men jeg er også lidt barnlig i det :-)
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Geografisk sted: Bathulen

Indlæg af Robin »

GANSKE VIST.jpg
GANSKE VIST.jpg (21.25 KiB) Vist 4018 gange
Er det den her?

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Besvar