Willy på eventyr genudgives

Debat om tegneseriefestivaler, tips om byttemarkeder, udsalg og gode tegneserietilbud mm.
Asger Pedersen
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 876
Tilmeldt: 28. sep 2006, 22:53
Geografisk sted: Le grand de l'Oiseaux a la Gare

Re: Willy på eventyr genudgives

Indlæg af Asger Pedersen »

Lige for at fortælle, at det andet Willy på eventyr-album udkommer til Art-Bubble. I får lige forsiden:
Vedhæftede filer
Omslag album 2.tif
Omslag album 2.tif (906.89 KiB) Vist 8652 gange
Don't take life serious, it ain't nohow permanent.
Pogo Possum

www.willy-centret.dk
Maximum
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 463
Tilmeldt: 22. sep 2008, 23:24
Geografisk sted: Central Florida

Re: Willy på eventyr genudgives

Indlæg af Maximum »

Jeg vil gerne kobe nummer to, for os der ikke bor sa taet pa vil den blive solg igennem Faraos Cigar?
Asger Pedersen
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 876
Tilmeldt: 28. sep 2006, 22:53
Geografisk sted: Le grand de l'Oiseaux a la Gare

Re: Willy på eventyr genudgives

Indlæg af Asger Pedersen »

Det er jeg helt sikker på, de solgte mange eks. af nr. 1. Og ellers vil den blive solgt gennem vores hjemmeside.
Don't take life serious, it ain't nohow permanent.
Pogo Possum

www.willy-centret.dk
Asger Pedersen
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 876
Tilmeldt: 28. sep 2006, 22:53
Geografisk sted: Le grand de l'Oiseaux a la Gare

Re: Willy på eventyr genudgives

Indlæg af Asger Pedersen »

Det tredje Willy-album udkom jo så til Copenhagen Comics, og det solgte så godt, at vi helt sikkert udgiver mere Willy; men måske i et andet udstyr. Vi tænker stadig på at udgive alle Tage Andersens sider, nu får vi se, om det kan lade sig gøre.
I mellemtiden har jeg oprettet en 'Willy på eventyr'-gruppe på Facebook, der er åben for alle:
https://www.facebook.com/groups/383160958472296/
Værs'go, læs, skriv, upload... :D
Don't take life serious, it ain't nohow permanent.
Pogo Possum

www.willy-centret.dk
Asger Pedersen
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 876
Tilmeldt: 28. sep 2006, 22:53
Geografisk sted: Le grand de l'Oiseaux a la Gare

Re: Willy på eventyr genudgives

Indlæg af Asger Pedersen »

Det er nu et halvt år siden det tredje Willy på eventyr-album udkom, og det er på tide, at vi beslutter, hvordan vi kommer videre med udgivelserne, derfor holdt vi et lille møde lørdag d. 30. november:
Lars Skovmand havde indbudt til redaktionsmødet i sit hyggelige hjem i Odder, og vi ankom omkring kl. 12: Lars Jakobsen, Asger Pedersen, Ole Rosén og Jan Wenneberg.
Asger indledte med at fremvise to flyttekasser med Willy-relateret materiale, han har fået i sin varetægt for arvingerne og Storm P.-Museet (der jo overtog Tages Willy-originaltegninger i sommers), bl.a. de to rumskibsmodeller samt nogle tegninger til omslag o.l.
Jan havde haft gang i sin A3-printer og havde printet nogle flotte sider. Han havde medbragt kamera og tog nogle (forhåbentligt gode) billeder af bl.a. tre SM6-malerier, som lå i kasserne.
Efter et par timer inviterede husets frue på frokost. Derefter begyndte vi på redaktionsmødet.
Vi blev hurtigt enige om at skippe yderligere albums og gå direkte til ’Willys Samlede Eventyr’ i 5 bind. Hardcover og A4 bredformat. Lars Jakobsen fra Forlaget Fabel vil indhente trykketilbud. Vi drøftede indholdet i bind 1 og fandt en del gode løsninger, som vi vil sætte i værk her i vinter. Vi har ikke sat nogen deadline, men er ret sikker på, at bind 1 udkommer senest 2015.
Der blev foreslået en abonnementsordning; vi vil se på, hvordan det kan udføres i praksis.
Der er stadig ikke kommet noget nyt om udgivelse på engelsk og norsk, men Asger vil kontakte de to forlag, når Lars har skaffet priser på trykning.
Efter redaktionsmødet gik vi videre med snak om serien og Asgers kasser med materiale og sluttede ca. 17.30. Det var et hyggeligt, fornøjeligt og konstruktivt møde.
Forslag til titelblad for bind 1
Forslag til titelblad for bind 1
Titelblad 1.3.tif (89.47 KiB) Vist 8326 gange
Don't take life serious, it ain't nohow permanent.
Pogo Possum

www.willy-centret.dk
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2378
Tilmeldt: 5. jul 2005, 14:54
Geografisk sted: Færøerne

Re: Willy på eventyr genudgives

Indlæg af benadikt »

Asger Pedersen skrev:... Vi blev hurtigt enige om at ... gå direkte til ’Willys Samlede Eventyr’ i 5 bind. Hardcover og A4 bredformat...
Hurra! Håber de sælger nok til, at alle 5 bind kommer.
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Noname
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2471
Tilmeldt: 24. aug 2007, 17:33

Re: Willy på eventyr genudgives

Indlæg af Noname »

Det er da ret cool at der er blevet taget så godt imod denne gamle serie at der indtil nu er kommet 3 udgivelser, og at hele serien nu bliver udgivet! Jeg har ikke fået købt de 3 bind der indtil videre er udkommet, og kender ikke serien, men den ser ud til at være godt tegnet, så jeg springer med på vognen med Willys samlede eventyr! 8)
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4703
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Willy på eventyr genudgives

Indlæg af Robin »

De tre bind, der er udkommet, og som er anskaffet, bliver de inkluderet i 5-bindsværket?

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Asger Pedersen
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 876
Tilmeldt: 28. sep 2006, 22:53
Geografisk sted: Le grand de l'Oiseaux a la Gare

Re: Willy på eventyr genudgives

Indlæg af Asger Pedersen »

Robin skrev:De tre bind, der er udkommet, og som er anskaffet, bliver de inkluderet i 5-bindsværket?

mvh.
Hvis det lykkes os at komme gennem alle 5 bind, så kommer de med igen. Jeg kan selvfølgelig godt se, at det kan være lidt surt, at man har givet 360 kr (og måske + porto) for de 3 og så skal til at købe den samme historie igen; men forudsætningen for, at vi i det hele taget kan begynde at udgive WSE har været, at vi oparbejdede kapital ved udgivelsen af de tre albums. Vi vil gøre hvad vi kan for at sørge for, at det bliver det værd - der bliver en del ekstramateriale, som kun få har set.
Don't take life serious, it ain't nohow permanent.
Pogo Possum

www.willy-centret.dk
Brugeravatar
Mirko Woelck
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 392
Tilmeldt: 27. nov 2003, 15:43

Re: Willy på eventyr genudgives

Indlæg af Mirko Woelck »

For dem der skal have og eller have det hele med om Willy på eventyr!

Steffen Kronborg har begået en artikel ved navn "Tegneserier fra før verden gik at lave" i PLYS 28 (Årbog for Børne- og Ungdomslitteratur, 2013) om Willy på Eventyr og andre gode retroudgivelser. De første sider tager udgangspunkt i Willy på Eventyr...

Jeg er ikke rigtig klar over, hvor man kan skaffe dem, da de få boghandlere jeg spurgte aldrig have hørt om bogserien, som nu er oppe på mindst 28 bind. Hvis man kommer på de kanter, er der (måske stadigvæk) et gratis eksemplar på Ordrupvej i Ordrup i bogsøjlen ved farvehandleren.
Vedhæftede filer
28 - kortlægning_resize.jpg
Brugeravatar
Ole Damgaard
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1824
Tilmeldt: 14. jan 2005, 21:16
Geografisk sted: Aarhus N

Re: Willy på eventyr genudgives

Indlæg af Ole Damgaard »

Jeg vil tro, at Plys kan bestilles her: http://www.kulturtidsskrifter.dk/Katalo ... -r&uid=108
Brugeravatar
Kim Larsen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 19. nov 2003, 17:06
Geografisk sted: Hjørring

Re: Willy på eventyr genudgives

Indlæg af Kim Larsen »

Og hvis man ikke lige gider punge 330 kr ud, så kan den også bestilles på bibliotek.dk: http://bibliotek.dk/da/search/work/Plys ... ge#content
Brugeravatar
Thomas S
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Indlæg: 6991
Tilmeldt: 18. nov 2003, 08:53
Geografisk sted: Plejehjemmet

Re: Willy på eventyr genudgives

Indlæg af Thomas S »

Et abo på 1 nummer er 50 kr billigere end 1 nummer. Sjovt.
Asger Pedersen
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 876
Tilmeldt: 28. sep 2006, 22:53
Geografisk sted: Le grand de l'Oiseaux a la Gare

Re: Willy på eventyr genudgives

Indlæg af Asger Pedersen »

Tak for oplysningen. Jeg vil checke det ud på biblioteket. Hvis der er mere end en minimal omtale af Willy eller oplysninger, jeg ikke har i forvejen, kan det da være, jeg køber det.
Don't take life serious, it ain't nohow permanent.
Pogo Possum

www.willy-centret.dk
Brugeravatar
Kim Larsen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 19. nov 2003, 17:06
Geografisk sted: Hjørring

Re: Willy på eventyr genudgives

Indlæg af Kim Larsen »

Der bliver skrevet en hel del om Willy. Forfatteren (Steffen Kronborg?) er vild med Harry Nielsens Willy, men ikke så meget med Tage Andersens.
Besvar