Tintin og den usynlig perfume.

Besvar
ultindenstore
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 394
Tilmeldt: 8. apr 2020, 16:58
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Tintin og den usynlig perfume.

Indlæg af ultindenstore »

Jeg synes det er interessant med Tintin pirathistorier. På Pinterest fandt jeg 2 striber/halv side med Tintinhistorien om "den usynlige perfume". Det bliver en meget kort anmeldelse da jeg kun har to striber at forholde mig til. Denne historie bærer præg af, at man ikke må offentliggøre den i dens fulde længde af juridiske grunde. Det har Moulinsart sikker bestemt. Men man kan på de to striber ( i alt 6 ruder farverlagt ), at Tintin går sig en tur med Terry og kan pludselig lugte noget. Den usynlige perfume bedøver Tintin og Terry. De falder begge omkuld. Den usynlige perfume er lyserød. Bag røgsløret dukker der nogen væsener op og taler på fransk. Eller rettere? Er det mennesker i underlige rumdragter fra en anden dimension/verden? Det svar får vi jo først, hvis vi kunne få vist lidt mere af historien, men som det typiske er med disse Tintin pirat tegneserier, er de ekstremt svære at opdrive. Specielt også tegneserie versionen af "Tintin og de blå appelsiner" og "Tintin på skattejagt".
Det er en af grundene til at jeg har lavet min egen Tintin historie. Jeg er så træt af alle de ulovlige pirattegeneserier med Tintin, som er så hemmelige, at man enten kun kan få lov til at se en enkelt side eller et par striber. Eller så får man ikke lov til at se noget af historien, men kun forsiden. Det er rigtig træls.

Her ender min anmeldelse, da der ellers ikke er nogen info vedr, denne pirathistorie. Jo, der står lige nævnt Hergi og Ralph Edembak. Var Herge involveret i denne historie ligesom den ufuldendt "Tintin et le Thermozero? Det ved jeg ikke. Jeg tror det ikke. Ralph har nok nævnt Herge for at minde læserne om, at det nu en gang er sådan, at Tintin er Herges figur og at det altid vil forblive sådan, uanset hvor mange, som skulle finde på at lave nye ulovlige tegneserier med ham.

Tjek dette link og drag jeres egne konklusioner:

https://www.pinterest.dk/pin/8324623123 ... 7694293354
Besvar