Danmark SKAL have en tegneseriemesse hvert år!

Debat om tegneseriefestivaler, tips om byttemarkeder, udsalg og gode tegneserietilbud mm.
Johan F. Krarup
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Danmark SKAL have en tegneseriemesse hvert år!

Indlæg af Johan F. Krarup »

Bliver udstillingen stadig med amerikanske tegneserier?
Brugeravatar
Jakobsen
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3

Indlæg af Jakobsen »

Ja, det gør det - eller i hvertfald amerikanske aner - nogle Disneyting tegnes jo andre steder - men Disney er jo amerikansk i mine øjne...;)
Brugeravatar
Spærhage
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Geografisk sted: Boom-Town Vaarst

Indlæg af Spærhage »

Om end det her garanteret kommer voldsomt på tværs af arrangørerne, så kan jeg faktisk se en mulighed for at man nu kan få gravet nogle spændende ting frem fra gemmerne hos diverse samlere; ting som kun få af os ellers ville kunne komme til at se.

Jeg har selv kastet et par ting ind jeg havde; bestemt ikke noget der er mange penge værd, men et par ting som jeg selv synes er rigtig lækre. Og jeg er sikker på at der sidder andre derude, der også har guf i gemmerne. Og hvorfor så ikke bruge den her chance for at vise os andre hvad I nu har, uden at I nødvendigvis behøver at lægge navn til og dermed frygte skumle østeuropæiske røverbanders hærgen (vi ved jo alle at f.eks. originale Rehr-skitser flyver over værtshusbordene for sindsyge summer).

Så flå skidtet ned fra væggen et par måneder, og lad os se guffet!

/Spærhage
"-nok er vi kujoner, men vi er HURTIGE kujoner... "
(Timon, fra 'Timon og Pumpa')
Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Geografisk sted: 8270 Højbjerg
Kontakt:

Indlæg af Dan R. Knudsen »

Den bedste tyverisikring er rod...jeg kan sgutte en gang selv finde mine originaler...
Dan R. Knudsen
http://www.danrknudsen.dk

Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
Brugeravatar
Vigan
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Geografisk sted: 56.127211, 8.90295

Indlæg af Vigan »

VrøøøAAAAhSLAMGokGokGOOOk!

Billede

Lydordsudfordring: Dan Ræder Knudsen.
Lynillustration: Peter og Frank Madsen.
Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Kontakt:

Hva faen Vigan - sad du og gemte dig et eller andet sted - så dig slet ikke...

Og faktisk var lydordskombinationen der skulle gættes:
VRRRRRRØØØØØØØ-AHHHHHHH-KRASHBOUUUMM-GOK-GOK-GOKKKKK

Og se Bergers anmeldelse af festivallen her:

http://nummer9.dk/bortmedberger/2012/10 ... i-helvede/

Og nej - det er ikke så slemt som det lyder ;) Læs den nu bare....
Dan R. Knudsen

Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
Henrik Rehr
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Geografisk sted: ny york

Indlæg af Henrik Rehr »

Her er mit indtryk fra festivalen (godtnok sakset fra en privat snak med Lars Horny på facebook, men nu genbruger jeg den sgu lige her):

Jeg synes det gik rigtigt fint i Horsens. Arrangørerne sagde at der var en del flere mennesker end sidste år og personligt havde jeg meget, meget travlt med at lave fantegninger, mest af Basserne og Rasmus Klump. Ved ikke rigtigt hvad standholdernes indtryk var, bortset lige fra at Peder fra Vatikanet sagde at de havde solgt en del bedre end sidste år, men om det samme galdt nogle af de andre, nåede jeg ikke at få spurgt om. Men sådan generelt set er mit indtryk at Art-bubble i store træk tiltrækker et andet publikum end Komiks.dk, kunder der er meget mere til Cobolt/ G-Floy/Wilby & Wilkens/ Zoom-agtige udgivelser end til Fahrenheit/ Aben Maler. Jeg tegnede til en del folk, der kom fra lokalområdet og bare godt kunne lide tegneserier, men som ikke var deciderede fans af mediet og aldrig havde læst en graphic novel eller hørt om Strip! eller nummer9. Faktisk tror jeg tegneserien måske kunne have godt af flere festivaler a la Art-Bubble rundt omkring i landet (Nordjylland, Fyn, Bornholm, hvadvedjeg). Mindre og mindre kulturpolitisk ambitøse end Komiks.dk, men som til gengæld i højere grad kommer i kontakt med de befolkningslag ude rundt omkring, der plejede at køve masser af Lucky Luke og Garfield og Steen og Stoffer, og som højst sandsynligt ikke ville drage til tegneseriefestival mere end en times kørsel fra hvor de bor. Især selvfølgelig fordi jeg stadig håber at tegneserien ikke behøver være en så forbandet lille niche i det danske kulturbillede :)
Nå, jeg tegner videre.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Indlæg af Antaeus »

Jeg sakser lige mit indlæg, som jeg skrev i linket givet af Dan.

Sidste års Art Bubble var bestemt ikke “røvsyg”, den var da fuldstændig fantastisk. Med nogle af de helt store tegnere og ikke bare nogle ukendte tegnere til grafiske romaner, som kun få i Danmark kender. Her kom tegnere, som var kendte af familien Danmark og hvis ikke kendt af alle så var deres figurer i hvert fald kendte. Endvidere var det en fremragende udstilling med de helt store europæiske tegnere, det bliver ikke meget bedre. De havde endda også fået fremskaffet Anders Ands bil, der stod som velkomst når man kom, godt gået. Og selve standene, fremødet, miljøet og stemningen var rigtig fin (det var i hvert fald mit indtryk - at fremmødet så har været endnu bedre i år er fint).

Jeg måtte desværre aflyse at komme til dette års Art Bubble i sidste øjeblik, men modsat Bergers kommentarer til Art Bubble 2011 så vil jeg til gengæld give Berger ret i bekymringerne omkring dette års Art Bubble. Jeg kan af gode grunde ikke kommentere på hvordan det så i praksis var i weekenden, men det lød til at gå ret godt, hvilket er glædeligt efter omstændighederne og så kan vi vel se frem til 2014 og lige et CC i 2013.

Ingen amerikanske tegnere til amerikansk tema, det holder slet ikke.
Jeg ved der er blevet tilbudt hjælp med at finde amerikanske tegnere. Med hensyn til udstillingen så skriver man vel kontrakt eller i sikrer sig så man er helt sikker på hvad man har?????? Det lyder umiddelbart meget uprofessionelt.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Henrik Rehr
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Geografisk sted: ny york

Indlæg af Henrik Rehr »

Antaeus skrev:Med hensyn til udstillingen så skriver man vel kontrakt eller i sikrer sig så man er helt sikker på hvad man har?????? Det lyder umiddelbart meget uprofessionelt.
Jeg var inde over udstillingen med lidt hjælp fra sidelinien, nu jeg bor i New York hvor originalsamlingen befandt sig, og vil bare lige sige at i den her sammenhæng var det MoCCA, der opførte sig absolut uprofessionelt.
Nå, jeg tegner videre.
Brugeravatar
Jakobsen
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3

Indlæg af Jakobsen »

Vi havde Mike Collins og William Simpson som der konstant var kø til – på et tidspunkt over 100 mennesker. De bor hh. i Englang og Irland men arbejder for US forlag. Vi havde Ben Templesmith – der bor i New York – vi skulle have haft Val Mayerik som måtte aflyse i sidste øjeblik pga. familiære årsager. Vi havde Rehr og Snejbjerg som arbejder for US forlag. Temaet var US serier og superhelte og det synes jeg vi fik for alle pengene!
Brugeravatar
jacob_uno
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Geografisk sted: Holbæk

Indlæg af jacob_uno »

Jeg holder meget AaB den gode stemning på Art Bubble. Der er plads til en snak hos tegnerne, og folk er glade. Det virker, som Rehr skriver, som om der kom en del børnefamilier uden tegneseriekendskab, og det er skønt! Lad dem komme og se hvordan tegneserier kan se ud, det var en skøn kontrast da Templesmith sad ved siden af Simpson.

Og Rehr, du var sandelig ombejlet. Jeg måtte helt opgive at få en tegning, mit nye lange skæg skræmte ikke nok børn væk.
Jacob Uno Pescettini
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Indlæg af Frank Madsen »

Henrik Rehr skrev:
Antaeus skrev:Med hensyn til udstillingen så skriver man vel kontrakt eller i sikrer sig så man er helt sikker på hvad man har?????? Det lyder umiddelbart meget uprofessionelt.
Jeg var inde over udstillingen med lidt hjælp fra sidelinien, nu jeg bor i New York hvor originalsamlingen befandt sig, og vil bare lige sige at i den her sammenhæng var det MoCCA, der opførte sig absolut uprofessionelt.
MoCCA blev som bekendt smidt på gaden tidligere i år og er ved at blive overtaget af et andet museum, der valgte at blæse på alle aftaler. Det er vel svært at klandre Art Bubble for. Der var flere, der nævnte, at den udstilling, man havde fået op at stå i ugerne før festivalstart, var fuldt på højde med den, MoCCA ville have leveret, men det er svært for mig at vurdere. Men der var i hvert fald masser af flotte originaler af amerikanske stribetegnere.
Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Kontakt:

Måske behøver man ikke bekymre sig så meget om et tema - især hvis man alligevel er nødt til at klippe og hakke hæle og tær.
Og netop hvis man går efter et publikum fra nærområdet uden det store forhold til tegneserier betyder et tema hvis noget mindre end om man kan få en Rasmus Klump-tegning og lov til at se Anders Ands bil....(der jo ikke havde en dyt at gøre med franske serier).
Dan R. Knudsen

Brugeravatar
Svend Amstrup Jeppesen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Geografisk sted: Hinnerup. DK

Indlæg af Svend Amstrup Jeppesen »

Jeg synes jeres kommentarer ovenpå A-B lyder optimistiske og generelt positive! Jeg er ked af, at jeg ikke kunne være til stede, men vil bestræbe mig på at komme i 2014.
Og måske skulle man, som Rehr foreslår, lave nogle mindre lokale happenings? Jeg ved ikke, hvor vanskeligt det er at lokke en håndfuld serietegnere til - lad os sige Aarhus fx?
Workshops, spas, sjov...
Og måske de store butikker kunne overveje at være repræsenteret med et mindre, tilpasset udvalg af serier og med minimeret bemanding for at sænke udgifterne?
I dunno...
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Indlæg af Antaeus »

OK, det lyder som jeg skal tage nogle af mine ord i mig igen omkring udstillingen, det gør jeg så.
Nu kender jeg ikke noget til hvordan det foregår, men laver man ikke en kontrakt eller lign. så man sikrer sig og så de ikke kan løbe fra en aftale ?
Tænker at det er sådan jeg umiddelbart vil gøre så jeg ved hvad jeg kan regne med.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Besvar