Den store Asterix 3

Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7189
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Den store Asterix 3

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Mesterius skrev:Da antar jeg i hvert fall at forsidene skifter til tegninger av Didier Conrad så fort dere når frem til album 35? ;)
Det er klart! Det bliver i Den store Asterix 18 :-)

Conrad er jo netop godkendt af Albert Uderzo selv som tegner. Og selv om han kan tegne praktisk taget ligesom Uderzo, ville det efter min mening alligevel være forkert at få ham til at tegne forsider til Den store Asterix 1-17.

Hvis man abonnerer på Cobolts nyhedsbrev, får man forresten i sidste uge af juli 5 sider af det helt nye album, "Vercingetorix' datter", i nyhedsbrevet. Før de offentliggøres andre steder med dansk tekst. Albummet udkommer 27. august i tre udgaver:

- Hardcoverudgave som fås hos boghandlere og netbutikker
- Softcoverudgave som fås hos boghandlere og netbutikker
- Softcoverudgave som fås hos supermarkeder og kiosker

Eneste forskel på de to softcoverudgaver er, at de har forskellige ISBN'er og forskellige stregkoder på bagsiden. Boghandlerudgaverne vil være tilgængelig i al overskuelig fremtid. Supermarkeds-/kioskudgaven vil i princippet være tilgængelige i butikkerne i seks måneder, medmindre de enkelte forhandlere får udsolgt undervejs.
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Den store Asterix 3

Indlæg af Mesterius »

Carsten Søndergaard skrev:
Mesterius skrev:Da antar jeg i hvert fall at forsidene skifter til tegninger av Didier Conrad så fort dere når frem til album 35? ;)
Det er klart! Det bliver i Den store Asterix 18 :-)

Conrad er jo netop godkendt af Albert Uderzo selv som tegner. Og selv om han kan tegne praktisk taget ligesom Uderzo, ville det efter min mening alligevel være forkert at få ham til at tegne forsider til Den store Asterix 1-17.
Nja, tja... helt på Uderzos nivå er han ikke. Én ting er at han ofte har det med å tegne Obelix litt mindre enn han skal være, dvs. mindre enn Uderzo selv tegnet ham i de siste 30-40 år. (På coveret til "Asterix og pikterne" endte Uderzo opp med å tegne Obelix selv, siden Conrad slet med det.) Men sånn generelt har ikke tegningene hans helt den samme elegansen som Uderzos. Det var det sikkert heller ingen som ventet, men dog. ;)
Besvar