Pyha
ookaayy
ret godt gjort, overraskende kommentar fra sådan en så skeptisk som jeg, men "det lignede faktisk en festival!" det viser bare at det var godt tiltrængt. det bare syd for for folk i boderne at der ikke altid var tid til at deltage i fine foredrage og så'en meeeen skidt...TAK FOR PRISERNE, tak til alle profeter og chuck d'albert.
den fjerde halv del af Free Comics
Cüneyt
den fjerde halv del af Free Comics
Cüneyt
- Frank Bruun Madsen
- Brugerniveau 2
- Geografisk sted: Birkerød
- Kontakt:
Hvad var det bedste ved Komiks.dk?
Det kunne være interessant at høre festival-deltagernes bud på følgende spørgsmål:
1) HVAD VAR DET BEDSTE VED KOMIKS.DK?
2) HVAD KAN MAN FORBEDRE I 2006?
3) HVILKE IDEER HAR DU SELV TIL SJOVE AKTIVITETER PÅ NÆSTE FESTIVAL?
4) HVEM BØR MAN INVITERE SOM GÆSTER, HVORFOR OG HVAD SKULLE DE LAVE (FOREDRAG, WORKSHOP, SIGNERINGER O.L.)?
5) EVT.
1) HVAD VAR DET BEDSTE VED KOMIKS.DK?
2) HVAD KAN MAN FORBEDRE I 2006?
3) HVILKE IDEER HAR DU SELV TIL SJOVE AKTIVITETER PÅ NÆSTE FESTIVAL?
4) HVEM BØR MAN INVITERE SOM GÆSTER, HVORFOR OG HVAD SKULLE DE LAVE (FOREDRAG, WORKSHOP, SIGNERINGER O.L.)?
5) EVT.
-
- Brugerniveau 5
- Geografisk sted: ny york
Komiks.dk 2006: Forslag til gæster
Det bedste ved fesitvalen var at publikum KOM. I den forbindelse tror jeg det var utroligt vigtigt at Komiks.dk kunne byde på kanon-gæster som Jeff Smith, Loisel og Walthery, ikke kun fordi det fik folk til at komme for at se koryfærerne, men det gav også pressen noget at skrive om. Jeg foreslår at man fisker Moebius eller måske Mezieres (Peter Madsen kan måske hjælpe med kontakten til sidstnævnte) op som gæster til 2006. Eller hva' med Frank Miller?
Nå, jeg tegner videre.
- Peter Becher Damkjær
- Brugerniveau 5
- Geografisk sted: Svendborg
Re: Hvad var det bedste ved Komiks.dk?
Jeg har lidt svært ved at sætte fingeren på en egentlig yndlingsoplevelse ved KOMIKS.DK (udover det brilleknusende kram, SuperOve gav mig). Os, der havde en stand at passe og 50 tegnere at kapre, var jo hårdt spændt for. Men jeg tror, det mest positive ved hele weekenden var, at der reelt dukkede så mange besøgende op, og specielt at det virkede som om, de fleste faktisk kom af glæde til mediet snarere end for at se de fremmødte giraffer (de eneste RIGTIG lange køer var jo ved Smith og Walthery (og sidstnævnte udelukkende fordi han tog sig uENDElig god tid til hver tegning/signatur)).
Jeg ved ikke, om der er ret meget, der kan forbedres som sådan, udover det allerede nævnte ønske om at der bliver skabt noget mere opmærksomhed omkring arrangementerne i "Kassen".
Henriks idé med at hente Mezieres til næste omgang af KOMIKS.DK - og her kan jeg også kun anbefale at hente hjælp hos Peter Madsen, der vil gøre alt for et venligt brev og en fadøl (undtagen at udfylde et Ferd'nand- eller Kurt Dunder-diplom) - er go'.
Også Kong Rehrs Frank Miller-påhit er top-dollar. Måske Henrik kunne holde hænder med Miller i flyet over, og sikre, at han kom helskindet til Kedelhallen (hvis denne ellers kan rumme mænd af Millers kaliber).
Ellers vil jeg anbefale, at man henter følgende semi-stjerner til landet:
- Tabary (den fattige mands Uderzo, og sikkert langt mere nede på jorden og til at betale sig fra)
- Henk Kuijpers (var der ikke noget med, KOMIKS.DK- folkene prøvede at hitte denne flyvende hollænder i år, men noget glippede? Anyhoo: Vi vil ha' ham!)
- Ibañez (Jajajaja meter-vare fald-på-halen-komik, men jeg tror sgi'sme, han kunne lokke folk til. Og Michael, mit løfte om at betale manden en paella og en flaske vin står stadig ved magt)
- Rouge (Lars Rasmussens udgivelse af "Marshall Blueberry 3" er stadig i frisk erindring, og jeg har en lille håndfuld af mandens Red Kelly-album, jeg gerne vil have signeret)
- Kevin O'Neill (mon ikke det hele kommer til at passe med udgivelsen af "League of Extraordinary Gentlemen pt. 3"? Og så skal han jo også bare flyves fra England, og ikke hele vejen fra Amerika)
...more to come
Peter
Jeg ved ikke, om der er ret meget, der kan forbedres som sådan, udover det allerede nævnte ønske om at der bliver skabt noget mere opmærksomhed omkring arrangementerne i "Kassen".
Henriks idé med at hente Mezieres til næste omgang af KOMIKS.DK - og her kan jeg også kun anbefale at hente hjælp hos Peter Madsen, der vil gøre alt for et venligt brev og en fadøl (undtagen at udfylde et Ferd'nand- eller Kurt Dunder-diplom) - er go'.
Også Kong Rehrs Frank Miller-påhit er top-dollar. Måske Henrik kunne holde hænder med Miller i flyet over, og sikre, at han kom helskindet til Kedelhallen (hvis denne ellers kan rumme mænd af Millers kaliber).
Ellers vil jeg anbefale, at man henter følgende semi-stjerner til landet:
- Tabary (den fattige mands Uderzo, og sikkert langt mere nede på jorden og til at betale sig fra)
- Henk Kuijpers (var der ikke noget med, KOMIKS.DK- folkene prøvede at hitte denne flyvende hollænder i år, men noget glippede? Anyhoo: Vi vil ha' ham!)
- Ibañez (Jajajaja meter-vare fald-på-halen-komik, men jeg tror sgi'sme, han kunne lokke folk til. Og Michael, mit løfte om at betale manden en paella og en flaske vin står stadig ved magt)
- Rouge (Lars Rasmussens udgivelse af "Marshall Blueberry 3" er stadig i frisk erindring, og jeg har en lille håndfuld af mandens Red Kelly-album, jeg gerne vil have signeret)
- Kevin O'Neill (mon ikke det hele kommer til at passe med udgivelsen af "League of Extraordinary Gentlemen pt. 3"? Og så skal han jo også bare flyves fra England, og ikke hele vejen fra Amerika)
...more to come
Peter
There's always one who drinks too much but far more drink too little.
- Thomas Schrøder
- Brugerniveau 3
Komiks.dk 2006 gæster
Jeg kan kun opfordre til, at man følger Keglekongens opfordring:
Hvem vil I gerne se til næste festival?
Indtil videre har Rehr og Becher nogen glimrende bud, som det helt klart er værd at overveje og arbejde videre på
Andre forslag?
Hvem vil I gerne se til næste festival?

Indtil videre har Rehr og Becher nogen glimrende bud, som det helt klart er værd at overveje og arbejde videre på

Andre forslag?
Re: Komiks.dk 2006 gæster
Peter Bagge ville jeg kyle alt hvad jeg havde i hænderne for at komme ind at se (jeg ved at Peter Becher støtter forslaget). Hvis man ville lave den rigtigt langhårede version, hvor nu-skal.vi-se-hvad-mediet-kan-og-ikke-kan-diskussion er i højsædet, så kunne man fokusere på det arbejde han laver for Reason (http://www.reason.com/baggetoc.shtml), hvor han nærmest har, hvad der svarer til en journalistisk klumme, men bare i tegneserieform. Jeg kender ikke til andre, der gør det samme. Jo, der er selvbiografiske tegneserier, satirestriber med aktuelle emner og politiske kommentarer i tegnet form, men kombinationen er ret unik (og det virker da godt, efter min mening). Man kunne såmænd også bare lad ham rable om Hate! og the Bradleys.Thomas Schrøder skrev:Jeg kan kun opfordre til, at man følger Keglekongens opfordring:
Hvem vil I gerne se til næste festival?![]()
Indtil videre har Rehr og Becher nogen glimrende bud, som det helt klart er værd at overveje og arbejde videre på![]()
Andre forslag?
Joss Whedon? Hans X-men må vel være på trapperne på dansk, og dermed godt i gang i starten af 2006 og han er også uden for tegneserier så stort et navn, at han kunne trække nogen mennesker til.
Og så må der da gerne komme en elelr anden form for japaner, sy's ja'.
- Dan R. Knudsen
- Administrator
- Geografisk sted: 8270 Højbjerg
- Kontakt:
Hvem ska mæ ve næste Komiks.dk?
Ovenstående er gode forslag - yessiree
Der-ud-ovre ville fx. Mike Mignola pynte
Eller hvad mæ Eduardo Risso (100 Bullets, Batman mfl.)
Hvor meget det end byder os gamle drenge imod ville det helt sikkert også være en god idé mæ en eller anden Manga-Guru (no fucking idea hvem det skulle være)
d.
Der-ud-ovre ville fx. Mike Mignola pynte
Eller hvad mæ Eduardo Risso (100 Bullets, Batman mfl.)
Hvor meget det end byder os gamle drenge imod ville det helt sikkert også være en god idé mæ en eller anden Manga-Guru (no fucking idea hvem det skulle være)
d.
- Dan R. Knudsen
- Administrator
- Geografisk sted: 8270 Højbjerg
- Kontakt:
Re: Hvem ska mæ ve næste Komiks.dk?
Hov forresten - hvad med Crumb? Eller Matt "Simpsons" Groening?
- Peter Becher Damkjær
- Brugerniveau 5
- Geografisk sted: Svendborg
Jim Woodring...for sørensen da. (se Thorhauge, jeg kan næsten)D-Cay skrev:Hov forresten - hvad med Crumb? Eller Matt "Simpsons" Groening?
Peter
There's always one who drinks too much but far more drink too little.
Bare lige for rekorden: Thorhauge (med t) har ovre på Rackham også mange glimrende forslag, man kunne nærstudere:
http://www.rackham.dk/forum/viewtopic.p ... 0032dc9895
En af de oplagte, som jeg slev havde tænkt mig at nævne, men som jeg glemte, er her da for hulen whoever, det nu er, der laver W.I.T.C.H. For ikke så lang tid siden var jeg til prisoverrækkelse, da det for mig indtil da ukendte medie Børneavisen fik en pris, som tidligere er gået til bl.a. DR's dokumentarafdelingen (thumbs up!) Da jeg fik et eksemplar af avisen i hånden og så deres sider med sådan nogle brugerannoncer, så var der op og ned af spalter med 9-13 årige piger, der efterlyste de manglende blade til deres W.I.T.C.H.-samlinger. For pokker da! De helt unge - og så piger. Underspillet målgruppe, der bare venter på at blive opdyrket - også på tegneseriefestivalen.
http://www.rackham.dk/forum/viewtopic.p ... 0032dc9895
En af de oplagte, som jeg slev havde tænkt mig at nævne, men som jeg glemte, er her da for hulen whoever, det nu er, der laver W.I.T.C.H. For ikke så lang tid siden var jeg til prisoverrækkelse, da det for mig indtil da ukendte medie Børneavisen fik en pris, som tidligere er gået til bl.a. DR's dokumentarafdelingen (thumbs up!) Da jeg fik et eksemplar af avisen i hånden og så deres sider med sådan nogle brugerannoncer, så var der op og ned af spalter med 9-13 årige piger, der efterlyste de manglende blade til deres W.I.T.C.H.-samlinger. For pokker da! De helt unge - og så piger. Underspillet målgruppe, der bare venter på at blive opdyrket - også på tegneseriefestivalen.
- Frank Bruun Madsen
- Brugerniveau 2
- Geografisk sted: Birkerød
- Kontakt:
Thomas S skrev:Bare lige for rekorden: Thorhauge (med t) har ovre på Rackham også mange glimrende forslag, man kunne nærstudere:
Det lader til at valget står mellem 1980'ernes eller 1990'ernes koryfæer, hver har selvfølgelig sine favoritter. Om Jan Robert Andersen ligefrem bliver millionær på at invitere Joe Sacco er nok tvivlsomt, men det er klart, at man bør satse på udenlandske navne, der er aktuelle på markedet i 2005/06, eller som har en stor loyal fanskare eller som det bare kunne være sjovt at se i Danmark. Det behøver ikke udelukke Mezieres, Moebius, Tabary eller Ibanez, selv om Thorhauge med vanlig sans for skammekrogs-polemik kalder Rehr og Bechers forslag for "museum". Moebius samlede en del fans, da han signerede i Hovedbiblioteket for 10 år siden og vil formentlig kunne gøre det igen. Man skal heller ikke være bleg for, at mange børn netop kommer i selskab med deres forældre fra museums-generationen (dem over 30?). Mézieres har lige fået et nyt album ud og Ibanez kunne være sjov at få herop i festivalsammenhæng. Men jeg er enig med Thorhauge i, at man også bør satse på helt nye navne, både store og små.Thomas T. på Rackham.dk skrev:I den perfekte drømmeverden ringer Thomas Schrøder til JAL (Japans SAS), og siger: flyv lige Otomo, Oda, Toriyama, Takahashi over. Eventuelle ekstraudgifter dækker Japan Foundation, som kan kontaktes gennem den japanske ambassade, selvfølgelig. Og Egmont og Carlsen bakker denne gang mere helhjertet op, bl.a. har Egmont også fløjet hende W.I.T.C.H-skaberen til landet.
I den vestlige mainstream-venlige sfære finder vi Lewis Trondheim og Joan Sfarr, som naturligvis kommer og signerer 'Donjon', som Carlsen på det tidspunkt netop er begyndt at udgive. For at gøre alle de gamle glade, er Tardi indlysende også på plads i Carlsens m-e-g-e-t store stand, i kølvandet på det toptilrettelagte hovedværk Folkets røst. Mike Mignola og Frank Miller kommer naturligvis også, nu hvor G. Floy har udgivet al Hellboy og Sin City (sidstnævnte i ny oversættelse og ordentlig billedgengivelse, selvfølgelig). Og søreme om ikke også Neil Gaiman er der for at signere den komplette Sandman, fra samme forlag.
I det voksende og uhyre spændende felt af mere 'modne' tegneserier finder man litterært og billedkunstneriskt orienterede serieskabere. Dan Clowes, Chris Ware, David B., Anke Feuchtenberger, Marjane Satrapi, Jim Woodring og måske Art Spiegelman som varemærke. De er alle in the house. Gyldendal er centralt placeret i alt dette, de er netop begyndt at udgive Joe Saccos journalistiske tegneserier og har mere på vej.
Masser af børn og børnefamilier. Samtidig masser af spændende og ressourcefulde folk, med bredt kulturelt udsyn (dem, der kommer til Natfilm, CPH:DOX og Bogforum, inkl. hattedamer). Tegneserien viser sig fra sin allemest levende og samtidig allermest spændende side. Masser af mediedækning, der denne gang har noget genuint relevant, nyt og tidssvarende at berette om. Penge i kassen og fuldfed anerkendelse. Alle er glade, og Jan Robert Andersen bliver millionær.
Hvor svært kan det være?
Hvis man skulle finde et trækplaster, kunne det måske være Don Rosa? Han trak i hvert fald fulde huse i Bergen.
FRANK
-
- Brugerniveau 5
- Geografisk sted: ny york
Det er jo bare et udtryk for at Thorhauge som sædvanligt forkrampet skal spille den unge rebel, så han kan opretholde sit noget fjollede selvbillede som revseren, alle os "gamle" ryster i bukserne for. Det betyder imidlertid at han må læse andres indlæg med den ene øje lukket og f.eks. overse at jeg også foreslår Frank Miller (som jeg i parentes bemærket gerne tror Thorhauge så som gæst).Keglekongen skrev:[ Det behøver ikke udelukke Mezieres, Moebius, Tabary eller Ibanez, selv om Thorhauge med vanlig sans for skammekrogs-polemik kalder Rehr og Bechers forslag for "museum".
I øvrigt så jeg meget gerne både Sacco, Trondheim og Sfarr som gæster i 2006, men som jeg har sagt hundrede gange før, er det ikke specielt publikumstrækkende, hvis de stadig ikke er udgivet på dansk.
Den oplagte ønske-gæst fra Japan må vel være Akira Toriyama (Dragonball, Dragonball Z, Sandland), men om han kan lokkes til landet er selvfølgelig spørgsmålet.
Og hvad med Rocky's Martin Kellerman, der trods alt allerede befinder sig i et skandinavisk broderland og således ikke skal flyves så langt.
Nå, jeg tegner videre.
- Thomas Schrøder
- Brugerniveau 3
Mere ...
Fede forslag
Fortsæt endelig 

Er det min husker, der driller, eller vil vi ikke have noget Sfar-Blake og Mortimer på det tidspunkt?henrik rehr skrev: I øvrigt så jeg meget gerne både Sacco, Trondheim og Sfarr som gæster i 2006, men som jeg har sagt hundrede gange før, er det ikke specielt publikumstrækkende, hvis de stadig ikke er udgivet på dansk.
Kajika er da Toriyamas fedeste. Men i det tempo, der efterhånden spyttes pocket-manga ud i her i landet, så er han næppe den eneste interessante at arbejde videre på. Enchiro Oda (One Piece) skulle nok kunne trække nogen til, det samme kunne Rumiko Takahashi (Ranma½). Eller en anden Takhashi, Kazuku Takahashi, ville nok for alvor være et hit på det tidspunkt, når Yu-Gi-Oh! topper for vildt. Eller Ken Akamatsu (Love Hina) eller tegneren af D.N.Angel, Neon Genesis Evangelion og hvad alle de, der står i kioskerne efterhånden hedder. Med den fart det har lige nu, så tror jeg vi har 15-20 attraktive, japanske bud på gæster, med udgivelser bag sig i Danmark. Og eftersom det (måske?) er mere besværligt at få en japaner end en europæer til, så kan man da lige så godt holde hele feltet i spil. Det ville i hvert fald være dumt at lukke det, før man har prøvet alle krogene.Den oplagte ønske-gæst fra Japan må vel være Akira Toriyama (Dragonball, Dragonball Z, Sandland), men om han kan lokkes til landet er selvfølgelig spørgsmålet.
Godt bud... medmindre seføli han bare er halvt så livstræt som hans figur i hans serie, for så bliver det da keeeeeedeligt.Og hvad med Rocky's Martin Kellerman, der trods alt allerede befinder sig i et skandinavisk broderland og således ikke skal flyves så langt.
Osse pissesur, nu!
<bruger udmeldt>
Senest rettet af Haverholm 6. jun 2005, 09:32, rettet i alt 2 gange.