Pyha

Debat om tegneseriefestivaler, tips om byttemarkeder, udsalg og gode tegneserietilbud mm.
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Komiks.dk - til lykke med prisen!

Indlæg af Frank Madsen »

Cav skrev:Komiks.dk var en rigtig, rigtig fin oplevelse!!! Især for en lille fyr som mig, der aldrig har været til en tegneserie-festival før. Det var bare så fedt at se hvor mange mennesker der kom, og at opleve at tegneseriefans findes i mange størrelser, køn og former. Virkeligt opmuntrende!
Bestyrelsen skal selvfølgelig have stor tak for deres kæmpe arbejde og engagement- i er nogle dejlige drenge og piger! Mange, mange tak!

Jeg har sådan set ikke rigtigt noget at sætte en finger på, bortset fra at der, for den nye generations skyld, måske godt kunne ha' været lidt mere fokus på manga'en? Men det er en bagatel. Alt i alt fremstod festivalen som et dybt proffesionelt arrangement, og jeg havde en FAN-tastisk hyggelig weekend!!!! :D

GRTZ!
-Cav-

Og fra megafonen lød det hen ad eftermiddagen: "Så er der Eric Knipper i kassen!"
Hej Cav,

Jeg fik desværre ikke hilst på hverken dig eller Simon, men til lykke med jeres flotte pris, og se nu at få lavet jeres næste serie i flot udstyr - det fortjener I. Jeg hørte, der var noget i gang med Fahrenheit.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Henrik Rehr
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Geografisk sted: ny york

Tej'serien dø'?

Indlæg af Henrik Rehr »

Det falder mig pludseligt ind at hvis tegneserien ER død, så beviste Komiks.dk i hvert fald at der er masser af folk, der gerne kommer forbi og sparker til liget!
Tjulahop-tjulahej!
Nå, jeg tegner videre.
Jan Robert Andersen
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Geografisk sted: København
Kontakt:

Tak

Indlæg af Jan Robert Andersen »

Hold da helt op, det vælter ind med ros (og lidt ris) både her og til vores e-mail adresser.

Jeg fik sørme knebet en lille tåre, da jeg lige så Franks anmeldelse og jeres kommentarer herinde (og grint da en digression tog til).

Efter en længe ønsket lur er jeg igen frisk. Vi er alle lettede og glade, og først nu kan jeg tænke tilbage.

Tre dage med hektisk aktivitet (og til tider kaos). Men de fleste både gæster, udstillere og publikum virkede glade.

Jeg nåede desværre ikke ud til alle jeg ville ud og sige hej til. Til de af jer jeg ikke nåede, så mange tak for at I kom.

Endnu engang mange tak allesammen fra mig og hele bestyrelsen (Martin, Kim, Thierry, Thomas, Kristine, Jesper og Sigrid) som lige skal falde helt til ro.
Brugeravatar
Thomas Schrøder
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3

Re: Nandplomerne

Indlæg af Thomas Schrøder »

henrik rehr skrev:Her er hvad jeg skrev til Becher:

Apropos Ferd'nand-diplomerne, så tror jeg bare de skal betragtes som en legendarisk koncert, der aldrig blev optaget på bånd. Dem, som var til stede, vil altid huske oplevelsen og fortælle deres (dybt irriterede) børnebørn om det ad nauseum, og dem som ikke oplevede fænomenet, vil for evigt være dømt til en tilværelse som andenrangs mennesker :D
Jeg var en af dem, der oplevede denne begivenhed sat i gang, og selv om jeg siden har forsøgt at drukne mindet i stærkt guldøl, så husker jeg det stadig :roll: Ting som Rehr's egen Ferd'nand med en pil i hovedet, Snejbjergs Ferd'nand satan, Haverholms Ferd'nand testikler der blev til Lille Ferd'nand. Disse indtryk vil hærge mig for evigt :? Det der dog generer mig mest, er at jeg i mit grineflip ikke nåede at erhverve mig en :evil: Jeg har dog Brønseruds Kurt Dunder, som jeg nok skal sende til hr. Becher en af de nærmeste dage (jeg har endnu ikke pakket ud efter at være kommet hjem i nat.

Og som sagt tidligere: "Eric Knipper i Kassen" er også en af de ting, jeg mindes med et grin. Undskyld Eric, men det var fand'me sjovt, da det lød i megafonen! Du havde vist også fuldt hus deroppe, hørte jeg! :P
Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Geografisk sted: 8270 Højbjerg
Kontakt:

Re: Nandplomerne

Indlæg af Dan R. Knudsen »

henrik rehr skrev:Her er hvad jeg skrev til Becher:

Apropos Ferd'nand-diplomerne, så tror jeg bare de skal betragtes som en legendarisk koncert, der aldrig blev optaget på bånd. Dem, som var til stede, vil altid huske oplevelsen og fortælle deres (dybt irriterede) børnebørn om det ad nauseum, og dem som ikke oplevede fænomenet, vil for evigt være dømt til en tilværelse som andenrangs mennesker :D
Ja, eller som at få en Van Gogh forærende - klippe den i små stykker og så trække dem ud i toilettet. Det ville osse være en slags kunstprojekt i projektet...

d.umt ikke at rende rundt med en kopimaskine på sig
Brugeravatar
AC
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Geografisk sted: Vildbjerg, Vestjylland
Kontakt:

Rap! fra Donaldist-Foreningen

Indlæg af AC »

Halløj folkens

Som kasserer i Donaldist-Foreningen som havde en af de små stande i midten må jeg lige komme med mine kommentarer. Jeg har for at sige det på den måde aldrig oplevet noget lignende. Særdeles hyggeligt og veltilrettelagt program. Bortset fra enkelte nedsættende halslyde mødte vi på standen stor accept fra alle sider. Jeg har endnu ikke fået tal på hvor mange navne eller ansigter jeg genkendte i løbet af de to dage som bare fløj afsted. Der var i hvert over en fjerdedel af foreningens aktive medlemmer forbi standen - det synes jeg er stort! Også vores lille arrangement om søndagen var godt besøgt og vi havde en udmærket quiz som blev vundet af en Ande-forfatter (til stor påtaget fotrydelse for dennes kollega :-))
På selve festivalen fik vi 10 nye medlemmer - og to mere er på vej ind igennem havelågen - Vi har nu nået medlemsnr. 112!
ddfr.dk, hvis det er i orden jeg nævner vores link.
Ses, AC
Cav
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Geografisk sted: Gammel Kongevej

well d'uh!

Indlæg af Cav »

Frank Madsen skrev:
Hej Cav,

Jeg fik desværre ikke hilst på hverken dig eller Simon, men til lykke med jeres flotte pris, og se nu at få lavet jeres næste serie i flot udstyr - det fortjener I. Jeg hørte, der var noget i gang med Fahrenheit.
Hej Frank!
Jeg fik desværre heller ikke hilst på dig (well d'uh!), men fik da sludret lidt med Sussi fredag eftermiddag, og flere andre "Gimler" i løbet af weekenden. Rigtigt hyggeligt! Det var en fin stand i havde fået banket op! Og så endda med jeres egne små hænder!
Simon og jeg blev meget glade og beærede over prisen, som jeg selv synes skulle ha' gået til Allan Haverholm (som også fik min stemme). Det kom lidt bag på mig at det blev os, men det gjorde selvfølgeligt ikke glæden mindre... snarere tvært imod!!!
Vil selvfølgeligt gerne lave mere sammen med Simon, men der kommer nok til at gå et stykke tid inden jeg kan presse det ind i kalenderen, da jeg har et par projekter, som Henrik har skrevet, jeg gerne vil ha' lavet færdigt først.

Vi snakkes ved Frank! Tak for en hyggelig weekend! :D

GRTZ!
-Cav-
Brugeravatar
Thomas Schrøder
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3

Re: Rap! fra Donaldist-Foreningen

Indlæg af Thomas Schrøder »

AC skrev:
Også vores lille arrangement om søndagen var godt besøgt og vi havde en udmærket quiz som blev vundet af en Ande-forfatter (til stor påtaget fotrydelse for dennes kollega :-))
Ja, men et af spørgsmålene gik jo på en af hans egen historier, så det var jo lidt snyd :cry: Damn, you Lars, damn you! :wink:

Ham der blev nummer 2 :cry:
Brugeravatar
AC
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Kontakt:

Disney-quizzen

Indlæg af AC »

En flot nr. 2 hvis du spørger mig. Læg mærke til at jeg lige så stille holdt op med at spørge hvem der fik point efterhånden som jeg kom ned under 5 ud af 16. Du og Mads havde 9½ hver - det var da fint. (Spekulerer dog lidt på om Niels fravær i quizzen - han var lidt ude at rende efter min frakke - resulterede i at han ikke vandt - for det plejer han faktisk!)

AC
Brugeravatar
Peter Becher Damkjær
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Geografisk sted: Svendborg

Re: Disney-quizzen

Indlæg af Peter Becher Damkjær »

AC skrev:En flot nr. 2 hvis du spørger mig. Læg mærke til at jeg lige så stille holdt op med at spørge hvem der fik point efterhånden som jeg kom ned under 5 ud af 16. Du og Mads havde 9½ hver - det var da fint. (Spekulerer dog lidt på om Niels fravær i quizzen - han var lidt ude at rende efter min frakke - resulterede i at han ikke vandt - for det plejer han faktisk!)

AC
Hva' så AC, kunne vi andre, der desværre missede seancen, ikke få spørgsmålene at se? Jeg ved vi næppe vil nå nogle af jer til gamacheknapperne, men alligevel.
Og hvem var det, der kom med nedsættende halslyde? Hvis det var mig, skyldtes det udelukkende, at jeg ikke nåede at få et eksemplar af jeres Mickey Mouse-i-krig-særtryk.

Peter Becher (medlem nr. .... DAMN!!, hvad er det nu, det er?)
There's always one who drinks too much but far more drink too little.
Haverholm

Re: Disney-quizzen

Indlæg af Haverholm »

<bruger udmeldt>
Senest rettet af Haverholm 6. jun 2005, 09:29, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
AC
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Kontakt:

Re: Quizzen/Air Pirates

Indlæg af AC »

Peter, selvfølgelig kan I få spørgsmålene - jeg kunne da lægge dem her på forummet hvis det har interesse. Men jeg ved nu ikke om du ville klare dig så dårligt - gjorde du det i sommers, i den del af quizzen du var med i? læste da i NN at du var i den bedre 3.del da I fik taget quizzen helt... -

De nedsættende halslyde kom efter min overbevisning fra folk der var gået helt forkert... hvis man kan være overbærende eller forarget over en forening der udgiver blade og holder møder om en and, så skal man (stadig efter min overbevisning) ikke bevæge sig ind på en *tegneserie*festival...

Mht. særtrykket så kommer artiklen jo sammen med en masse andet i nr. 5 af rappet. - Jeg har kun vores bladre-eksemplar og arkiv-eksemplaret tilbage.

Så skal jeg lige have fat i hvad det er du spørger om, Haverholm...
Vi solgte ikke Mickey and the pirates - vi solgte et særnummer med en artikel om Mickey i krig - hvis omtalte er en Gottfredson-serie er det meget muligt at den er omtalt i Niels' udmærkede artikel.

Ses! AC
Haverholm

Uvederhæftige løgne

Indlæg af Haverholm »

<bruger udmeldt>
Senest rettet af Haverholm 6. jun 2005, 09:29, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Peter Becher Damkjær
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Geografisk sted: Svendborg

Mickey i Piratland

Indlæg af Peter Becher Damkjær »

Haverholm skrev:
AC skrev:Vi solgte ikke Mickey and the pirates -
Æv.
Hvordan skal man kunne fylde sin hverdag med sjov i det halvandet år til komiks.dk 2006 ... hvis man ikke engang må sprede uvederhæftige løgne?!
Ah, men Haverholm, JEG har faktisk alle de der Mickey-mod-nazisterne ting liggende, og hvis du gerne vil have noget at fordrive tiden med frem til KOMIKS.DK 2006, kan vi jo aftale, at jeg hver uge lægger en kopi af en stribe på et hemmeligt sted i Danmark, og det er så din opgave at finde frem til den via en række dobbelttydige spor.
Er du game?

Peter Becher
There's always one who drinks too much but far more drink too little.
Brugeravatar
Thomas S
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Geografisk sted: Plejehjemmet

Ultimativ crossdressing

Indlæg af Thomas S »

Peter Becher skrev: Ah, men Haverholm, JEG har faktisk alle de der Mickey-mod-nazisterne ting liggende, og hvis du gerne vil have noget at fordrive tiden med frem til KOMIKS.DK 2006, kan vi jo aftale, at jeg hver uge lægger en kopi af en stribe på et hemmeligt sted i Danmark, og det er så din opgave at finde frem til den via en række dobbelttydige spor.
Er du game?
Er det sådan en slags nørd-crossover? Den ultimative hybrid mellem tegneserienørder og de, der GPS-freaks, der farer land og rige rundt for at finde "skatte" (se selv her!)? Comiccaching?

(der ligger i øvrigt en spændende "skat" begravet et sted i nærheden af dit hjem, Peter, med spændende indhold som Diodelygte, Lille clips, Terning, First-finder certifikat, Logbog, Blyant, Kuglepen)
Besvar