Små slag Alain,Haverholm skrev:Jeg håber fandeme ikke tegneseriemarkedet om halvandet år er så sygt at man bliver nødt til at invitere Tabary "fordi han er markedsaktuel". Og hvis Sfars eneste dyd i dansk sammenhæng er at han har skrevet et fladpandet ligne claire-derivat på bestilling, så skal han heller ikke med.
Meziéres er forlængst skyllet ud, også Miller er old hat, og en Mignola ville kun have været aktuel HVIS komiks.dk 2004 havde været afholdt forud for Hellboy-filmens premiere.
Op i røven med den festival, hvis den gode stemning allerede efter 14 dage erstattes af den samme gamle lortekastning.
Frank, Henrik - tak for en fin festival, men ta lige og skam jer for det oldævl ovenfor.
Lige nu handler det vel egentlig bare om at få så mange bolde op i luften som muligt, og så lade sine personlige aversioner ligge i garderoben.
At man BLANDT ANDET hentede folk som de ovennævnte til KOMIKS.DK 2006 er jo ikke partout et sygdomstegn, men vel blot en art koryfær-blikfang der kan supplere Ware, Clowes, Woodring og det store dyr i åbenbaringen Joe Sacco (som jeg mentalt stadig har placeret et sted i nærheden af Klabautermanden: Alle de garvede taler om ham, men findes han i virkeligheden (og er han i bekræftende fald ond eller god)).
Hvis en festival, som den vi lige har været til og dens kommende søskende, skal appellere til et lidt bredere publikum end blot os her i cirklen og ikke mindst til med-entusiasterne derovre i den mere studentikose nabo-kreds Rackham (ment på en rar måde, inden nogen fejllæser det her), er det nok ikke nogen helt evnesvag idé at have et par mere kendte og, hvis jeg læser dit udbrud korrekt, i dine øjne udbrændte stjerner med.
Jeg har ualmindeligt svært ved at forestille mig horder af familiefædre, der voksede op under 80'ernes Interpresse album-junta, og for hvem de gode minder om kulørte serier hænger uløseligt sammen med et par af de ovennævnte tegnere, slæbe hele familien (alle betalende) med ind til festivalen for trykke hænder med f.eks. Sacco eller Tony Millionaire.
Men kan samme (fortsat betalende) familie være heldige at se giraffen, der i sin tid svang pennen over tolv gode album om Linda og Valne Tim, er weekenden (og en del af arrangørernes udgifter9 sgu' nok reddet.
Hvor svært jeg end selv kan ha' ved at forstå det, så handler det på bundlinien ikke udelukkende om, hvem "jeg" gerne vil møde (Tabary var min idé), men lige så meget om hvem der kan trække folk til billetlugerne.
Peter