Signeringer med Mézières og Janry

Debat om tegneseriefestivaler, tips om byttemarkeder, udsalg og gode tegneserietilbud mm.
Brugeravatar
Lars S
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 866
Tilmeldt: 29. mar 2005, 11:38
Geografisk sted: Odense

Re: Signeringer med Mézières og Janry

Indlæg af Lars S »

Jakobsen skrev:Her er Art Bubble fakta til kalenderen -

Art Bubble finder sted hvert år! Det vil skifte mellem København og Århus, 18-19 november i år er det i Rundetårn og i 2018 er det igen på DOKK1 i Århus i midten af september, datoer er på vej.
Vi er ikke nået til planlægning af 2019 - men det bliver så i København.
Hvorfor ikke forblive i Jylland, når nu der allerede findes en festival i Kbh?
Jakobsen
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 570
Tilmeldt: 23. mar 2009, 14:02

Re: Signeringer med Mézières og Janry

Indlæg af Jakobsen »

Lars S skrev:
Jakobsen skrev:Her er Art Bubble fakta til kalenderen -

Art Bubble finder sted hvert år! Det vil skifte mellem København og Århus, 18-19 november i år er det i Rundetårn og i 2018 er det igen på DOKK1 i Århus i midten af september, datoer er på vej.
Vi er ikke nået til planlægning af 2019 - men det bliver så i København.
Hvorfor ikke forblive i Jylland, når nu der allerede findes en festival i Kbh?
På samme måde som der jo findes forskellige musikfestivaler så skal der også være plads til forskellige tegneseriefestivaler også i København :D
Michael G. Nielsen

Re: Signeringer med Mézières og Janry

Indlæg af Michael G. Nielsen »

Det er jo godt man kan læse lidt planlægning her på siderne.
Hvor ville det være skønt, hvis Copenhagen Comics og Artbubble kontaktede forlag fremfor at sidde og og sende alle informationer på websider.

Men det er jeres valg - og forlagenes valg er så at have andre planer.
Jakobsen
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 570
Tilmeldt: 23. mar 2009, 14:02

Re: Signeringer med Mézières og Janry

Indlæg af Jakobsen »

Michael G. Nielsen skrev:Det er jo godt man kan læse lidt planlægning her på siderne.
Hvor ville det være skønt, hvis Copenhagen Comics og Artbubble kontaktede forlag fremfor at sidde og og sende alle informationer på websider.

Men det er jeres valg - og forlagenes valg er så at have andre planer.

Art Bubble inviterede alle standholdere til møde i Marts i år med Kaffe og kage både i Århus og i Rundetårn, for at høre alle. Det gør vi igen omkring marts næste år ;)

Jeg synes det er fint at forlagene selv arrangere signings - jo mere interesse for tegneserier jo bedre ;)
Michael G. Nielsen

Re: Signeringer med Mézières og Janry

Indlæg af Michael G. Nielsen »

Og jeg synes det er fint at ildsjæle arrangerer tegneseriemesser, men bare ikke forvent vi er der.

Det bliver én gang årligt for Zooms vedkommende og om det bliver Artbubble eller Copenhagen Comics eller noget andet får vi at se.
Det er også muligt vi bare skal lave vores eget arrangement

Men både Copenhagen Comics og Artbubble lider af mangel på information som JEG (understreg JEG, ikke Zoom, ser det), og JEG kan ikke forstå hvorfor I ikke kan sætte jer sammen og arrangere messerne på et tidspunkt hvor I ikke generer hinanden. Og i det hele taget have et samarbejde.

Set ud fra mit synspunkt er en årlig messe perfekt.

Århus det ene år og København det næste. Det giver altså ikke mening at holde Artbubble i Rundetårn samme år som der er Copenhagen Comics.

Men selvfølgelig op til jer, og håber alle tegneseriemesser går godt.
marius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1254
Tilmeldt: 11. mar 2009, 18:57

Re: Signeringer med Mézières og Janry

Indlæg af marius »

Art bubble og Copenhagen comics har hver deres charme og det er glædeligt med Art bubble i Rundetårn. Det ville dog være mest optimalt, hvis Art bubble i Rundetårn og Copenhagen comics ikke falder samme år. Men hellere det end slet ikke art bubble i Rundetårn. I 2015 var begge festivals i København velbesøgt, så der skal nok være et publikum. Og hvor er det imponerende, at art bubble bliver med gratis entré!
Brugeravatar
Lars S
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 866
Tilmeldt: 29. mar 2005, 11:38
Geografisk sted: Odense

Re: Signeringer med Mézières og Janry

Indlæg af Lars S »

Jakobsen skrev:
Lars S skrev:
Jakobsen skrev:Her er Art Bubble fakta til kalenderen -

Art Bubble finder sted hvert år! Det vil skifte mellem København og Århus, 18-19 november i år er det i Rundetårn og i 2018 er det igen på DOKK1 i Århus i midten af september, datoer er på vej.
Vi er ikke nået til planlægning af 2019 - men det bliver så i København.
Hvorfor ikke forblive i Jylland, når nu der allerede findes en festival i Kbh?
På samme måde som der jo findes forskellige musikfestivaler så skal der også være plads til forskellige tegneseriefestivaler også i København :D
Ok underligt svar... så hellere flere festivaler i Kbh frem for at sprede dem lidt? Er godt klar over at Kunst-Boblen også kommer til Jylland igen.
Jakobsen
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 570
Tilmeldt: 23. mar 2009, 14:02

Re: Signeringer med Mézières og Janry

Indlæg af Jakobsen »

Ganske enkelt så vil vi lave festival hvert år og det bliver hvert andet år i Århus og hvert andet i København. Hvorfor ikke forblive i Jylland - spørger du, fordi CC ikke afholdes hvert år men kun hvert andet eller tredie - Art Bubble kan godt lave en festival hvert år, selv om det er hårdt arbejde og frivilligt - så synes vi allesammen at det er sjovt. Vi håber CC kan passe ind så de kan lave festival i Kbh hvert andet år - så der også er festival i Kbh HVERT år. Det ene udelukker ikke det andet ;) Hvis tegneserier skal have en opblomstring og tilgængelighed er det vigtigt at forlagene og tegnerne kan nå ud til publikum - da vi alle ved at kiosker og boghandlere ikke sælger tegneserier i stor stil - så er det meste af handlen hos tegneseriebutikkerne og på festivalerne. Festivalerne har overtaget kiosksalg og tildels boghandlersalget - og det har så samtidig givet læserne DEN bonus at tegnerne som regl er med på festivalerne - og det er fantastisk.

Derfor skal vi lave flere festivaler - mindst HVERT år - CC og Art Bubble er to forskellige festivaler og ligeledes er Comic Con mest baseret på spil og andre mindre festivaler på samlerting osv. Det er positivt og altsammen en gave for tegneserien som helhed - for mangfoldigheden og tilgængeligheden.

Jeg så gerne en festival i Ålborg, Odense, Esbjerg, Kolding, Slagelse osv. Det skal nok blive en realitet - men det bliver nok på en helt ny måde - Art Bubble arbejder på nogle muligheder, og vi hører gerne på forslag - men lige nu er jeg bare glad for at vi kan lave en tegneseriefest i Rundetårn og til næste år i Århus ;)
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Signeringer med Mézières og Janry

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Info angående Mézières' signeringer på BogForum. Som det fremgår, har vi i samråd med Mézières selv fravalgt et nummersystem - fordi signeringerne kun er en time ad gangen, og for at undgå amokløb tidligt om morgenen, og i det hele taget at kun dem, der kommer meget tidligt om morgenen, har en chance.

I stedet må man altså stille sig i kø og vente.

Ingen af mulighederne er helt optimal. Men nu bliver det altså sådan.
Vedhæftede filer
Mezieres-BogForum-2017-Signeringsinfo_600.jpg
Mezieres-BogForum-2017-Signeringsinfo_600.jpg (336.21 KiB) Vist 3458 gange
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Signeringer med Mézières og Janry

Indlæg af Antaeus »

Åhhh nej, det kan jo blive en kolonorm kø flere timer før han signerer.
Køen til Don Rosa var vel over 100 m lang.

Hvilken spild af tid.....
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
marius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1254
Tilmeldt: 11. mar 2009, 18:57

Re: Signeringer med Mézières og Janry

Indlæg af marius »

Jeg synes det lyder klogt at forsøge at undgå tumult. Og jeg kan godt lide den tilgang, at signeringen skal være for alle, og ikke kun for dedikerede fans som møder op flere timer i forvejen.
marius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1254
Tilmeldt: 11. mar 2009, 18:57

Re: Signeringer med Mézières og Janry

Indlæg af marius »

Antaeus skrev:Åhhh nej, det kan jo blive en kolonorm kø flere timer før han signerer.
Køen til Don Rosa var vel over 100 m lang.

Hvilken spild af tid.....
Det bliver spændende at se hvor stor interessen egentlig er for Mézières i Danmark. Jeg tror den er stor, men ikke i nærheden af interessen for Don Rosa.
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1838
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Signeringer med Mézières og Janry

Indlæg af Erling Søby »

Marius:
Det bliver spændende at se hvor stor interessen egentlig er for Mézières i Danmark. Jeg tror den er stor, men ikke i nærheden af interessen for Don Rosa.
Mit gæt er, at den nogenlunde som til Walthery eller Rosinski - hvis man er der en halv times tid før, så er der en god mulighed for at stå så langt fremme i køen, at man møder manden.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Signeringer med Mézières og Janry

Indlæg af Antaeus »

marius skrev:Jeg synes det lyder klogt at forsøge at undgå tumult. Og jeg kan godt lide den tilgang, at signeringen skal være for alle, og ikke kun for dedikerede fans som møder op flere timer i forvejen.
Der bliver da ikke mindre tumult på den her måde. Jeg vil mene, der bliver mere.
Det betyder jo bare at fans begynder at stå i kø en time før og vi får således en laaang kø, det skaber tumult.

Havde vi fået numre så havde fans mødt ind tidligst muligt, gået forbi Cobolt og fået et nummer. Så ville man undgå en meget lang kø.

Bliver signereingen så mere for alle?
Fans kommer under alle omstændigheder først i køen om det er på den ene måde eller den anden.
Men på den nuværende måde så har man en chance for at komme forbi og få en signering uden at skulle sætte sig ind i nummersystemer osv.
Så, ja det gør den muligvis. Afhængig af hvor mange fans der fylder køen et stykke tid i forvejen.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Signeringer med Mézières og Janry

Indlæg af Antaeus »

Erling Søby skrev:Marius:
Det bliver spændende at se hvor stor interessen egentlig er for Mézières i Danmark. Jeg tror den er stor, men ikke i nærheden af interessen for Don Rosa.
Mit gæt er, at den nogenlunde som til Walthery eller Rosinski - hvis man er der en halv times tid før, så er der en god mulighed for at stå så langt fremme i køen, at man møder manden.
Jeg tror han "vejer" noget mere end Rosinski og lidt over Walthery.
Med David Petersen (Mouse Guard), der startede køen en time før selve signeringen og det var i Rundetårn.
Bogmessen er vel noget større med langt flere folk.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Besvar