Willy på eventyr genudgives

Debat om tegneseriefestivaler, tips om byttemarkeder, udsalg og gode tegneserietilbud mm.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Willy på eventyr genudgives

Indlæg af GoogaMooga »

:idea: :shock: :lol:
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Asger Pedersen
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 876
Tilmeldt: 28. sep 2006, 22:53
Geografisk sted: Le grand de l'Oiseaux a la Gare

Re: Willy på eventyr genudgives

Indlæg af Asger Pedersen »

okay, okay, selvfølgelig var det aprilsnar. Men jeg har lavet en 3D-side, der er beregnet til ekstramateriale i bind 5, just for fun...
Don't take life serious, it ain't nohow permanent.
Pogo Possum

www.willy-centret.dk
Asger Pedersen
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 876
Tilmeldt: 28. sep 2006, 22:53
Geografisk sted: Le grand de l'Oiseaux a la Gare

Re: Willy på eventyr genudgives

Indlæg af Asger Pedersen »

Så er Willys Samlede Eventyr bind 4 endelig på gaden. Fantask og Faraos Cigarer får leveret i næste uge; men for de, der bestiller direkte hos os, er der også i år en lille ekstra ting: En CD (der desværre kun kan afspilles på PC) med en lydoptagelse fra 1967, hvor Tage Andersen fortæller om sit arbejde med serien
Don't take life serious, it ain't nohow permanent.
Pogo Possum

www.willy-centret.dk
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Willy på eventyr genudgives

Indlæg af GoogaMooga »

Godylt 8)
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Asger Pedersen
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 876
Tilmeldt: 28. sep 2006, 22:53
Geografisk sted: Le grand de l'Oiseaux a la Gare

Re: Willy på eventyr genudgives

Indlæg af Asger Pedersen »

Allerede inden vores redaktionsmøde kan jeg afsløre, at WSE bind 5 kommer til at indeholde et forord af Aller-Concernens overdirektør Bettina Aller, selv en stor eventyrer,der bl.a.har gennemrejst Amazonjunglen og taget på ski til Nordpolen. Hun er oldebarn af Valdemar Aller, der i 1923 hjembragte Willy fra London.

Der vil være andet ekstramateriale iform af et Wpe-galleri af andre tegnere, både professionelle og amatører. Har nogen lavet fantegninger (eller andet) af Willy & Co er de velkomne til at sende dem til bestilling@willy-centret.dk , vi udlover et bind 5 i præmie til den bedste.

Vi arbejder på en ekstragave i form af en ny udgave af Jørgen Mehlskovs Hvidbog om en kulørt serie fra 1982, men det er ikke sikkert, vi når det.
Don't take life serious, it ain't nohow permanent.
Pogo Possum

www.willy-centret.dk
Asger Pedersen
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 876
Tilmeldt: 28. sep 2006, 22:53
Geografisk sted: Le grand de l'Oiseaux a la Gare

Re: Willy på eventyr genudgives

Indlæg af Asger Pedersen »

Så er der Willy-nyt fra Norge: Kjell Steen er begyndt at udgive Willy på eventyr på norsk, her er de to første forsider:
CoverNorsk1.2.jpg
CoverNorsk1.2.jpg (90.96 KiB) Vist 4165 gange
CoverNorsk2.6jpg.jpg
CoverNorsk2.6jpg.jpg (45.29 KiB) Vist 4165 gange
Don't take life serious, it ain't nohow permanent.
Pogo Possum

www.willy-centret.dk
Asger Pedersen
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 876
Tilmeldt: 28. sep 2006, 22:53
Geografisk sted: Le grand de l'Oiseaux a la Gare

Re: Willy på eventyr genudgives

Indlæg af Asger Pedersen »

Bind 1-5.jpg
Bind 1-5.jpg (60.23 KiB) Vist 3982 gange
Kære Willy-fans
Månedenes store nyhed er, at Willys Samlede Eventyr bind 5 er blevet trykt, lidt sent pga. besværligheder med prøvetryk og et nyt oplag af bind 2 (og ikke uden besvær og småfejl: Bindet er blevet et par mm lavere end bd. 2-4, men det har vi valgt at se stort på). Derfor rammer det desværre lige i ferietiden, så udgivelsesdatoen først bliver midt i august. Men bestilling åbnes nu og kan foretages blot ved at svare på denne mail eller ved at skrive til bestilling@willy-centret.dk - Prisen er stadig 399,- + porto: 60,-.

Vores ide med en nyudgivelse af Jørgen Melskovs Hvidbog har vi måttet udsætte til (forhåbentlig)næste år, i stedet har vi fået lavet tryk af Tage Andersens tre flotte SM6-akvareller som ekstra gave til Willys trofaste fans, de vil følge med til de første 100, der bestiller bind 5 fra os. Der medfølger også postkort med forsiden til bind 5.

Ligeledes vil der være 100 nummererede eks., og alle, der tidligere har fået nummererede, får automatisk reserveret samme nr.

Venlig hilsen
Asger Pedersen
Don't take life serious, it ain't nohow permanent.
Pogo Possum

www.willy-centret.dk
Brugeravatar
Nøhr
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 874
Tilmeldt: 27. nov 2008, 21:32
Geografisk sted: Kalundborg

Re: Willy på eventyr genudgives

Indlæg af Nøhr »

Wow - tiden flyver!
Herligt.
Asger Pedersen
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 876
Tilmeldt: 28. sep 2006, 22:53
Geografisk sted: Le grand de l'Oiseaux a la Gare

Re: Willy på eventyr genudgives

Indlæg af Asger Pedersen »

De norske Willy-hæfter er allerede nået til nr. 10 i år. Det har været rigtig sjovt for mig at hjælpe Kjell Steen med at tilrettelægge disse hæfter og ikke mindst at komponere omslagene ud fra Tage Andersens ekstramateriale til serien og i nogen tilfælde af tegninger fra selve serien.
Norske Willy.jpg
Norske Willy.jpg (65.48 KiB) Vist 3734 gange
Da jeg i sin tid fik kontakt med det norske Thule forlag angående en udgivelse, var det et julehæfte jeg foreslog. Det blev ikke til noget dengang, men da Kjell i sommers selv kom på ideen, slog jeg til og valgte straks historien om den frosne by, der udover at foregå i et vinterlandskab også fyldte de ca. 46 sider, der var passende til et hæfte. Under tilretningen af teksten lagde jeg mærke til, at Tage netop i slutningen af historien ændrede layoutet: udvidet billedfeltet og sat teksten indenfor rammerne. For at undgå det ikke blot blev en ny genudgivelse af den samme historie (som kommer i de vanlige norske hæfter måske allerede næste år), valgte jeg at omarbejde historien til Tage Andersens nye layout. Hvor godt det er lykkes mig, vil jeg lade andre om at bedømme, men det har været en spændende opgave, jeg har påtaget mig.
Da der ikke rigtig var nogen enkeltillustrationer, der kunne bruges som forside, valgte jeg at sammensætte den af en hel række billeder, som jeg så selv blev nødt til at farvelægge. Måske et lidt fesent udtryk, men det er jo mest is og sne.
Coverjul.jpg
Coverjul.jpg (162.69 KiB) Vist 3734 gange
Julehæftet har fået ret gode anmeldelser i norske aviser, og Steen håber på et flot salg.
Don't take life serious, it ain't nohow permanent.
Pogo Possum

www.willy-centret.dk
Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 26. feb 2015, 22:34

Re: Willy på eventyr genudgives

Indlæg af D@niel »

Super interessant at høre om tilrettelæggelse og redaktion. Jeg kan godt lide de klare farver. Serien må være meget populær i Norge. Mere end i Danmark?
Asger Pedersen
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 876
Tilmeldt: 28. sep 2006, 22:53
Geografisk sted: Le grand de l'Oiseaux a la Gare

Re: Willy på eventyr genudgives

Indlæg af Asger Pedersen »

Måske lige knapt. Kjell trykker 200 eks. og sælger de fleste. Vi har et oplag på godt 500, bind 1 er kommet i tre oplag på ialt 650.
Don't take life serious, it ain't nohow permanent.
Pogo Possum

www.willy-centret.dk
Asger Pedersen
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 876
Tilmeldt: 28. sep 2006, 22:53
Geografisk sted: Le grand de l'Oiseaux a la Gare

Re: Willy på eventyr genudgives

Indlæg af Asger Pedersen »

Breaking News! Willy-Centret her netop underskrevet en kontrakt med det fransk forlag Librairie Hachette om udgivelse af Willy på eventyr i Frankrig begyndende med episoden fra 1973, hvor Willy optrævler en narkoring i Marseille. Vi har påbegyndt en oversættelse til fransk og lavet et udkast til forside, som nu afventer godkendelse fra rettighedshaverne.
Cover20.3.jpg
Cover20.3.jpg (96.07 KiB) Vist 3460 gange
20f.jpg
20f.jpg (81.19 KiB) Vist 3460 gange
Don't take life serious, it ain't nohow permanent.
Pogo Possum

www.willy-centret.dk
Brugeravatar
Nøhr
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 874
Tilmeldt: 27. nov 2008, 21:32
Geografisk sted: Kalundborg

Re: Willy på eventyr genudgives

Indlæg af Nøhr »

Asger Pedersen skrev:... Librairie Hachette etc.
Hmmmmmmmm...
Asger Pedersen
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 876
Tilmeldt: 28. sep 2006, 22:53
Geografisk sted: Le grand de l'Oiseaux a la Gare

Re: Willy på eventyr genudgives

Indlæg af Asger Pedersen »

Hmmmmmmm! selv :-D
Selvfølgelig er det en aprilsnar
Don't take life serious, it ain't nohow permanent.
Pogo Possum

www.willy-centret.dk
Brugeravatar
Nøhr
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 874
Tilmeldt: 27. nov 2008, 21:32
Geografisk sted: Kalundborg

Re: Willy på eventyr genudgives

Indlæg af Nøhr »

:P
Besvar