Jeg er enig i, at man ikke skal kaste sig efter enhver bold, der bliver kastet. Og man ikke behøver at svare på ethvert angreb eller spørgsmål, der rejses på interwebbet. Begge dele er livet for kort til...Johan F. Krarup skrev:Jeg synes, DTR er blevet afkrævet mange svar på dette og hint - først af Henrik Rehr, men også af andre, og det er sådan set OK, men vi har jo i rådet en idé med at udsende nyhedsbreve og afholde generalforsamlinger. Vores tiltag vil vi gerne offentliggøre i sammenhænge, vi selv vælger. Det, tror jeg egentlig, er normal praksis i interesseorganisationer. Som bestyrelsesmedlem i DTR vil jeg i hvert fald ikke svare i en debattråd om konkrete tiltag, der er undervejs. Til nød i en privat mail (en sådan har Rehr i hvert fald fået), men ikke i et offentligt forum.Dan R. Knudsen skrev: Noget nemt og konkret var jo fx at svare på det her på stedet i stedet for at vente til generalforsamlingen.
Men når vi nu har en lille debat med lidt substans i her på forummet, så undre det mig, hvorfor I vælger at svare lidt afvisende og enigmatisk - i stedet for enten at holde jer fra tasterne - eller holde den joviale og opbyggelige tone (tak til Carsten for at gøre det).
Det jo "Dansk Tegneserie Råd" og ikke FNs Sikkerhedsråd vi taler om - og jeg tror I gerne vil have, at vi føler I også varetager vores interesser, som den relativt lille del af verdens befolkning med interesse for fremme af tegneserier i Danmark, som vi trods alt er...
Det er muligt der pågår en eller anden fløjkrig, som jeg bare ikke aner noget om, da jeg ikke er inde i dansk tegneseriepolitik (?!) - men sammen er vi flere - og jeg tror vi har brug for alle, der gider at give en hånd for sagen - uanset om man er 100% enig med dem eller ej.
Hvis vi bare er lidt uenige - så er vi jo trods alt enige om en del - og det er måske det vi skal bruge tiden på

Jeg tror jeg vil økonomisere med mine kræfter og forsøge at være konstruktiv og kritisk i stedet for at forsvare og forklare. Og se - jeg klarede det helt uden at afkræve jer svar...
- Niels