Motion for tegneserietegnere

Udveksling af tips om materialer, redskaber, teknikker, adresser mm.
Brugeravatar
Peterpep
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Geografisk sted: Åårhus

Re: Motion for tegneserietegnere

Indlæg af Peterpep »

Nej, det er okay :D Det gør nu ingen forskel for mig, om du arbejder på en tyggegummifabrik eller er seniorforsker. Jeg tror, jeg ville tage dig lige alvorligt - uanset. Men, du behøver ikke bevise noget.
Det er jo bare, fordi Frank og co. leger med mit hovede herinde. Det er prisen for at være "openminded" - eller hva' det hedder?

Men, tilbage til sagen. Hvad gør du, Frank? Sådan en gammel mester som dig. Hvad gør du for at holde dig sprød og lækker og BMI-balanceret? Og hvad er dit bedste råd til den kommende badesæson?
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Indlæg af Antaeus »

Peterpep skrev:Nej, det er okay :D Det gjorde nu ingen forskel for mig, om du arbejder på en tyggegummifabrik eller er seniorforsker. Jeg tror, jeg ville tage dig lige alvorligt - uanset. Men, du behøver ikke bevise noget.
Det er jo bare, fordi Frank og co. leger med mit hovede herinde. Det er prisen for at være "openminded" - eller hva' det hedder?

Men, tilbage til sagen. Hvad gør du, Frank? Sådan en gammel mester som dig. Hvad gør du for at holde dig sprød og lækker og BMI-balanceret? Og hvad er dit bedste råd til den kommende badesæson?
Jeg arbejder såmænd både på en tyggegummifabrik og er senior forsker. Jeg ved ikke hvorfor du tror at de to er uforlignelige ? Vores søsterfirma er i øvrigt et firma som udelukkende producerer medicinsk tyggegummi, dvs. lægemidler. De har også nogle senior forskere ansat.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Peterpep
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Indlæg af Peterpep »

Super, så er mysteriet løst:) Jeg mente egentlig også bare, at man godt kan være superklog og arbejde på en tyggegummifabrik og superklog og være seniorforsker... Der er mange muligheder. Men, du er så det hele på én gang. Der kan man bare se.
Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Geografisk sted: 8270 Højbjerg
Kontakt:

Indlæg af Dan R. Knudsen »

Blækfabrikken har lige besluttet at indføre den her i morgenprogrammet mens vi venter på at kaffemaskinen varmer op:
•Captain's Chair - sit on a bench, place your hands on the bench at your sides, and push downward, lifting your butt up off the bench. Slowly raise one foot off the ground then the other. Hold this position (or the furthest you could get) for 30 -- 60 seconds or max time. •

Et andet godt råd er : sælg bilen. Så får man sgu cyklet noget.
Og endeligt: det med at spise sundt er svært når fedt og sukker har besat ens hjerne. Prøv at lave nogle topulækre visualiseringer af fedt og sukker når kagetrangen flår i dig. Og spis så de gulerødder antøws snakker. Prøv for alvor at smage på fx alm. bagerkage. Hvis man lige er i stand til at ignorere de lykkeimpulser ens hjerne sender så smager det meste ad helvede til.
Dan R. Knudsen
http://www.danrknudsen.dk

Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
Brugeravatar
Thomas S
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Geografisk sted: Plejehjemmet

Indlæg af Thomas S »

Antaeus skrev: Ja, vand er meget farligt, hvis du drikker for meget så forstyrrer du elektrolytbalancen i cellerne og kan i sidste ende dø af det.
Og selv hvis man ikke dør af det, men bliver reddet i tide, er det ikke pisserart at ryge i kalium-underskud skulle jeg hilse og sige. 29 år gammel og med muskler så stive som en 85-årigs. Av, det var ikke rart. Hvis du nogensinde befinder dig i en situation, hvor dehydrering er en seriøs mulighed, så erstat noget af det vand du drikker for at holde dig hydreret med Gatorade e.l. eller vand med seltin i. Jeg siger det bare.
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Indlæg af Frank Madsen »

Peterpep skrev:Nej, det er okay :D Det gør nu ingen forskel for mig, om du arbejder på en tyggegummifabrik eller er seniorforsker. Jeg tror, jeg ville tage dig lige alvorligt - uanset. Men, du behøver ikke bevise noget.

Jeg spiller fodbold på topplan i Dynamo Birkerød, spiller tennis i DBSK og går til Hård Motion i Skjold Birkerød og så regner jeg med at deltage i Softiceløbet i Gudhjem i år.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Peterpep
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Indlæg af Peterpep »

Frank Madsen skrev:Jeg spiller fodbold på topplan i Dynamo Birkerød, spiller tennis i DBSK og går til Hård Motion i Skjold Birkerød og så regner jeg med at deltage i Softiceløbet i Gudhjem i år.
Du er en inspiration for os alle, champ. Jeg håber, du vinder titlen i alle 4 forbund. Og apropos motion, så stødte jeg lige ind i Nøhren igår, da familien var på Sculptures by the sea vandring. Hyggeligt! Nøhren var på cykel, og Familien Pedersen havde lige gået ned ad hele oldtidsstien og tilbage igen og kørte så bagefter ned for at se på skulpturer. Begge vandreture kan anbefales, hvis man kommer forbi Aarhus. ...God motion er det også!
Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Kontakt:

Bortset fra at de i år har anlagt en grusvej der både ødelægger motionen ved at gå i sand og oplevelsen af at skulpturene står i det helt almindelige landskab.
Dan R. Knudsen

Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Kontakt:

Bortset fra det så har al den her motion jo ikke meget at skaffe med at man er serietegner.

Hvis det skal være rigtig serietegnermotion må det blive sådan noget med at spidse 200 blyanter på en manuel spidser med håndsving og så bagefter bruge blyanterne til at skravere 400 A3-ark. DET er motion for tegnere...;)
Dan R. Knudsen

Brugeravatar
Thomas S
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Geografisk sted: Plejehjemmet

Indlæg af Thomas S »

Dan R. Knudsen skrev: Hvis det skal være rigtig serietegnermotion må det blive sådan noget med at spidse 200 blyanter på en manuel spidser med håndsving og så bagefter bruge blyanterne til at skravere 400 A3-ark. DET er motion for tegnere...;)
Jeg gætter på, at armen giver op, inden du får pulsen op.

Hvad med at tegne en tegning i stuen og en på kontoret (udskift selv med egnede rum) på en gang - en streg skiftevis på hver tegning og på tid.
Brugeravatar
Peterpep
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Indlæg af Peterpep »

Dan R. Knudsen skrev:Bortset fra det så har al den her motion jo ikke meget at skaffe med at man er serietegner.

Hvis det skal være rigtig serietegnermotion må det blive sådan noget med at spidse 200 blyanter på en manuel spidser med håndsving og så bagefter bruge blyanterne til at skravere 400 A3-ark. DET er motion for tegnere...;)
Præcis, Nudsen. Det var egentlig også meningen med tråden -og derfor jeg foreslog superhelte-lufttur til børn og gigantiske Jim Woodring pensler. Man kan også gøre som ham her:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Enjbf9A9 ... re=related[/youtube]
Brugeravatar
Tatiana Goldberg
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Geografisk sted: Hvidovre

Indlæg af Tatiana Goldberg »

Jeg kan anbefale karate til den motionsivrige serietegner - supergod motion, du kommer i from og ser trimmet ud til bikini... æh... eller badebuksesæsonen er det vist for de fleste herinde :? og så et det topgodt til hvis man skal tegne noget action eller superhelteagtigt med noget slåskamp, så ved man jo lige, hvad det er for poses, der skal til! :wink:
Brugeravatar
Christian Aarestrup
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Christian Aarestrup »

Jeg har for et par måneder siden meldt mig ind i et fitnesscenter (igen) og allerede været der hele to gange, så jeg skulle være ved at være klar til badebukse-sæsonen(, der for mit vedkommende indebærer at udskifte jakken med solbriller og kasketten med en panamahat). Derudover bemærkede jeg, at de her kettleballs-hold var ret populære, og overvejer nu, om jeg skulle overveje sådan ét, dog forudsat at man kan få lov at starte med nogle bells, der ser lige så tunge ud som de andre deltageres, men som er hule. Kort sagt - jeg har absolut ingen gode råd at byde ind med.

Men det var da interessant at få at vide, hvad Antøws egentlig render rundt og laver.
CAa

Life is what happens to you while you're hoping for something else
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Indlæg af Antaeus »

Christian Aarestrup skrev:Men det var da interessant at få at vide, hvad Antøws egentlig render rundt og laver.
Du kunne bare have spurgt til julefrokosten, Ærø, Komiks, hos Dan eller hvor vi nu ellers har mødtes.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Christian Aarestrup
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Christian Aarestrup »

Det har du da helt ret i - men det har jeg så bare aldrig fået gjort.
CAa

Life is what happens to you while you're hoping for something else
Besvar