Tips til håndtekstning på computer?

Udveksling af tips om materialer, redskaber, teknikker, adresser mm.
Besvar
Brugeravatar
Kasper Hviid
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Tips til håndtekstning på computer?

Indlæg af Kasper Hviid »

Jeg prøver lidt på at håndtekste digitalt. Jeg kan ikke få det til at se ordenligt ud - bogstaverne laller rundt på siden uden nogen kontrol.

Jeg tror jeg vil prøve at bruge hele tegnearealet på min wacom. Prøve at få gang i sådan nogle større bevægelser med albue og skulder i stedet for at bruge håndled+fingre. Hvis man går en tur i byen, er der læssevis af håndskrevne skilte i alle mulige butikker, og det ser som regel prof ud. Det syntes jeg burde være muligt at efterligne digitalt.

Billede

Jeg bruger Photoshop, har lavet et par brushes. Patterns er godt til skabeloner.

Jeg skal sørge for at min arbejdsstilling er perfekt. Muligvis rototere skærmen, lige som papiret er roteret i de gamle lærebøger om penmanship. Men det medfører naturlig skråskrift, så måske ikke.

Skal jeg bruge fingermotorikken, eller blot holde pennen vinkelret mod tegneunderlaget?

Jeg skal huske at stregen påbegyndes ved markøren, ikke ved selve pennens spids.

Nogen tips, folkens?
Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Geografisk sted: 8270 Højbjerg
Kontakt:

Re: Tips til håndtekstning på computer?

Indlæg af Dan R. Knudsen »

Zoom ind som bare pokker - det var der tricket lå for mig. Min håndtekstning så osse ud ad h til - men da jeg lige fandt den rigtige zoom-grad...ikke for småt men heller ikke for stort - så kørte det som smurt - nåja - og så havde jeg lavet en opstregning i illustrator som jeg henter ind på et lag for sig til lige at holde lidt styr på løjerne...
Dan R. Knudsen
http://www.danrknudsen.dk

Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
Besvar