Airboy

Besvar
Brugeravatar
Laila J. Graf
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 358
Tilmeldt: 7. feb 2006, 15:55
Geografisk sted: Sall

Airboy

Indlæg af Laila J. Graf »

Jamen, det er jo herligt, at fordi jeg lige havde delt et par anmeldelser af egen drift, at man så får tilsendt anmeldereksemplarer direkte fra forlaget!
Fedt!

Jeg håber dog ikke at min lunke anmeldelse her kommer til at betyde, at det var første og eneste gang ;)
20221122_103920.jpg

Airboy ser på forsiden ret lækker ud!
Selvom jeg måske ikke er kernemålgruppen for en tegneserie omhandlende diverse krigshandlinger omkring 2. verdenskrig, så har jeg jo faktisk et blødt punkt for netop den slags tegneserier.
Og stilen og farverne på forsiden er særdeles lovende!

Så meget desto større skuffelse, da jeg så åbner tegneserien og stilen på INGEN måde minder om omslaget!:
20221122_103939.jpg
Selvfølgelig må man gerne give den gas på forsiden - men den skal jo også sælge indholdet og her føler jeg lidt det er falsk markedsføring...

At selve tegnestilen så ikke lige er min smag er jo hvad det er, for smag og behag er forskellig og jeg tænker det er fint og konsekvent udført i sin stil.
Jeg synes dog faktisk godt den kunne have haft godt af en farvelægning og det siger jeg, selvom jeg faktisk er en af dem, som kan holde meget af s/h tegneserier.

Der er dog en enkelt ting som irriterer mig meget og det er, at en af hovedpersonerne skal forestille en indfødt japaner - her tænker jeg ikke stilen kunne have lagt det udseende ret meget længere væk end det er gjort - han ligner jo en arketypisk amerikansk militær-dude:
20221122_104023.jpg


Nå, men når det er sagt, så er historien faktisk ganske underholdende.
Jeg kendte ikke serien på forhånd, så det er rart, at serien selv lige giver et minimum af introduktion til universet og hovedpersonen - så jeg fik faktisk en chance for at følge med. Der er stadig nogen ting, hvor jeg tænker, at jeg mangler noget baggrundsviden, men ikke i større omfang end at man fint kan læse den som førstegangslæser af universet.

Historien i sig selv skrider godt og hurtigt frem og der er masser af tempo på hele vejen igennem - som det skal være med denne slags tegneserie, efter min mening.
Der er masser af tju bang, kampscener, blod, eksplosioner, skurke med alt for voldsomme virkemidler og planer - kort og godt, rigtig god søndagsunderholdning!

Men alt i alt lander jeg på 3 ud af 6 stjerner.
Jeg er godt underholdt, men heller ikke meget mere.
Også kendt som A.N.D.E.R.S.I.N.E.
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Airboy

Indlæg af Frank Madsen »

Laila J. Graf skrev: 22. nov 2022, 11:46Så meget desto større skuffelse, da jeg så åbner tegneserien og stilen på INGEN måde minder om omslaget!:
Det er ret udbredt især i den angelsaksiske verden at lade omslagstegneren være en anden end indholdstegneren, og det er lidt en uskik også i min bog. Når det er sagt, så ser indholdstegningerne - i hvert fald dem, der er gengivet her - da ret fede (faktisk federe) ud i deres egen ret, og man burde måske have ladet denne tegner stå for omslaget også.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Airboy

Indlæg af Antaeus »

Langt de fleste sort/hvide tegneserier har som jeg husker det farveforside. Er der overhoved nogle som har sort/hvid forside?

Forsiden ville måske kunne fange mig nok til at jeg ville åbne den, hvis jeg fik øje på den i en tegneserieforretning, men manga-stilen og tegningerne ville nok få mig til at lægge den tilbage igen når jeg lige havde kigget lidt. Jeg kunne ellers godt lide de gamle krigshæfter om 2. verdenskrig og luftkampe, så genren er der ikke noget i vejen med.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Laila J. Graf
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 358
Tilmeldt: 7. feb 2006, 15:55
Geografisk sted: Sall

Re: Airboy

Indlæg af Laila J. Graf »

Ja, forsiden må gerne have farve farver, selvom tegneserien er i sort/hvid, helt enig.
Men stilen må altså gerne matche indholdet, så man ved hvad man samler op.
Også kendt som A.N.D.E.R.S.I.N.E.
Besvar