Willy på eventyr genudgives

Debat om tegneseriefestivaler, tips om byttemarkeder, udsalg og gode tegneserietilbud mm.
Asger Pedersen
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 876
Tilmeldt: 28. sep 2006, 22:53
Geografisk sted: Le grand de l'Oiseaux a la Gare

Re: Willy på eventyr genudgives

Indlæg af Asger Pedersen »

bind 1&2.jpg
bind 1&2.jpg (38.03 KiB) Vist 6455 gange
Kære Willy-fans

For et par måneder siden holdt vi redaktionsmøde, og nu er vi ved at være færdige med lay-out af Willys Samlede Værker bind 2. Som lovet har Andreas Mogensen, vores allesammens astronaut, skrevet et forord. Der bliver en minibiografi om Tage Andersen samt ekstramateriale i form af eksempler på hans andre tegneserier.

Willy-Centret har oprettet sit eget forlag, der blot hedder ’Willy Centret’, og vi udgiver nu selv resten af bindene i serien. Vi takker Forlaget Fabel for det hidtidige samarbejde.

Men tilbage til Willy-Centret: Vi håber at kunne udgive først på sommeren, ikke blot Willy bind 2 men også en genudgivelse af bind 1, der har været udsolgt siden december, og vi er allerede i fuld gang med forberedelsen af bind 3, der udkommer 2017.

Bestillinger på bind 2 kan modtages allerede nu, prisen bliver den samme: 399,- kr. De, der har købt nummererede eksemplarer af bind 1 får automatisk reserveret det samme nummer indtil udgivelsen, hvis det ikke fravælges. Er der nogen af jer, der har bind 1 som absolut også skal have 2. udgaven af samme (der bliver nogle forandringer, forhåbentligt forbedringer, da vi løbende lærer nye teknikker) kan vi som rabat tilbyde at sende begge bøger portofrit.

I år afholdes der to tegneseriefestivaler: Art-Bubble i Horsens 10.-11. sept. og Comic Con i Bellacentret 24.-25. sept., vi overvejer, om vi skal have en stand i en af dem eller begge.

Og så har jeg en bøn: er der nogen af jer trofaste Willy-fans, der har lyst til at hjælpe med restaureringen af scans? Min (og Jans) musearm (nåja, vi har altså hver sin) er ved at være godt øm efter 2½ år og 550 sider, så vil du give en hånd med på en side eller ti, så giv bare besked, du skal nok få et kursus først.

Med Willy-hilsen
Asger Pedersen
Don't take life serious, it ain't nohow permanent.
Pogo Possum

www.willy-centret.dk
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Willy på eventyr genudgives

Indlæg af GoogaMooga »

Super! Og glædeligt, at det går godt for jer. Husk nu at trykke nok af nummer to. :)
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Noname
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2471
Tilmeldt: 24. aug 2007, 17:33

Re: Willy på eventyr genudgives

Indlæg af Noname »

Dejligt at skrift og nummer passer sammen på ryggen.
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Willy på eventyr genudgives

Indlæg af Berti Stravonsky »

Det ser vildt blæret ud, sgu.
Asger Pedersen
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 876
Tilmeldt: 28. sep 2006, 22:53
Geografisk sted: Le grand de l'Oiseaux a la Gare

Re: Willy på eventyr genudgives

Indlæg af Asger Pedersen »

Willys Samlede Eventyr bind 3: Robotternes Fanger er nu trykt og klar til udsendelse, de der har forudbestilt, vil modtage deres eks. I løbet af få (PostDanmark-) dage.

Vi er ca. 3 mdr senere ude i år, den første måned var en generel forsinkelse i forproduktionen pga travlhed, så løb vi ind i, at trykkeriet havde ferie, og endelig viste der sig nogle fejl i prøvetrykket, vi måtte have rettet. Vi takker alle Willys fans for deres tålmodighed, og håber det var ventetiden værd.

Og vi er i fuld gang med restaurering af sider til bind 4, der gerne skulle udkomme næste år.
Don't take life serious, it ain't nohow permanent.
Pogo Possum

www.willy-centret.dk
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Willy på eventyr genudgives

Indlæg af GoogaMooga »

Asger Pedersen skrev:Willys Samlede Eventyr bind 3: Robotternes Fanger er nu trykt og klar til udsendelse, de der har forudbestilt, vil modtage deres eks. I løbet af få (PostDanmark-) dage.

Vi er ca. 3 mdr senere ude i år, den første måned var en generel forsinkelse i forproduktionen pga travlhed, så løb vi ind i, at trykkeriet havde ferie, og endelig viste der sig nogle fejl i prøvetrykket, vi måtte have rettet. Vi takker alle Willys fans for deres tålmodighed, og håber det var ventetiden værd.

Og vi er i fuld gang med restaurering af sider til bind 4, der gerne skulle udkomme næste år.
Superbt! 8)
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Asger Pedersen
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 876
Tilmeldt: 28. sep 2006, 22:53
Geografisk sted: Le grand de l'Oiseaux a la Gare

Re: Willy på eventyr genudgives

Indlæg af Asger Pedersen »

Nu er redigeringen af Willys Samlede Eventyr færdig, og vi er ved at gøre materialet klar til tryk. der bliver forside af Poul Arne Kring, forord af astrofysiker Ole J. Knudsen fra Århus universitet,artikel om seriens tilblivelse og galleri med ekstramateriale.

Vi er også igang med forberedelserne til bind 5, der gerne skulle udkomme næste år. Vi har valgt ikke at trykke dette bind i farver, nu hvor vi har adgang til flotte scans af Tage Andersens originaler, og det meste af bind 5 i forvejen er udgivet i farver i de tre albums. I stedet har vi valgt at lave en 3D-udgave af de sidste 210 sider på den gode gamle anaglyph-facon, hvor siderne bliver trykt i rød og blå lidt forskudt for hinanden. et eksempel kan ses hér:
https://www.dropbox.com/preview/Public/ ... e=personal
(man gør sig skeløjet og samler billedet i synsfeltet)
https://www.dropbox.com/preview/Public/ ... e=personal
(til rød/blå 3D-briller)
Det er ikke helt, som det kommer til at se ud, men I kan få en fornemmelse af det
Don't take life serious, it ain't nohow permanent.
Pogo Possum

www.willy-centret.dk
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Willy på eventyr genudgives

Indlæg af Antaeus »

Jeg kan ikke se det, jeg bliver sendt til dropbox.

Jeg ville godt have haft dem i sort/hvid da Tage Andersen tegner helt fantastisk. Farverne gør at tegningerne ikke kommer til sin ret og selv om de renses så er det stadig lidt gnidret og historierne er lidt for naive til mig, men forstår godt at mange er glade for det gamle danske "guld". Jeg valgte ikke at fortsætte med Willy på eventyr, havde de været i s/h så havde jeg helt sikkert købt dem da Tage Andersens tegninger er i verdensklasse.

Men der er vel ikke nogle chancer for at få Willy med Tage Andersen i sort/hvid ?
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Asger Pedersen
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 876
Tilmeldt: 28. sep 2006, 22:53
Geografisk sted: Le grand de l'Oiseaux a la Gare

Re: Willy på eventyr genudgives

Indlæg af Asger Pedersen »

Nu får vi se, hvordan det står til økonomisk, når vi er færdige med bind 5 og vores planlagte Tage Andersen biografi/billedbog. Vi ville meget gerne udgive noget samlet fra hans originalsider.
Don't take life serious, it ain't nohow permanent.
Pogo Possum

www.willy-centret.dk
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Willy på eventyr genudgives

Indlæg af GoogaMooga »

Please, PLEASE ikke 3D. Jeg kan huske sådanne hæfter fra 80'erne og papbrillerne, det er ikke nogen fornøjelse. Helst så jeg bind 5 udført på samme måde som de foregående, i farve scans.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Willy på eventyr genudgives

Indlæg af Antaeus »

GoogaMooga skrev:Please, PLEASE ikke 3D. Jeg kan huske sådanne hæfter fra 80'erne og papbrillerne, det er ikke nogen fornøjelse. Helst så jeg bind 5 udført på samme måde som de foregående, i farve scans.
Jeg har ingen anelse om hvordan det ser ud, men 3D lyder ikke attraktivt.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2378
Tilmeldt: 5. jul 2005, 14:54
Geografisk sted: Færøerne

Re: Willy på eventyr genudgives

Indlæg af benadikt »

GoogaMooga skrev:Please, PLEASE ikke 3D. Jeg kan huske sådanne hæfter fra 80'erne og papbrillerne, det er ikke nogen fornøjelse. Helst så jeg bind 5 udført på samme måde som de foregående, i farvescans.
For en gangs skyld er vi nøjagtig et hundrede procent enige!!
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2378
Tilmeldt: 5. jul 2005, 14:54
Geografisk sted: Færøerne

Re: Willy på eventyr genudgives

Indlæg af benadikt »

Antaeus skrev:
GoogaMooga skrev:Please, PLEASE ikke 3D. Jeg kan huske sådanne hæfter fra 80'erne og papbrillerne, det er ikke nogen fornøjelse. Helst så jeg bind 5 udført på samme måde som de foregående, i farve scans.
Jeg har ingen anelse om hvordan det ser ud, men 3D lyder ikke attraktivt.
Nej, det er nemlig ikke attraktivt. Jeg køber nok ikke bogen, hvis største delen af den bliver i 3D.
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Willy på eventyr genudgives

Indlæg af Gimli »

Mon det er en nyhed som har ventet til den rette dato? :wink:
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2378
Tilmeldt: 5. jul 2005, 14:54
Geografisk sted: Færøerne

Re: Willy på eventyr genudgives

Indlæg af benadikt »

Gimli skrev:Mon det er en nyhed som har ventet til den rette dato? :wink:
Sandsynligvis! :!: :lol:
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Besvar