Jeg har fundet denne her metode:
http://www.kubertsworld.com/Forum/topic ... IC_ID=2062
Hvad synes I om den, og har I andre forslag?
Phoenixx skrev:Men denne her gang vil jeg gerne høre, om der er nogen, der har nogle tips til, hvordan man LAVER blå linjer...
Jeg ville nok vælge det jeg syntes gør originalen pænest. Jeg vil mene at Photoshop burde kunne fjerne skitsestregen uanset hvad.Phoenixx skrev:Hvad siger i til farvetonen - er der noget der er lettere at fjerne bagefter i PS end andet? Jeg kan godt lide den blå streg, den er behagelig at se på, når man tegner, men jeg synes, at cyan kan være lidt skarp i det - gør det nogen forskel, at man bruger en mere blå i stedet?
Æh... Hvordan gør man dét?D-Cay skrev:paste sin scanning ind i cyan kanal...
Jep - så så man lige mig se HELT vildt cool og professionel udKasper Hviid skrev:...Sådan nogle genveje er satans praktiske hvis der altså er nogle der kigger på.
Metoden er i hvert fald lige så nem som den, jeg foreslog. Til gengæld giver min metode (herefter: "Madsens Metode") fri mulighed for efterjustering af farve, farvemætning og lysstyrke i det vindue, der allerede er åbent.D-Cay skrev:Tosser - det nemmeste er at lave et CMYK-dokument og så paste sin scanning ind i cyan kanal...
Så får man en helt ensartet blå streg...
Vil man have den lysere bruger man levels og sænker den generelle konstrast...
Hvis man vil spare på sin blå blækpatron kan man skifte mellem at paste i den gule, magenta og blå kanal.