Max Jordan – En våd affære

Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23005
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Max Jordan – En våd affære

Indlæg af GoogaMooga »

Berti Stravonsky skrev:Googa. Brems.

Dette er et debatforum og her debatterer man. Erling er lige så meget en troll som du og jeg. Det vil sige ikke.

Stop med dit sprogbrug og diskuter og argumenter. Fordi Erling ikke deler din karakter mm. skal det ikke være sådan.
Berti, Erling har trollet mig i elleve år. Det startede dengang, jeg rakkede ned på en GN af Thorhauge. Han slår til hver gang, han er uenig med mig. Han tror, hans ord er lov. Du har ikke fulgt med, hvis du siger, han ikke har trollet mig utallige gange. Jeg vil simpelthen ikke have noget med den mand at gøre, det er omsonst at snakke med ham. Hvis det resulterer i, at jeg må bandlyses, så er der ikke noget at gøre ved det. Hvorfor er det så svært for Erling at lade mig være i fred, jeg lader da ham være i fred, på nær, når han troller mig.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1843
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Max Jordan – En våd affære

Indlæg af Erling Søby »

Jeg ser heller ingen grund til at gå i dialog med Googamooga. Det fører alligevel ikke til noget, og da slet ikke når emnet er Maurice Tillieux, som Googamooga ikke tåler kritik af. Det skal dog ikke afholde mig fra at fremføre mine synspunkter, også når jeg er uenig med Googamooga. Hvilket jeg sædvanligvis er, omend det kun er i de mest grelle tilfælde jeg går til tasterne.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9868
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Max Jordan – En våd affære

Indlæg af Berti Stravonsky »

GoogaMooga skrev:
Berti Stravonsky skrev:Googa. Brems.

Dette er et debatforum og her debatterer man. Erling er lige så meget en troll som du og jeg. Det vil sige ikke.

Stop med dit sprogbrug og diskuter og argumenter. Fordi Erling ikke deler din karakter mm. skal det ikke være sådan.
Berti, Erling har trollet mig i elleve år. Det startede dengang, jeg rakkede ned på en GN af Thorhauge. Han slår til hver gang, han er uenig med mig. Han tror, hans ord er lov. Du har ikke fulgt med, hvis du siger, han ikke har trollet mig utallige gange. Jeg vil simpelthen ikke have noget med den mand at gøre, det er omsonst at snakke med ham. Hvis det resulterer i, at jeg må bandlyses, så er der ikke noget at gøre ved det. Hvorfor er det så svært for Erling at lade mig være i fred, jeg lader da ham være i fred, på nær, når han troller mig.
Nej, Googa. Erling har ikke trollet dig i 11 år. Han er bare ikke enig med dig. Og det har du det svært med. Der er jo også talrige andre, som har været uenige med dig, og også der bliver du stram i masken.

Glem nu maven og brug hjernen. Her har mulighed for at diskutere og gøre andre klogere. Vær ikke en pige og bliv skinger, men en mand.
Brugeravatar
Spærhage
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 800
Tilmeldt: 8. dec 2003, 23:12
Geografisk sted: Boom-Town Vaarst

Re: Max Jordan – En våd affære

Indlæg af Spærhage »

Berti Stravonsky skrev:Vær ikke en pige og bliv skinger, men en mand.
Uhhh, Berti, NU venter jeg bare på der går MeToo og shit-storm i den... :wink:

/Spærhage
"-nok er vi kujoner, men vi er HURTIGE kujoner... "
(Timon, fra 'Timon og Pumpa')
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9868
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Max Jordan – En våd affære

Indlæg af Berti Stravonsky »


...Hvorfor er det så svært for Erling at lade mig være i fred, jeg lader da ham være i fred, på nær, når han troller mig...
Dette er et af dagens tidlige bidrag, Googa.

Erling er ikke efter DIG, han diskuterer den anmeldelse, som du har skrevet. Præcis som man kan gøre på et debatforum.

Og Erling er uenig i din karakter. På samme måde som fx Lars også er, og indirekte også Gimli og Spærhage.

Det MÅ man godt.

Glæd dig kun over det, for så får du mulighed for at fortælle og måske endda overbevise andre, om at der er noget om snakken...
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23005
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Max Jordan – En våd affære

Indlæg af GoogaMooga »

Berti, du vælger at holde hånden over en troll.

Erling slår først og fremmest til, når jeg giver topkarakter og han er uenig. Det er fordi, så ved han, at Zoom linker til anmeldelsen på Facebook, hvorved han når ud til mange flere med sine meninger, og derved kan underminere mit arbejde, og gøre maksimal skade på de serier, han ikke regner for noget særligt. Det er hans taktik, det er tydeligt, fordi han sørger for både at kommentere på forsiden og i forummet. Nøjagtigt samme ord, hans evindelige ubegrundede kritik, aldrig med begrundelser, men altid ved at nævne de samme gamle Tintin albums, der er så hellige for ham.

Drop nu dit "pige" trick, den hopper jeg ikke på. Erling siger indirekte, at jeg er inhabil som anmelder, han nøjes ikke "bare" med at være uenig. Han fremturer med sin egen mening, som var det den skinbarlige sandhed.

Det, jeg kan gøre nu, er at stoppe al min aktivitet i forummet, og så nøjes med at anmelde og evt. fortsætte Previews Pluk på forsiden. Jeg ved ikke, hvad du siger til dette forslag, men for mig er det et kompromis, der er værd at overveje. Jeg ville være ked af, ikke at kunne skrive længere ting på dansk mere, det er nemlig god træning, en god intellektuel udfordring.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1843
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Max Jordan – En våd affære

Indlæg af Erling Søby »

Googamooga, du formår gang på gang at dreje en kritisk debat til et spørgsmål om personangreb - og det gælder både dine helt usaglige angreb på andre (nu undertegnede, for kort tid siden lolsen), såvel som, at du betragter enhver kritik som en personlig fornærmelse.

Vi kunne godt have haft en debat om godt og skidt ved Max Jordan-udgivelsen, men det gik du da hurtigt afsporet.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23005
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Max Jordan – En våd affære

Indlæg af GoogaMooga »

Det bliver en "Brexit" for mit vedkommende. Så er det bare, om det skal være en hård eller en blød Brexit.

Jeg skal have afklaret med Berti, om han vil have mig til at fortsætte arbejdet på forsiden. Jeg er færdig med forummet, og kommer ikke til at duplikere eventuelle fremtidige anmeldelser her.

Jeg skal vide, om jeg skal fortsætte på forsiden, da jeg har forpligtet mig til yderligere otte anmeldelser, og forlagene har krav på besked.

Hvis Erling så fortsætter med at underminere mit arbejde dér og insinuerer, at jeg skulle være inhabil som anmelder, vil jeg foreslå, at vi låser kommentarfeltet, ellers ser jeg ingen anden udvej, end at jeg må stoppe helt, både i forummet og på forsiden.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9868
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Max Jordan – En våd affære

Indlæg af Berti Stravonsky »

Drama gider jeg ikke, Googa, og det er dig, der skævrider nu. Det er tøs med tøs på, hvis man truer med at gemme sig eller undlade at gøre det, som man gør godt. Du er god for forummet, G, og den flittigste og nok mest vidende. Men kritik er du ikke god til at tackle.

Forklar mig, hvad en troll er, for jeg tror ikke, at vi helt mener det samme.

Erling er uenig. Må han det? Ja, svarer jeg. Det må han gerne.

Så nej. Du skal selvfølgelig forsætte. Vær dog ligeglad med Erlings holdninger. Han overlever nok.

Men det bedste ville være, hvis du strammede op, diskuterede og anerkendte, at andre, fx Erling OGSÅ må have en holdning.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23005
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Max Jordan – En våd affære

Indlæg af GoogaMooga »

Berti, jeg er færdig med forummet, men jeg skal vide, om du vil have mig til at fortsætte med arbejdet på forsiden. Det skylder vi forlagene.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9868
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Max Jordan – En våd affære

Indlæg af Berti Stravonsky »

Sov på det, gamle jas.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9430
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Max Jordan – En våd affære

Indlæg af Antaeus »

Selvfølgelig skal du blive, Googa.

Der er ingen tvivl om at Erling har været efter dig og talt ned til dig nogle gange. Ærgerligt i ikke kan blokke hinanden ligesom på facebook. I denne omgang synes jeg dog ikke der er noget at komme efter, men når man er vant til at han ofte går efter dig så kan man sikkert blive lidt nærtagende. Berti er fx også alt for nærtagende og kan ikke tage ret meget kritik. Når det så går ud over andre så er de "tøs med tøs på". Jeg selv kører nok også lidt for langt ud engang imellem, sådan er det vel bare. Vi er mennesker som er stædige og med bastante holdninger.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9868
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Max Jordan – En våd affære

Indlæg af Berti Stravonsky »

Antaeus skrev:Selvfølgelig skal du blive, Googa.

Der er ingen tvivl om at Erling har været efter dig og talt ned til dig nogle gange. Ærgerligt i ikke kan blokke hinanden ligesom på facebook. I denne omgang synes jeg dog ikke der er noget at komme efter, men når man er vant til at han ofte går efter dig så kan man sikkert blive lidt nærtagende. Berti er fx også alt for nærtagende og kan ikke tage ret meget kritik. Når det så går ud over andre så er de "tøs med tøs på". Jeg selv kører nok også lidt for langt ud engang imellem, sådan er det vel bare. Vi er mennesker som er stædige og med bastante holdninger.
Jeg er en tøs.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23005
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Max Jordan – En våd affære

Indlæg af GoogaMooga »

Berti, enten læser du ikke, hvad jeg skriver her og i kommentarfeltet på forsiden, eller også vælger du at ignorere det. Jeg har forklaret alle mine bevæggrunde, og hvorfor, jeg betragter lige netop Erling som en troll. Nu må du være lidt praktisk, acceptér min beslutning, og sig mig, hvad jeg skal gøre, hvad forsiden angår. Jeg tror, det vil være bedst for Serieland, hvis vi fortsat er to om at holde forsiden i gang. Jeg så dog helst, at kommentarfeltet blev låst, ifald jeg fortsætter.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23005
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Max Jordan – En våd affære

Indlæg af GoogaMooga »

Antaeus skrev:Selvfølgelig skal du blive, Googa.

Der er ingen tvivl om at Erling har været efter dig og talt ned til dig nogle gange. Ærgerligt i ikke kan blokke hinanden ligesom på facebook. I denne omgang synes jeg dog ikke der er noget at komme efter, men når man er vant til at han ofte går efter dig så kan man sikkert blive lidt nærtagende. Berti er fx også alt for nærtagende og kan ikke tage ret meget kritik. Når det så går ud over andre så er de "tøs med tøs på". Jeg selv kører nok også lidt for langt ud engang imellem, sådan er det vel bare. Vi er mennesker som er stædige og med bastante holdninger.
Folk må have deres meninger. Problemet er, når man antyder, at jeg er inhabil som anmelder, bare fordi jeg har en anden facitliste. Og siger, jeg ikke evner en debat, når man selv kun refererer til de samme gamle værker uden ellers at begrunde.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Besvar