Tintin på Månen - Det samlede eventyr

Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Tintin på Månen - Det samlede eventyr

Indlæg af Mesterius »

Berti Stravonsky skrev:Man kunne også skrue lidt op for det mavesure og kritisere nogle af de absurditeter, der er i albummene, fx at Wolff tager en tur ud i det store sorte, men det er jo fjollet.
Her må jeg bare spørre: hva i all verden er det som er så absurd med at Wolff tar "en tur ud i det store sorte" mot slutten av det andre albumet?
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7190
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Tintin på Månen - Det samlede eventyr

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Mesterius skrev:
Berti Stravonsky skrev:Man kunne også skrue lidt op for det mavesure og kritisere nogle af de absurditeter, der er i albummene, fx at Wolff tager en tur ud i det store sorte, men det er jo fjollet.
Her må jeg bare spørre: hva i all verden er det som er så absurd med at Wolff tar "en tur ud i det store sorte" mot slutten av det andre albumet?
Et interessant spørgsmål. Ikke mindst fordi scenen (afskedsbrevet) er kendt for at være udført, som den er, fordi Hergé fik vredet armen om. I den katolske kirke ser man ikke med milde øjne på selvmord. Så selv om der naturligvis ikke ER noget håb for Wolff, var Hergé tvunget til at lade det fremstå, som om et eller andet imaginært mirakel alligevel kunne tænkes at ville redde den stakkels fortabte sjæl. Men det er måske det, du mener, Berti? At der naturligvis ikke er noget håb.
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Tintin på Månen - Det samlede eventyr

Indlæg af Mesterius »

Carsten Søndergaard skrev:
Mesterius skrev:
Berti Stravonsky skrev:Man kunne også skrue lidt op for det mavesure og kritisere nogle af de absurditeter, der er i albummene, fx at Wolff tager en tur ud i det store sorte, men det er jo fjollet.
Her må jeg bare spørre: hva i all verden er det som er så absurd med at Wolff tar "en tur ud i det store sorte" mot slutten av det andre albumet?
Et interessant spørgsmål. Ikke mindst fordi scenen (afskedsbrevet) er kendt for at være udført, som den er, fordi Hergé fik vredet armen om. I den katolske kirke ser man ikke med milde øjne på selvmord. Så selv om der naturligvis ikke ER noget håb for Wolff, var Hergé tvunget til at lade det fremstå, som om et eller andet imaginært mirakel alligevel kunne tænkes at ville redde den stakkels fortabte sjæl. Men det er måske det, du mener, Berti? At der naturligvis ikke er noget håb.
Jeg lurte også på det; om Berti fant Wolffs brev i den modifiserte versjonen som Hergé ble tvunget til å skrive ("kanskje blir jeg reddet ved et mirakel") absurd? Men i så fall synes jeg anmeldelsen skulle ha spesifisert det. Slik det er nå skjønner jeg ikke helt hva han tenker på. Jeg synes scenen hvor det fremgår at Wolff har ofret seg for de andres skyld er en av de sterkeste i hele historien.

Forøvrig føles det absurd å gi et verk som Tintins måneeventyr bare tre av seks stjerner. Uansett hvor mye ekstrastoff som er med eller ikke.
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9868
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Tintin på Månen - Det samlede eventyr

Indlæg af Berti Stravonsky »


Forøvrig føles det absurd å gi et verk som Tintins måneeventyr bare tre av seks stjerner. Uansett hvor mye ekstrastoff som er med eller ikke.
Tjoe. Det kan du have ret i.

Igen, som tidligere nævnt, så er alle velkomne til at anmelde. Det ville være godt for os alle, for flere øjne og meninger er et gode. Så kom frit og glad.
Brugeravatar
superboy
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 820
Tilmeldt: 24. jun 2005, 16:59

Re: Tintin på Månen - Det samlede eventyr

Indlæg af superboy »

Var innom Seriehörnan i Gøteborg. De har både gamle og nye svenske tegneserier. Men fant også en plastpose med Tintin på.
Vedhæftede filer
DSCN2815.JPG
DSCN2813 tintin.JPG
Besvar