The Rise and Fall of The Trigan Empire Volume One

Besvar
Flash
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 83
Tilmeldt: 16. jun 2016, 07:35

The Rise and Fall of The Trigan Empire Volume One

Indlæg af Flash »

9781781087558_240_240.jpg
9781781087558_240_240.jpg (31.32 KiB) Vist 856 gange
Den grånende del af Serieland vil sikkert nikke genkendende til "Kampen om Trigoria" som udkom i Superserien tilbage i det herrens år 1976. Jeg vil gætte på at jeg læste den omkring udgivelsestidspunktet og jeg var var begejstret. Måske endda allermest for indledningen om den jordiske videnskabsmand som dedikerede hele sit liv til at oversætte biblioteket fundet på et nedstyrtet rumskib, for endelig som en gammel mand at bryde koden og historien om den trigorianske civilisations begyndelse ruller sig ud for læserens øjne. Det blev ved det første bind på dansk og resten af fortællingen har kun været tilgængeligt i engelske udgaver mod rimeligt høje priser men nu (dvs. for godt 8 måneder siden) kom så dette album fra forlaget Rebellion , vejledende udsalgspris i UK , 19,99 pund for den bløde indbinding som præsenterer 303 siders fantasy startende med historien vi kender fra dansk og efterfulgt af yderligere 12 historier af varierende længde.

For de der ikke kender universet så er det en skønsom blanding af Romertiden og romerske dragter, rumskibe, varmestråler , uhyrer og i en af de sidste historier i bogen flyver vore helte sågar i et triplan model 1. verdenskrig. Det hele krydret med ædle helte, nedrige skurke og skønne kvinder, som i øvrigt også kan være særdeles nedrige.

Jeg var lidt spændt på kvaliteten af de efterfølgende historier men alle de album-lange historier holdt faktisk ånden fra det første album og jeg var underholdt til sidste side.

Andet bind udkommer i starten af december og jeg håber på at få den hjem til jul.
Besvar