Skal du med til Art Bubble i Rundetårn?

Debat om tegneseriefestivaler, tips om byttemarkeder, udsalg og gode tegneserietilbud mm.
Besvar
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Skal du med til Art Bubble i Rundetårn?

Indlæg af Frank Madsen »

Så er der kun 14 dage til tegneseriefestivalen Art-Bubble i Rundetårn? Ses vi? Og hvad glæder du dig mest til?



www.art-bubble.dk

Officielle gæster: Cosey, Eric Maltaite, William Simpson, Fournier, Arild Midthun, Patrick Block, Wilma van den Bosch, Emil Friis Ernst, Henrik Rehr, Morten Dürr, Paul Arne Kring, Lars Kramhøft, Jacob Thybo, Tatiana Goldberg, Peter Madsen, John Kenn Mortensen, Rune Ryberg, Rasmus Julius, Bjørk Matias Friis, Palle Schmidt, Lars Jakobsen, Sussi Bech, Frank Bruun Madsen, Sissel Bøe og Thierry Capezzone.

"Man kanske skulle bott i Danmark...." som en svensk tegneseriefan kommenterede nyheden på Seriefrämjandets facebook-side.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Spærhage
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 797
Tilmeldt: 8. dec 2003, 23:12
Geografisk sted: Boom-Town Vaarst

Re: Skal du med til Art Bubble i Rundetårn?

Indlæg af Spærhage »

Lige som sidst i Århus er jeg der også denne gang med en micro-stand med salg af (primært) albums. Så den vil jeg nok være linket ret meget til, men det var sgu hyggeligt sidst, så mon ikke det bliver det igen?

Jeg har ikke været med i Rundetårn før (heller ikke som gæst), og ved ikke helt hvad jeg kan forvente, men tænker det måske nok bliver lidt tæt?

/Spærhage
"-nok er vi kujoner, men vi er HURTIGE kujoner... "
(Timon, fra 'Timon og Pumpa')
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Skal du med til Art Bubble i Rundetårn?

Indlæg af Berti Stravonsky »

Spærhage skrev:Lige som sidst i Århus er jeg der også denne gang med en micro-stand med salg af (primært) albums. Så den vil jeg nok være linket ret meget til, men det var sgu hyggeligt sidst, så mon ikke det bliver det igen?

Jeg har ikke været med i Rundetårn før (heller ikke som gæst), og ved ikke helt hvad jeg kan forvente, men tænker det måske nok bliver lidt tæt?

/Spærhage
Alle os der fx er sneet inde på øen mod øst, og det øvrige udkantsdanmark, får vi igen en mulighed for at byde med/se dine sager, Poul?
Brugeravatar
Jan P.
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 295
Tilmeldt: 12. okt 2006, 22:56
Geografisk sted: Østjyland tæt ved vandet

Re: Skal du med til Art Bubble i Rundetårn?

Indlæg af Jan P. »

Altså, hvad med os stakkel jyder, der ikke sådan bare lige fiser over til djævleøen.
Har aldrig rigtig forstået beslutningen om at holde art bubble på sjælland hvert andet år. Er der bare flere tegneserielæsere på sjælland,er det lettere/mere attraktivfor tegnerne, eller var det for at genere Copenhagen comics? Hvad var begrundelsen egentlig i sin tid.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Skal du med til Art Bubble i Rundetårn?

Indlæg af Antaeus »

Det regner jeg med.
De her trækker mest: Cosey, Eric Maltaite, Fournier

Jeg har i øvrigt lagt mærke til at begivenheden i Rundetårn også tiltrækker lidt svenskere.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Skal du med til Art Bubble i Rundetårn?

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Spærhage skrev:Jeg har ikke været med i Rundetårn før (heller ikke som gæst), og ved ikke helt hvad jeg kan forvente, men tænker det måske nok bliver lidt tæt?
Du skal forvente, at du skal bære de varer, du falbyder, op ad sneglegangen ved egen kraft. Der er 35 meter i vertikal linje, og mellem 93,5 meter og 281 meter spadsering med en hældning på mellem 33 og 10 %, alt efter om du vælger at gå langs ydervæggen eller indervæggen.

Tårnets højde
Gade til platform: 34,8 m

Sneglegangen
Omdrejninger: 7,3 (i dag)
(oprindelig 7,8 (er i dag under trætrappen))
Længde yderst: 281 m (oprindelig 300 m)
Længde inderst: 93,5 m (oprindelig 100 m)
Stigning yderst: 10 %
Stigning inderst: 33 %
Stigning gennemsnit pr. omgang: 3,74 m
Centrum til kernens ydervæg: 195 cm
Centrum til ydermurens indervæg: 610 cm
Radius: 768 cm

God tur! Jeg kommer og hilser på lørdag eftermiddag.
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4703
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Skal du med til Art Bubble i Rundetårn?

Indlæg af Robin »

Spærhage skrev:Lige som sidst i Århus er jeg der også denne gang med en micro-stand med salg af (primært) albums. Så den vil jeg nok være linket ret meget til, men det var sgu hyggeligt sidst, så mon ikke det bliver det igen?ikke

Jeg har ikke været med i Rundetårn før (heller ikke som gæst), og ved ikke helt hvad jeg kan forvente, men tænker det måske nok bliver lidt tæt?

/Spærhage
Jeg har været der to gange, og der er mennesker, mange besøgende, men ikke FOR tæt; det er jo svært at spå om den kommende art bubble, p. gr. a. det der med femtiden osv., men velkommen og kom glad!

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
dernice
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 252
Tilmeldt: 3. mar 2010, 21:29

Re: Skal du med til Art Bubble i Rundetårn?

Indlæg af dernice »

Robin skrev: Jemen ikke FOR tæt; det er jo svært at spå om den kommende art bubble, p. gr. a. det der med femtiden osv., mh.
“med femtiden”? hvad mener du her?
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4703
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Skal du med til Art Bubble i Rundetårn?

Indlæg af Robin »

dernice skrev:
Robin skrev: Jemen ikke FOR tæt; det er jo svært at spå om den kommende art bubble, p. gr. a. det der med femtiden osv., mh.
“med femtiden”? hvad mener du her?
Fremtiden! Undskyld. Den er svær at spå om, jo.

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Skal du med til Art Bubble i Rundetårn?

Indlæg af Frank Madsen »

Carsten Søndergaard skrev:
Spærhage skrev:Jeg har ikke været med i Rundetårn før (heller ikke som gæst), og ved ikke helt hvad jeg kan forvente, men tænker det måske nok bliver lidt tæt?
Du skal forvente, at du skal bære de varer, du falbyder, op ad sneglegangen ved egen kraft. Der er 35 meter i vertikal linje, og mellem 93,5 meter og 281 meter spadsering med en hældning på mellem 33 og 10 %, alt efter om du vælger at gå langs ydervæggen eller indervæggen.
God tur! Jeg kommer og hilser på lørdag eftermiddag.
Jeg håber da ikke, at Cobolt har sagt nej til en stand på Art Bubble, fordi man ikke vidste, at Rundetårn råder over et udmærket transportmiddel til at fragte standholdernes varer op ad sneglegangen og helt hen til standpladsen? :lol:
1483165_737575396326073_2354938892228128233_n.jpg
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Henrik Rehr
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 3531
Tilmeldt: 16. nov 2003, 03:03
Geografisk sted: ny york

Re: Skal du med til Art Bubble i Rundetårn?

Indlæg af Henrik Rehr »

...
Vedhæftede filer
DK tidsplan sj.png
Nå, jeg tegner videre.
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Skal du med til Art Bubble i Rundetårn?

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Frank Madsen skrev:Jeg håber da ikke, at Cobolt har sagt nej til en stand på Art Bubble, fordi man ikke vidste, at Rundetårn råder over et udmærket transportmiddel til at fragte standholdernes varer op ad sneglegangen og helt hen til standpladsen? :lol:
Nej, jeg synes bare, at Spærhage skulle have en glædelig overraskelse ;-)

Cobolt har vist mest sagt nej tak, fordi det er en uge før Bogforum.
Brugeravatar
Spærhage
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 797
Tilmeldt: 8. dec 2003, 23:12
Geografisk sted: Boom-Town Vaarst

Re: Skal du med til Art Bubble i Rundetårn?

Indlæg af Spærhage »

Carsten Søndergaard skrev:93,5 meter.... spadsering med en hældning på ….33 ...%
Jamen det er jo ikke mere end 4-5 Freewheelin' Franklin skridt. Ganske vist med en svag stigning, men med kun én flyttekasse under hver arm, bliver det intet problem!
Carsten Søndergaard skrev:God tur! Jeg kommer og hilser på lørdag eftermiddag.
Jeg siger mange tak OG vil naturligvis glæde mig meget til (igen) at få en rigtig god snak! Og det gælder naturligvis alle -kom forbi og få en snak. Får vi ikke snakket færdig kan vi nok fortsætte efter lukketid. Jeg regner da i hvert fald med at skulle ud og have en øl eller to om lørdagen!

Og nå-ja. Køb da også gerne noget så jeg har til at drikke mig i hegnet. Yi-haaaa!!!!

Vi ses!

/Spærhage
"-nok er vi kujoner, men vi er HURTIGE kujoner... "
(Timon, fra 'Timon og Pumpa')
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Skal du med til Art Bubble i Rundetårn?

Indlæg af Frank Madsen »

På facebook er der gået sport i at hacke Èric Maltaites Art Bubble-plakat og lave sin egen alternative version. Det var Lars Kramhøft, der begyndte.
12.jpg
3.jpg
1.jpg
2.jpg
4.jpg
5.jpg
9.jpg
6.jpg
7.jpg
8.jpg
10.jpg
11.jpg
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Skal du med til Art Bubble i Rundetårn?

Indlæg af Frank Madsen »

Og her er en standoversigt:
Art-Bubble-standoversigt-2019.jpg
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Besvar