Jeg syntes det er ret lækkert at have en fast samling af kulører som man kan klikke på, i stedet for konstant at skulle lave farver via sliders i Color Palette. Her kan Swatches Paletten komme til gavn!
Da jeg købte nogle ps-brushes af John Derry fik jeg afsløret et ret fint tip: Større forhandlere af fysiske medier (Winsor & Newton) har en oversigt over farver som man kan kopiere til digitalt format.
Derudover bliver Photoshop leveret med Paint Color Swatches som ikke er så ringe endda.
Her er nogle af mine farver (ved ikke om jeg har flere)

Når man selv skal mixe, kan jeg anbefale at sætte Color paletten til LAB. Det er efter min mening langt mere naturligt at arbejde med. Det kræver dog lidt tilvænning og visse steder giver ændringer i værdierne nogle ret voldsomme ændringer i kuløren.

Derudover er Alt-Shift-Højreklik selvsagt uundværligt. Genvejen åbner en fiks color mixer. Brug Space når du vil bevæge focus ud til ringen.
(Intet screenshot her, sorry)
Her er et tip som jeg er lidt usikker på om jeg har lyst til at dele - jeg har simpelthen svært ved at give slip på det. Men her kommer det: BRUG GRADIENT MAPS! Det er simpelthen guld værd at kunne give forskellig farvetoning alt efter områdernes lysintensitet. Selvfølgelig, hvis man er en perfekt kunstner vil man have givet områderne den helt 100 % korrekte farve fra starten af - men jeg sammenligner det lidt med fotografering hvor en stor del af kunsten foregår i det digitale mørkekammer. Her er en tegning som jeg bagefter syntes manglede lidt flere farver på tossen:

Så det var sådan den endte med at se ud på min plakat: