Necropolis genudgives

Debat om tegneseriefestivaler, tips om byttemarkeder, udsalg og gode tegneserietilbud mm.
Besvar
simonpetersen
Indlæg: 7
Tilmeldt: 28. jan 2019, 16:12

Necropolis genudgives

Indlæg af simonpetersen »

Jeg er meget stolt og glad over at mit og Cav Bøgelunds gamle værk bliver genudgivet. Bogen indeholder, foruden den originale historie, en hel del lækkert ekstramateriale. Den kan købes til Copenhagen Comics.
Det er forlaget Baggaardsbaronerne som udgiver den. Se link.

https://www.instagram.com/p/BtlVR5lHXYb/

Forlagets tekst om bogen:


VELKOMMEN TIL NECROPOLIS
- af Simon Petersen & Cav Bøgelund

Efter en overdosis på syre og cremefraiche fragtes punkeren Nigel til dødebyen Necropolis. I den skyggebelagte mareridtsby af knogler og forfaldne konstruktioner, beboet af skeletter og muterede rædsler, må Nigel forsøge at slippe ud inden han opsluges af Necropolis' vanvid og evighedens sorte sisyfosforbandelse.

Baggaardsbaroner er jævnt stolte af at præsentere forlagets første tegneserie, der har været undervejs rigtig længe. Altså sådan rigtig, rigtig længe. Værket har nemlig en helt særlig plads i dansk litteraturhistorie, og fra weekenden af går vi i dybden med processen, skaberne bag - og ikke mindst - historien om tilblivelsen. Så tune ind de næste dage, når vi bevæger os ind i dette dødningelandskab af ekspressionistisk surrealisme, spædbørnsofringer, popcornseksistentialisme og øjenskyer i vulkanudbrud.

Udgivelsen er støttet med hjælp fra Statens Kunstfond, hvilket må betyde, at der tale om ægte kunst.
Brugeravatar
Nøhr
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 874
Tilmeldt: 27. nov 2008, 21:32
Geografisk sted: Kalundborg

Re: Necropolis genudgives

Indlæg af Nøhr »

Ih! Go' idé, den var sjov at læse - men det er fa'me længe siden.
Jeg må nok hellere køwe den.
simonpetersen
Indlæg: 7
Tilmeldt: 28. jan 2019, 16:12

Re: Necropolis genudgives

Indlæg af simonpetersen »

Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 26. feb 2015, 22:34

Re: Necropolis genudgives

Indlæg af D@niel »

Ha, jeg kan se Batman i Necropolis inde på dit link :o

Tillykke med genudgivelsen. Bogen ser virkelig flot ud.
Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 26. feb 2015, 22:34

Re: Necropolis genudgives

Indlæg af D@niel »

Så kom der post fra Baggaardsbaroner. Det ser godt ud. Tak til Cavs far, Simon, Tatiana, Lars og forlaget for indslaget på CC i går. Det var interessant og meget rørende.
Vedhæftede filer
necropolis_1.jpg
necropolis_2.jpg
Besvar