Nyt fra Eudor Comics og Frank Madsen Studio

Debat om tegneseriefestivaler, tips om byttemarkeder, udsalg og gode tegneserietilbud mm.
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8407
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Nyt fra Eudor Comics og Frank Madsen Studio

Indlæg af Frank Madsen »

Frem til 1. december kører Forlaget Eudor dette kampagnetilbud i webshoppen på www.eudor.dk
banner.jpg
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8407
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Nyt fra Eudor Comics og Frank Madsen Studio

Indlæg af Frank Madsen »

Det nyeste indlæg på forlaget Eudors blog er en status over forlagets aktiviteter i 2017 (32 udgivelser, 4 messer) og et blik på Eudors udgivelsesplaner for 2018:

https://www.eudor.dk/32-udgivelser-2017 ... -vej-2018/

Og så er Eks Libris-striben til fredagens Weekendavisen klar:
26195906_10214119815810641_5290037588218703418_n.jpg
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8407
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Nyt fra Eudor Comics og Frank Madsen Studio

Indlæg af Frank Madsen »

26910103_10214190451656493_8969214137249446011_o.jpg
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8407
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Nyt fra Eudor Comics og Frank Madsen Studio

Indlæg af Frank Madsen »

Jeg var i Angoulême i sidste uge, inviteret ned af Statens Kunstfond, der havde koblet sig på den fællesnordiske stand og sendt en delegation af tegneserieforlæggere af sted. Jeg har lavet et album med ca. 40 fotos på min egen facebook-profil, men smider også lige et par billeder her også:

Den nordiske stand, der repræsenterede Danmark, Norge, Sverige og Finland. Vores stand var finansieret af landenes ambassader. Meget af koordinationen stod svenske Fredrik Strömberg for. Svenskerne har været til stede med egen stand i ca. 10 år som led i et eksportstøtteprogram for tegneserier:
DSC_0538.JPG
Om torsdagen havde de nordiske tegnere erobret scenen og tegnede på skift. Her er jeg få minutter inde i mit 45-minutters tegneshow og spekulerer som en gal på, hvad jeg dog skal finde på.
Frank tegner på Angouleme.jpg
Der var mange fine stande i vores stand, men forlaget Cornelius havde nok gjort mest ud af deres. De havde masser af Crumb, Burns osv.
DSC_0553.JPG
Svenske Kim W. Andersson (der har siddet på Tegnestuen Gimle for år tilbage) signerer sine tegneserier i den nordiske stand. Bemærk stakken med "Matou avec les grosses boules" foran ham.
DSC_0615.JPG
Festivalen er fordelt over flere pavillioner i højbyen. Der er en MANGA pavillion, en FOREIGN RIGHTS pavillion og i det største telt på Mars-pladsen ligger de store, kendte forlag som Dargaud, Glénat, Casterman, Dupuis osv. Her er det sidstnævnte, der har beordret nogle sagesløse medarbejdere i piccolo-dragterne.
DSC_0622.JPG
Angoulême kan virke noget råkold i januar, selv om det dog er muligt at sidde udendørs på caféerne. Så de mange gavlmalerier liver gevaldigt op i det ellers grå bybillede.
DSC_0627.JPG
Jeg mødte også en af de lokale, der hårdnakket hævdede, at han tegnede Rasmus Klump.
DSC_0634.JPG
Torvehallerne i Angoulême er noget mere spændende – arkitektonisk og kulinarisk - end dem i København.
DSC_0635.JPG
En stor hal ved siden af torvehallerne rummer PARA BD, dvs. alle standene med brugte tegneserier, figurer og original tegnekunst.
DSC_0641.JPG
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 26. feb 2015, 22:34

Re: Nyt fra Eudor Comics og Frank Madsen Studio

Indlæg af D@niel »

Fantastisk rapport, tak! Flot at ambassaderne finansierer standen.
Frank Madsen skrev:Om torsdagen havde de nordiske tegnere erobret scenen og tegnede på skift. Her er jeg få minutter inde i mit 45-minutters tegneshow og spekulerer som en gal på, hvad jeg dog skal finde på.
Jeg synes ellers, at den abekat ser fint færdig ud. Men fandt du på mere med den? Har du det færdige billede?
Frank Madsen skrev:Bemærk stakken med "Matou avec les grosses boules" foran ham.
Jeg har ingen ord, det er jo monumentalt.
Frank Madsen skrev:Jeg mødte også en af de lokale, der hårdnakket hævdede, at han tegnede Rasmus Klump.
Hvad man dog ikke skal lægge ører til :lol:

Hvordan er det med Angoulême, er det hovedsagligt fransksprogede udgivelser, eller kan man finde nok på engelsk til, at man ikke bliver indebrændt af at gå rundt dernede?
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8407
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Nyt fra Eudor Comics og Frank Madsen Studio

Indlæg af Frank Madsen »

D@niel skrev:Jeg synes ellers, at den abekat ser fint færdig ud. Men fandt du på mere med den? Har du det færdige billede?
Det er muligt, at de svenske arrangører eller Lars Sidenius fra Kulturstyrelsen (ham, der fotograferede på scenen) fik taget nogle fotos af mine tegninger, men jeg var selv for blæst i hovedet bagefter til at undersøge, om nogen havde kopier af tegningerne. Jeg lavede fire tegninger i alt, heraf to noget mere detaljerede end den med Attila.
D@niel skrev:Hvordan er det med Angoulême, er det hovedsagligt fransksprogede udgivelser, eller kan man finde nok på engelsk til, at man ikke bliver indebrændt af at gå rundt dernede?
Det er for det meste fransksproget. Man kan sikkert finde nogle engelsksprogede ting hist og her, bl.a. var der en bod, der solgte de store samlinger med Little Nemo, Krazy Kat osv., og jeg mener også, jeg så noget Crumb. Men man skal nok ikke tage derned for at finde ting på engelsk. :-)
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 26. feb 2015, 22:34

Re: Nyt fra Eudor Comics og Frank Madsen Studio

Indlæg af D@niel »

Ok, tak for svar. Aarh det aben fra Kurt Dunder, jeg vidste, at jeg havde set ham før :D
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8407
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Nyt fra Eudor Comics og Frank Madsen Studio

Indlæg af Frank Madsen »

Og så er det jo i denne uge, at Gyldendal endelig fik en tegneserieskaber som direktør. Det har "Eks Libris" selvfølgelig en stribe om i denne uges (og igen i næste uges) Weekendavisen.
Vedhæftede filer
1.jpg
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8407
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Nyt fra Eudor Comics og Frank Madsen Studio

Indlæg af Frank Madsen »

Forrige uges Eks Libris i anledning af Folketingets åbning.
44235407_1986937191383888_8083887135570001920_o.jpg
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8407
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Nyt fra Eudor Comics og Frank Madsen Studio

Indlæg af Frank Madsen »

DSC_0598.JPG
Som alle nok kan huske, var der sidste weekend Copenhagen Comics i Øksnehallen, og Forlaget Eudor oplevede sin nok bedste tegneseriemesse overhovedet mht. salg. To af konsekvenserne var, at Dalila den Drevne nu er totalt udsolgt og at der kun er 12 eksemplarer tilbage af den seneste Eks Libris.

Et nyt oplag af Dalila udsendes i forbindelse med efterårets udgivelse af "Nofret – Samlede historier III", det 5. bind i Sussi Bechs Samlede Værker.

Morten Tjalve interviewede Sussi under Copenhagen Comics, så der kommmer et interview på Nummer9 i nær fremtid.

Indtil da kan man glæde sig over Litteratursidens fine anmeldelse af "Nofret – Samlede historier" bind I og II her: https://litteratursiden.dk/anmeldelser/ ... sussi-bech

"En yderst velkommen genudgivelse af den prisbelønnede tegneserie om den ukuelige og selvbevidste minoiske prinsesse Nofret og hendes eventyrlige liv." "Sussi Bech er en tegneseriekunstner i verdensklasse, og hendes heltinder er bestemt et bekendtskab værd."

Bogbloggeren Sidsel Buch Odgaard, der bestyrer Buch's Books, besøgte Copenhagen Comics og beskriver sin oplevelse her: http://buchsbooks.blogspot.com/

"Jeg havde på forhånd set, at Forlaget Eudor ville have en stand, og havde næsten besluttet mig for at købe 'Nofret' af Sussi Bech i det første samlebind. Da jeg sidste år var på Comic Con købte jeg 'Aida Nur' af Sussi Bech i et samlet bind, og efterfølgende har jeg haft lyst til at læse hendes 'Nofret'. Det er sådan nogle fine bind de bliver genudgivet i, som også indeholder lidt baggrund omkring fortællingen og om Sussi Bech's inspiration. Så 'Nofret' samlebind 1 kom med mig hjem."
7-x-forsider.png
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8407
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Nyt fra Eudor Comics og Frank Madsen Studio

Indlæg af Frank Madsen »

flyvkuf.png
flyvkuf.png (365.36 KiB) Vist 4090 gange
9. september udgiver Forlaget Eudor en billedbog af Sussi Bech, "Den flyvende kuffert", baseret på et eventyr af H.C. Andersen fra 1839.

Der var engang en købmandssøn, der arvede en masse penge. Han levede lystigt og fik masser af venner, men til sidst ejede han ikke mere end fire skilling og havde ingen andre klæder end et par tøfler og en gammel slåbrok. »Pak ind!« sagde hans ven og sendte ham en gammel kuffert. Men købmandssønnen havde ikke noget at pakke ind, så satte han sig selv i kufferten. Det var en løjerlig kuffert. Så snart man trykkede på låsen, kunne kufferten flyve. Det gjorde den. Vips! Og så kom han til tyrkernes land.

I Tyrkiet går alle rundt i slåbrok og tøfler, og da vor helt er god til at fortælle historier, bliver han hurtigt forlovet med prinsessen.

Hardcover, 32 sider + omslag, ægte forsats, 270 x 205 cm, DKK 229,50 (vejl.)
skitse.jpg
flyvkuf2.png
flyvkuf2.png (453.74 KiB) Vist 4090 gange
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8407
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Nyt fra Eudor Comics og Frank Madsen Studio

Indlæg af Frank Madsen »

Mens efterårets 5 første udgivelser er i gang med at blive trykt, arbejdes der med at få den sidste klar: Sussi Bechs Samlede Værker 5, "Nofret – Samlede historier III", der indeholder Nofret-historierne "Med døden om bord", "Gravrøverne" og "Nattens hævner". På det viste opslag (side 56-57) kan Sussi Bechs originaltegning til omslaget til "Gravrøverne" ses sammen med den færdige forside. Der er som sædvanlig masser af ekstramateriale, bl.a. et kig på Sussis bidrag gennem årene til Tegnestuen Gimles julekalendere, hvor hun har karikeret kollegaerne.

I alt 192 sider i stort format, hardcover, pris DKK 425,00. Udkommer 24. september.
68594821_1325189247639987_8135002615101521920_n.jpg
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8407
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Nyt fra Eudor Comics og Frank Madsen Studio

Indlæg af Frank Madsen »

Nyt 2019 bogkatalog. Få overblik over alle vores tegneserier og børnebøger, både efterårets nyheder og vores backlist.

https://www.eudor.dk/nyt-2019-bogkatalo ... rneboeger/
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8407
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Nyt fra Eudor Comics og Frank Madsen Studio

Indlæg af Frank Madsen »

Et par sider fra "Nofret – Samlede historier III", der udkommer 7. oktober. Nofret og Khaemwese spiller Senet:
Nofret-III-contents-99.jpg
Nofret-III-contents-100.jpg
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8407
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Nyt fra Eudor Comics og Frank Madsen Studio

Indlæg af Frank Madsen »

1. halvår 2020 byder på intet mindre end 5 udgivelser af Sussi Bech.

Man kan følge Forlaget Eudors udgivelsesprogram løbende på forlagets blog:
https://www.eudor.dk/masser-af-tegneser ... og-i-2020/

I slutningen af februar udkommer to nye billedbøger med Snus Mus, verdens største detektiv. Titlerne er "Den betroede ost" og "Snemandsmysteriet", hvor Snus Mus skal opklare, hvem der har stjålet en ost og en snemand.
Snus-Mus-og-Den-betroede-Ost-24x24-cm-10.jpg
Snus-Mus-og-Den-betroede-Ost-24x24-cm-10.jpg (146.09 KiB) Vist 3567 gange
Snus-Mus-og-Snemands-mysteriet-24x24-cm-5.jpg
Snus-Mus-og-Snemands-mysteriet-24x24-cm-5.jpg (169.39 KiB) Vist 3567 gange
Det er undertegnede, der har skrevet teksten. Arbejdet med illustrationerne er venligst støttet af Dansk Forfatterforening (Autorkontoen, pulje C).

Samtidig udkommer Sussis nye børnebog, "Gravrøverens lærling", om drengen Nedjem, der er i lære hos en maler, der arbejder på Faraos kongegrav i Kongernes Dal. En dag opdager Nedjem, at mester røver guld fra kongegravene - en forseelse, der betyder dødsstraf, hvis det bliver opdaget. Men hvad værre er: Da Nedjem kommer hjem efter at have fulgt efter sin mester ned i den forbudte kongegrav, opdager han, at han har glemt sin skriveæske dernede. Han må have den igen, inden vagterne opdager den.
nedjem-sussi-bech-gravrøverens-lærling.jpg
Arbejdet med bogens tekst er venligst støttet af Dansk Forfatterforening (Autorkontoen, pulje A).

Til marts/april udkommer 6. bind af Sussi Bechs Samlede Værker, "Nofret – Samlede historier IV", der indeholder Nofret album 10, 11 og 12 + ekstramateriale, i alt 192 sider.
Sussi-Bechs-Samlede-Værker-bind-6.jpg
Hermed er hele Nofret-serien genudgivet, og der tilbagestår kun ét bind i den samlede udgave.

Endelig har vi endnu en udgivelse med Sussi på tapetet, faktisk et tegneseriealbum. Der bliver arbejdet hårdt på færdiggørelsen i disse måneder, men mere om det senere.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Besvar