Samarbejdspartnere søges til Vikingetegneserie

Find samarbejdspartnere at realisere dit tegneserieprojekt sammen med
Besvar
Brugeravatar
Eric Knipper
Indlæg: 1
Tilmeldt: 7. jul 2009, 18:04
Geografisk sted: Nørrebro
Kontakt:

Samarbejdspartnere søges til Vikingetegneserie

Indlæg af Eric Knipper »

Der er så meget bitterhed på den danske tegneseriescene, og det grunder i det danske tegneseriemarkeds lidenhed og deraf følgende konstante (lomme)smerter i både produktions- og salgsled. Løsningen er at gøre tingene anderledes. Derfor er mit tegneserieprojekt "Bersærker" gearet til det internationale marked, og her er der i første omgang tale om en digital satsning. De første 32 sider af Bersærker er tegnet færdig og klargøres til lancering engang i 2015, se tegningen nedenunder:
berserker spread.jpg
berserker spread.jpg (833.74 KiB) Vist 4527 gange

Fremadrettet synes jeg det ville være spændende at omskabe Bersærker til et samarbejdsprojekt, idet de fleste internationale succeser er skabt som et samarbejde mellem tegner, forfatter m. fl. Og hvordan ville Beatles lyde uden Ringo eller McCartney? Vi kan virkelig tage musikbranchen som forbillede, det er også mere festligt at være flere om et kulturprojekt end at være enlig nørd på Nørrebro. På den anden side skal der en stor portion projektstyring og retning til, så læseren kan sætte sig til rette i lænestolen og nyde en veltilrettelagt tegneserie efter en lang og hård arbejdsdag.
… Og jeg sparrer med Christopher Ouzman fra Faraos Cigarer i udviklingen af Bersærker.

Her er mere om Bersærker i et lille magasin med essayet Vikingetiden som tegneserie
Og her er en anmeldelse af essayet i den engelske version.
Mit sidste opus er Germania, skabt i samarbejde med Nationalmuseet.

Jeg kunne tænke mig et samarbejde med følgende profiler:


Rentegner (Med mulighed for at overtage pencils med tiden)
Produktionsgrafiker (2D og lidt video)
Copy- og cowriter (Lær at formidle og skrive i tegneseriemediet)


Der er tale om co-creation, hvor du kan være med til at producere en højt profileret tegneserie. De konkrete opgaver aftales senere, så det bliver overkommeligt, og du får credit for din indsats og del i fortjenesten. Du vil selvfølgelig blive grundigt oplært og får også sparring til dine egne projekter.

Jeg svarer på alle henvendelser og giver lødige vurderinger af dit materiale.

Send link (hjemmeside eller dropbox m.m ) eller portfolio (max. 10 MB) eller tekstprøve; samt CV til Eric Knipper (eric@thesyndikate.dk) inden 15. november.

Do. Or do not. There is no try. (Yoda)
De bedste hilsener

Eric Knipper

http://www.thesyndikate.dk
Besvar