Art-Bubble i Rundetårn

Debat om tegneseriefestivaler, tips om byttemarkeder, udsalg og gode tegneserietilbud mm.
Henrik Rehr
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Geografisk sted: ny york

Re: Art-Bubble i Rundetårn

Indlæg af Henrik Rehr »

Mon ikke man skal have en facebook account for at kunne se billederne?
Nå, jeg tegner videre.
Noname
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5

Indlæg af Noname »

WOW...!! Afsindigt mange timers arbejde der ligger dér 8)
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Geografisk sted: Bathulen

Indlæg af Robin »

Henrik Rehr skrev:Mon ikke man skal have en facebook account for at kunne se billederne?
Helt sikkert. My bad. Jeg har en eller anden ide om, at alle mennesker ved, at jeg ikke er på fjæsebogen, så selvcentreret er jeg jo :D :wink:

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Henrik Rehr
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Geografisk sted: ny york

Indlæg af Henrik Rehr »

Jeg har en udstilling på Art-Bubble. Der vil være eksempler fra mine bøger Gavrilo Princip, Reykjavik, Svøm! og Hyldest. Udstillingen har tidligere været vist på Nationalbiblioteket i Sofia og på Ørestad Bibliotek på Amager, men hvis man ikke har set den før (eller gerne vil gense den), så er det endnu en god grund til at besøge Art-Bubble i Rundetårn i København den 14. og 15. november. Udstillingnen er kureret af Anton Staykov.

Her er i øvrigt en video af Reykjavik
https://www.youtube.com/watch?v=w5adJmNPMko

Her er en af Svøm!
https://www.youtube.com/watch?v=vdwHw9xUsmM

Og her er en af Hyldest
https://www.youtube.com/watch?v=4uomId_P7Lk
Nå, jeg tegner videre.
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Geografisk sted: Bathulen

Indlæg af Robin »

Så kom jeg lige hjem fra Rundetårn. En dejlig oplevelse! Jeg kom desværre for sent til at få den fine genoptrykte Anders And plakat, jeg var der først kl. 11.15 p. gr. a. livet, men fint, fint med det. Dejligt at sludre med Henrik Andreasen, Lars J., en fra Willy centeret, onkel Walt, Ditte og Kent fra Fantask og Sievert fra Faraos, den flinke mand fra Gfloy og kigge i bunker og se på ting og sager. Og købe lidt. Tak for i dag. Fint arrangement i min optik. Masser af indtryk. Helt rundt på gulvet eller "i tårnet" måske snarere.

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Indlæg af Antaeus »

Jeg kunne først komme lidt senere så det var umuligt at få signering/tegning af Don Rosa og Walthery.

Til gengæld stod jeg først i køen for tegning af David Petersen, den kunne han dog have gjort lidt mere ud af, men der var ret lang kø - så det er måske ok så alle kan få.

Jeg fik endvidere også to små fine tegninger af Henrik Rehr i Gavrilo Princip.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Karl-E.
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Geografisk sted: Lidt nord for Horsens

Indlæg af Karl-E. »

Antaeus skrev:Til gengæld stod jeg først i køen for tegning af David Petersen, den kunne han dog have gjort lidt mere ud af, men der var ret lang kø - så det er måske ok så alle kan få.
Det var hyggeligt lige at få hilst på dig, ville godt have snakket lidt mere med dig, men vupti, så var du væk :)

Jeg nåede da at få Rosa signeringer i et par ting, men hvad al den postyr er for, er mig lidt af en gåde. Bevares, han har lavet noget af det bedre "ande-halløj" i nyere tid, men idoldyrkelsen fatter jeg ikke.

Min Mouse Guard tegning er jeg vældig glad for, jeg bad Petersen om at tegne en "tømrer-mus" (Det er jo mit fag) og den blev da flot!

Ahonen viste sig som en yderst habil skitsetegner, se blot denne fine dæmon i min Sing no Evil.

Walthery nåede jeg skam også at få! Han tegner uden hjælp af blyant, altså direkte på papiret. Resultatet er da også noget svingende.

Desuden fik jeg et væld af signaturer/småtegninger fra de danske deltagere, både i min Knivsæg og i hvad jeg ellers enten havde slæbt med eller købt på stedet - STORT TAK TIL JER ALLE! :D

- også stor tak til Henrik A. for hyggeligt nørderi fredag aften! :P
Vedhæftede filer
007.JPG
006.JPG
004.JPG
005.JPG
Karl-Erik Thomsen

"Always be yourself! - Unless you can be a pirate. Then always be a pirate!"
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af Antaeus »

Karl-E. skrev:
Antaeus skrev:Til gengæld stod jeg først i køen for tegning af David Petersen, den kunne han dog have gjort lidt mere ud af, men der var ret lang kø - så det er måske ok så alle kan få.
Det var hyggeligt lige at få hilst på dig, ville godt have snakket lidt mere med dig, men vupti, så var du væk :)

Jeg nåede da at få Rosa signeringer i et par ting, men hvad al den postyr er for, er mig lidt af en gåde. Bevares, han har lavet noget af det bedre "ande-halløj" i nyere tid, men idoldyrkelsen fatter jeg ikke.

Min Mouse Guard tegning er jeg vældig glad for, jeg bad Petersen om at tegne en "tømrer-mus" (Det er jo mit fag) og den blev da flot!

Ahonen viste sig som en yderst habil skitsetegner, se blot denne fine dæmon i min Sing no Evil.

Walthery nåede jeg skam også at få! Han tegner uden hjælp af blyant, altså direkte på papiret. Resultatet er da også noget svingende.

Desuden fik jeg et væld af signaturer/småtegninger fra de danske deltagere, både i min Knivsæg og i hvad jeg ellers enten havde slæbt med eller købt på stedet - STORT TAK TIL JER ALLE! :D

- også stor tak til Henrik A. for hyggeligt nørderi fredag aften! :P
Jeg havde ret travlt med at nå det hele, jeg skulle ret hurtigt videre. Så den snak må vi lige gemme.
Husk lige at lægge dine billeder op af slip-cases nu med billeder på.

Din David Petersen er ret flot, noget flottere end min - så meget for at stå først i køen.
Og jeg ville også godt have haft en Walthery, som er ret stor i mine øjne, men da jeg kom var der ikke engang flere numre tilbage. Og jeg fik nummer 265 til Don Rosa, så det kunne jeg også godt glemme. Don Rosa har aldrig været min favorit rent tegnemæssigt, historierne er bedre, men der er ret langt op til Carl Barks og i øvrigt også de bedste af de andre Disney tegnere. Men når han nu var der så ville jeg da godt have haft en tegning.
Brugeravatar
jacob_uno
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Geografisk sted: Holbæk

Indlæg af jacob_uno »

Fik ingen Natacha og jeg var der ellers kl.10. Ryk fluks Art Bubble til Jylland igen, tak! Det der billetsystem var ikke helt ok i mine øjne. En helt ordinær kø kan altså være at foretrække, så bliver det lidt mere gennemsigtigt, men giver så ikke mulighed for at gå rundt.
Men udover det var det en hyggelig dag, fine tegninger fra mange gode folk. Havde mine to børn på 8 og 10 med, og de havde den bedste dag. Fedt.
Jeg købte et tryk hos Rune Ryberg, og det var det hele.
Jacob Uno Pescettini
TorbenB
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Indlæg af TorbenB »

Jeg var et smut forbi søndag sammen med min søn på 12. Det var en hyggelig oplevelse, hans første tegneseriefestival, og han er bestemt klar på at tage med igen en anden gang.

Vi fandt en spøjs serie, Frankenstein Mobster, som han nu er gået i gang med at læse. Og så købte vi et gammelt Daffy-hæfte fra 1961, sjov læsning.

Godt initiativ, tak til folkene bag!
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af Antaeus »

jacob_uno skrev:Fik ingen Natacha og jeg var der ellers kl.10. Ryk fluks Art Bubble til Jylland igen, tak! Det der billetsystem var ikke helt ok i mine øjne. En helt ordinær kø kan altså være at foretrække, så bliver det lidt mere gennemsigtigt, men giver så ikke mulighed for at gå rundt.
Men udover det var det en hyggelig dag, fine tegninger fra mange gode folk. Havde mine to børn på 8 og 10 med, og de havde den bedste dag. Fedt.
Jeg synes det er en rigtig god ide med et nummersystem, men så bør det også annonceres med stort så folk ved det og hvor man får nummeret. Så får man netop muligheden for ikke at have en masse spildtid i en kø.
Brugeravatar
jacob_uno
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Geografisk sted: Holbæk

Indlæg af jacob_uno »

Antaeus skrev:
jacob_uno skrev:Fik ingen Natacha og jeg var der ellers kl.10. Ryk fluks Art Bubble til Jylland igen, tak! Det der billetsystem var ikke helt ok i mine øjne. En helt ordinær kø kan altså være at foretrække, så bliver det lidt mere gennemsigtigt, men giver så ikke mulighed for at gå rundt.
Jeg synes det er en rigtig god ide med et nummersystem, men så bør det også annonceres med stort så folk ved det og hvor man får nummeret. Så får man netop muligheden for ikke at have en masse spildtid i en kø.
Det har du ret, det skal annonceres så ALLE kan se det. Også folk der aldrig har besøgt en tegneseriemesse før.
Men det overskyggede heldigvis ikke en dejlig dag, det er værd at understrege.
Jacob Uno Pescettini
Brugeravatar
Lasborg
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1

Indlæg af Lasborg »

Synes helt klart at det var en vellykket weekend i Rundetårn.
Køsystemer og så videre er altid problematisk ved disse events, ved ikke hvorfor det skal være sådan.

Da jeg kom kl 0915 lørdag morgen var der en kø til venstre for indgangen for folk uden armbånd, og en til højre for folk med armbånd, men det blev ikke håndhævet, og en gumårtung Anders And fan formåede at komme 0950 og møve sig foran med den begrundelse at han skam havde armbånd, og derfor ikke skulle stå i kø. :evil: Det kunne godt være styret lidt mere med hård hånd.

Angående nummersysterer generelt på art-bubble så synes jeg at det fungerede ok ved de "officielle" signeringskøer, knap så godt til de signeringer som eks hos Fyns Antikvariat, Cobolt og nogle af de andre steder med populære kunstnere som Walthery/Peter Madsen. Props til Henrik A for at sørge for at der kom numre på til Walthery hos Cobolt. Men en anden gang, sørg for at have numre og et skilt med klar information om at man skal have numre og hvor man får dem. Nogle stod længe i kø uden nummer og blev meget skuffede over at de ikke kunne få en tegning.

Men når alt det er skrevet så var det hele fint. Søndag var der dog temmeligt varmt, og det virkede også som om der var mere larm end om lørdagen.

Jeg var lidt snu synes jeg selv, så havde fået klaret stort set alt der hedder signeringer og tegninger lørdag og manglede kun en David Petersen i skitsebogen og så Don Rosa. Da jeg havde nr 212 til en Rosa tegning og de startede ved 201 søndag morgen så var planen at suse op til David Petersen som den første kl 10, og det lykkedes - så skulle der ikke bruges mere tid til det :D

Fik snakket en masse med mange andre festival gæster, der er jo ikke så meget andet at give sig til når man sådan står i kø - og det er jo bare så skide hyggeligt.

Fik selv følgende med hjem:
En super fin bjørn af JP Ahonen i "Sing No Evil". Som Karl E skriver var han yderst habil.
Joakim von And i "Life and Times of Scrooge McDuck"
en Natashcha som var lidt usikker (her kunne det have hjulpet hvis han havde brugt blyant først) i Natascha bind 1,
2 gange Peter Madsen i mine børns julegave, Eventyrbogen og Troldeliv samlingen.
2 små mus i Mouse Guard 1 og 2 og en flot Harry Potter Mus i skitsebogene til min datter
En fin Rasmus Klump af Henrik Rehr til min anden datter
En Julezombie af Thopman
En lille Nofret af Sussi Bech
Dansk tegneseriepodcast: http://Tegneseriesnak.podbean.com
Brugeravatar
Peder Riis
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Peder Riis »

Lasborg skrev:..., sørg for at have numre og et skilt med klar information om at man skal have numre og hvor man får dem. Nogle stod længe i kø uden nummer og blev meget skuffede over at de ikke kunne få en tegning.
Måske man kunne lave et system, så man skrev sig op i køen med sit telefonnummer, og man modtog en sms når det snart var ens tur. På den måde behøvede man ikke bruge kostbar contid, på at stå og vente det samme sted.
Age of Peder -Eller kaos!
Brugeravatar
Lasborg
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1

Indlæg af Lasborg »

Peder Riis skrev:
Lasborg skrev:..., sørg for at have numre og et skilt med klar information om at man skal have numre og hvor man får dem. Nogle stod længe i kø uden nummer og blev meget skuffede over at de ikke kunne få en tegning.
Måske man kunne lave et system, så man skrev sig op i køen med sit telefonnummer, og man modtog en sms når det snart var ens tur. På den måde behøvede man ikke bruge kostbar contid, på at stå og vente det samme sted.
Det ville være en fin ide, men hvis det ikke var noget der kunne køre hel- eller halvautomatisk så ville det være problematisk at få en til at sidde og skrive smser til folk i et væk. Og det ville jo så betyde at hver enkelt standholder der tilfældigvis har en populær gæst, der kræver nummer, også er den del af dette system eller har sit eget.
Og så er der jo endelig problematikken med at høre/mærke om man får en SMS når man går rundt på en travl festival.

Nej jeg ser gerne at de enkelte stande bare anskaffer sig en løsning med en synlig tæller - a la bageren eller posthuset. og så tydeliget skriver når der ikke er flere numre, hvis der er et begrænset antal.
Dansk tegneseriepodcast: http://Tegneseriesnak.podbean.com
Besvar