Peter Becher skrev:Det finder man KUN ud af, hvis man møder op på Ærø i morgen....
Googa?
Aaarj, kom nu bare, D-Cay!
Jeg tror, D-Cay selv har flikket den sammen. Der er nogle linier, der ikke er helt tidstypiske for AA&Co. anno 1952. Desuden læste jeg historien som barn.
Berti er ikke nogen superøldrikker, og efter 1½ øl går han gerne hvileløst rundt med et tomt, nærmest zombieagtigt, udtryk i øjnene. Skulle beboere eller gæster på Ærø henad 20-tiden ser denne 100 kilos bamse vakle rundt, gør da følgende :
Hjælp ham. Giv ham vand, paracetamol og eventuelt et par skovlfulde betablokkere og smid ham i den nærmeste seng (bare ikke i samme seng som Schrøder), og hav 1½ liter cola og en spand parat til the day after.
For en god ordens skyld er her et aktuelt shot af Berti - sådan lidt skævt.
Jeg har hørt tale om disse beta-blokkere, men hvad fanden er det for noget?
Og hvis Berti virkelig får det så elendigt af en enkelt øl, må han vel bare drikke vin i stedet.
For fulde, DET skal vi (måske) være!
There's always one who drinks too much but far more drink too little.
Peter Becher skrev:Og hvis Berti virkelig får det så elendigt af en enkelt øl, må han vel bare drikke vin i stedet.
For fulde, DET skal vi (måske) være!
Berti drikker vel mulatmælk (Kahlua og cacaomælk)!
Og så husk lige at friser jer. I skal i avisen med et (indrømmet) meget lille billede, der skal tages, nå I står af færgen. Berti og Thomas S er lovligt undskyldte, hvis I vælger at lave kammen blive i lommen.
There's always one who drinks too much but far more drink too little.
Den udgave af den hulkende sømand er selvkomponeret af indehvaeren af den hjemmeside. Om han så er identisk med manden med skibsmasten som jeg kan huske fra politikens konkurrence i marts 1999, hvor man skulle skrive teksten.
Melodien er vel Home on the Range - det har jeg i hvert fald hørt den sunget på i kronsj i 1999.