Slipcase til album

Udveksling af tips om materialer, redskaber, teknikker, adresser mm.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Slipcase til album

Indlæg af Antaeus »

Dan R. Knudsen skrev:Magasinholdere findes som LHS siger jo i mange variationer - det lød som om du havde tænkt dig at dekorere dine - så kunne du jo evt anskaffe dem her:

http://www.traevarer.dk/4-x-tidsskriftskassette

De er både pæne (eller i hvert fald så neutrale som de kan blive) og solide...og hvi9s man vender dem med den lave side ud ad kan man jo se ryggen på sine ting...

Og så endeligt - man KAN jo prøve at finde en bogbinder der vil lave en en røvfuld kassetter - uden at det koster ALT for meget...jeg har sgutte så meget erfaring med den slags....men hvis man finder en pensioneret bogbinder kan det da være man kan få en god pris.
Det er ikke tidskriftskassetter jeg er ude efter, men slipcases til album.

Mine Anders And & Co. står allerede i tidsskriftkassetter og de er ikke så svære at finde. Slipcases er noget sværere at finde for de skal passe til de album jeg havde tænkt at stille i. Her havde jeg også tænkt at jeg nok selv kunne gøre det ganske hæderligt rent dekorationsmæssigt, hvis jeg gjorde mig lidt umage.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Indlæg: 7911
Tilmeldt: 6. aug 2004, 14:11
Geografisk sted: 8270 Højbjerg
Kontakt:

Re: Slipcase til album

Indlæg af Dan R. Knudsen »

Dan R. Knudsen
http://www.danrknudsen.dk

Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
Brugeravatar
Thomas S
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Indlæg: 6991
Tilmeldt: 18. nov 2003, 08:53
Geografisk sted: Plejehjemmet

Re: Slipcase til album

Indlæg af Thomas S »

Hold nu op, Dan. Der fik du mig lige til at bruge en halv time på at se en mand skære noget papir til og lime det sammen.
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Slipcase til album

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Det tyske Splitter Verlag sælger albumkassetter i løs vægt. De fleste er beregnet til bestemte serier, men der er også nogle neutrale, "Fantasy", "SF" og måske andre.
http://www.splitter-verlag.eu/specials/schuber.html
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Slipcase til album

Indlæg af Antaeus »

Carsten Søndergaard skrev:Det tyske Splitter Verlag sælger albumkassetter i løs vægt. De fleste er beregnet til bestemte serier, men der er også nogle neutrale, "Fantasy", "SF" og måske andre.
http://www.splitter-verlag.eu/specials/schuber.html
Tak, de ser umiddelbart fine ud.
Var der nogle til mine serier så ville det da være fint, men jeg kan umiddelbart kun se Comanche som er relevant for mine serier. Jeg havde egentlig tænkt at komme mine euroalbum i kassetter. Gerne kassetter beregnede til det (som fx deres Comanche). Alternativt lave nogle selv. Hvor er de neutrale du taler om (mener du her Fantasy, SF)?
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Indlæg: 7911
Tilmeldt: 6. aug 2004, 14:11
Geografisk sted: 8270 Højbjerg
Kontakt:

Re: Slipcase til album

Indlæg af Dan R. Knudsen »

Thomas S skrev:Hold nu op, Dan. Der fik du mig lige til at bruge en halv time på at se en mand skære noget papir til og lime det sammen.

Godt håndværk er ALTID en fornøjelse...hvis du ikke har set den her lille film så er den STÆRKT anbefalelsesværdig. Både at kunne tegne OG lave den slags skilte...dammit...man spilder sit liv:

http://vimeo.com/60647216

Og så kan du prale af at have brugt endnu 17 og 45 sekunder af dit liv på at glo på andre mennesker der laver fede ting ;)
Dan R. Knudsen
http://www.danrknudsen.dk

Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Slipcase til album

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Antaeus skrev:Alternativt lave nogle selv.
Ja, det er nok sagen. Mon ikke du kunne få en god lille gesjæft ud af at fremstille og sælge kassetter, der passer til forskellige albumformater? Eller få Faraos Cigarer til at bestille nogle nogle neutrale kassetter med hjem fra KIna, næste gang de skal have lavet nogle bokse.
Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Indlæg: 7911
Tilmeldt: 6. aug 2004, 14:11
Geografisk sted: 8270 Højbjerg
Kontakt:

Re: Slipcase til album

Indlæg af Dan R. Knudsen »

Hvis der er nogen aftenskoler i nærheden har bogbinderi jo været en aftenskoleklassiker i mange år. Så kunne man jo tage et kursus - og så bare lave kassetter i stedet for at binde bøger ind....
Dan R. Knudsen
http://www.danrknudsen.dk

Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Slipcase til album

Indlæg af Antaeus »

Carsten Søndergaard skrev:
Antaeus skrev:Alternativt lave nogle selv.
Ja, det er nok sagen. Mon ikke du kunne få en god lille gesjæft ud af at fremstille og sælge kassetter, der passer til forskellige albumformater? Eller få Faraos Cigarer til at bestille nogle nogle neutrale kassetter med hjem fra KIna, næste gang de skal have lavet nogle bokse.
Så tænker jeg mere at det måske burde være en ekstra handelsvare for Faraos.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2378
Tilmeldt: 5. jul 2005, 14:54
Geografisk sted: Færøerne

Re: Slipcase til album

Indlæg af benadikt »

Carsten Søndergaard skrev:... Eller få Faraos Cigarer til at bestille nogle neutrale kassetter med hjem fra Kina, næste gang de skal have lavet nogle bokse.
Antaeus skrev:Så tænker jeg mere at det måske burde være en ekstra handelsvare for Faraos.
Ja, der skulle være et marked for kassetter til album og gerne også til blade.
Jeg ville foretrække solanderkasser, men hvis de bliver for dyre, kan de almindelige kassetter også gøre det.
Følger folkene hos Faraos Cigarer med herinde i forumet?
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Slipcase til album

Indlæg af Antaeus »

benadikt skrev:
Carsten Søndergaard skrev:... Eller få Faraos Cigarer til at bestille nogle neutrale kassetter med hjem fra Kina, næste gang de skal have lavet nogle bokse.
Antaeus skrev:Så tænker jeg mere at det måske burde være en ekstra handelsvare for Faraos.
Ja, der skulle være et marked for kassetter til album og gerne også til blade.
Jeg ville foretrække solanderkasser, men hvis de bliver for dyre, kan de almindelige kassetter også gøre det.
Følger folkene hos Faraos Cigarer med herinde i forumet?
Jeg kommer jævnligt forbi Faraos, jeg skal gerne fremlægge og høre om det ikke var noget for dem.
Jeg havde dog tænkt noget meget mere lækkert end dem du linker til.

De Carsten linker til er virkelig lækre, det måtte gerne være kassetter som dem. Og så skulle de også have neutrale i forskellige størrelser, som man selv kunne lave lidt ved dem.

Intet skal efter min mening stå i kasser. De skal stå fremme som de er, i kassetter eller tidsskriftskassetter.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2378
Tilmeldt: 5. jul 2005, 14:54
Geografisk sted: Færøerne

Re: Slipcase til album

Indlæg af benadikt »

Antaeus skrev:... Jeg havde dog tænkt noget meget mere lækkert end dem du linker til...
De blev refereret til for at vise typerne. Neutrale farver i karton eller papir, som man selv kan klæbe serielogoer på, synes jeg ville være ideelt.
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Slipcase til album

Indlæg af Antaeus »

benadikt skrev:
Antaeus skrev:... Jeg havde dog tænkt noget meget mere lækkert end dem du linker til...
De blev refereret til for at vise typerne. Neutrale farver i karton eller papir, som man selv kan klæbe serielogoer på, synes jeg ville være ideelt.
Okay, den fik jeg så ikke lige.
Men enig i neutrale, bare i god kvalitet og så meget gerne at man også kan købe færdige, som dem Carsten linkede til men tilrettet det danske markedet.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2378
Tilmeldt: 5. jul 2005, 14:54
Geografisk sted: Færøerne

Re: Slipcase til album

Indlæg af benadikt »

Antaeus skrev:... De skal stå fremme ...
Ja, det er det ideelle. Hidtil har pladsproblemer gjort, at en del af mine tegneserier har været pakket ned. Jeg er nu ved at få opsat nye reoler i mit tegneserierum; med disse reoler får jeg udnyttet pladsen bedre og kan forhåbentlig have det hele fremme i reolerne.
Antaeus skrev:... i kassetter eller tidsskriftskassetter.
Jeg har en del af mine hæfter i tidsskriftskassetter, men hæfterne slides af at blive taget ud og sat i igen. Derfor ville jeg foretrække solanderkasser. En anden mulighed for bedre beskyttelse kunne måske være at lægge et stykke karton omkring hæfterne, før de bliver lagt i kassetterne.
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Slipcase til album

Indlæg af GoogaMooga »

Antaeus skrev:Intet skal efter min mening stå i kasser. De skal stå fremme som de er, i kassetter eller tidsskriftskassetter.
Og hvad så hvis reolerne var fyldt op? Ville du så stoppe med at samle? En dag vil du ty til kasser, og indsé, hvor praktiske de er. De kan tåle at blive stablet fire højt. 8)
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Besvar