Copenhagen Comics 2022

Debat om tegneseriefestivaler, tips om byttemarkeder, udsalg og gode tegneserietilbud mm.
Brugeravatar
superboy
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 819
Tilmeldt: 24. jun 2005, 16:59

Copenhagen Comics 2022

Indlæg af superboy »

Copenhagen Comics 2022
er utsatt til 28. - 29. mai 2022.
Vedhæftede filer
copenhagen.JPG
copenhagen.JPG (35.62 KiB) Vist 3515 gange
Brugeravatar
superboy
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 819
Tilmeldt: 24. jun 2005, 16:59

Re: Copenhagen Comics 2022

Indlæg af superboy »

Ser ut som at det blir festival i mai. Da er det bare å få ordnet plass i kalenderen.
Vedhæftede filer
cc gjest.JPG
cc gjest 2.JPG
Brugeravatar
redneck
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 341
Tilmeldt: 24. mar 2008, 08:41
Geografisk sted: Odense

Re: Copenhagen Comics 2022

Indlæg af redneck »

I min optik er det lidt af et sløjt program på årets festival. Hvor dælen er gæsterne fra Cobolt, Fahrenheit eller Faraos?

Carsten: I har tidligere annonceret - og senere aflyst - både Henk Kuijpers og Thom Roep, så vidt jeg husker. Gemmer i kræfterne til Bogforum i stedet, eller? Bilal eller nogle af jeres nye børne/ungdomstegneseriekunstnere kunne også være friske pust. Og bevares, Yoann har da (haft) en tilknytning til Cobolt, men han har jo nærmest lige været i Danmark på en anden festival.
Ja, jeg hedder Morten! Og skriver om tegneserier på Nummer9.dk - https://nummer9.dk/author/mortentjalve/
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Copenhagen Comics 2022

Indlæg af Frank Madsen »

redneck skrev: 21. maj 2022, 15:05I min optik er det lidt af et sløjt program på årets festival. Hvor dælen er gæsterne fra Cobolt?
Hergé skulle vel noget andet. :D


Til gengæld er der fuld plade fra Eudor:

CC banner SAMLET.JPG

Lørdag 28. maj

10.00-18.00 Sussi Bech og Frank Bruun Madsen signerer hele dagen

10.00-11.30 Ingo Milton og Sussi Bech signerer “Ørsted”
12.00-13.30 Anders Lundt Hansen signerer “Runernes verden”
14.00-15.30 Simon Petersen signerer “Punk Life Crisis”

Søndag 29. maj

10.00-18.00 Sussi Bech og Frank Bruun Madsen signerer hele dagen

10.00-11.30 Anders Lundt Hansen signerer “Runernes verden”
12.00-13.30 Simon Petersen signerer “Punk Life Crisis”
14.00-15.30 Ingo Milton og Sussi Bech signerer “Ørsted”


Og så er der da et pænt antal udenlandske navne: Yoann (Splint & Co.), Luc Warnant (Soda), Andy Price (My Little Pony), Cara McCee (Star Wars Adventures), Craig Rosseau (Young Hellboy), Felix Meynet (Sauvage), Roberto Baldazzini (Jayne Mansfield), Jarrett Melendez (Chef's Kiss) og masser af danske navne + udstillinger, foredrag og workshops, f.eks. Zines-workshop, Manga-workshop, Sy en bog, Tegn dinosaurer, Mød YouTuberne, Nordisk mytologisk LEGO MOC, SuperSnak med MarvelMorten og Kim Helt m.m. (citeret fra Eudors e-mailnyhedsbrev, der røg ud til abonnenterne i går).
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
redneck
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 341
Tilmeldt: 24. mar 2008, 08:41
Geografisk sted: Odense

Re: Copenhagen Comics 2022

Indlæg af redneck »

Frank Madsen skrev: 21. maj 2022, 17:43 Til gengæld er der fuld plade fra Eudor.
Bestemt - og stor ros for det! Hvis alle forlag havde et tilsvarende program, så var det slaraffenland.

Og jeg kommer! Men jeg kan ikke hidse mig helt vildt op over, at fx Luc Warnant kommer. Han tegnede på glimrende vis de første to album i Soda-serien tilbage i 80'erne ... og så har vi ellers ikke hørt mere til ham på dansk.

Så har Tegneseriekompagniet to navne med i, hvad jeg vil tillade mig at kalde, den bløde mellemklasse. De er nærmest topnavne i år, men ville ikke have været det på nogle af de forrige festivaler. Yoann er et stabilt navn, men har jo været i Danmark for ganske nyligt. Der er bare ikke nogle af de store danske forlag, der for alvor har hevet en gæst med i år.

Men kæmpe respekt for at festivalen kører igen, halleluja!, og jeg støtter op og glæder mig til at komme ud i denne sammenhæng igen. Jeg ligger bare ikke søvnløs af glæde som ved andre årgange.
Ja, jeg hedder Morten! Og skriver om tegneserier på Nummer9.dk - https://nummer9.dk/author/mortentjalve/
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1838
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Copenhagen Comics 2022

Indlæg af Erling Søby »

Jeg må desværre give Morten "redneck" ret. Jeg skal nok komme og støtte op om festivalen. Men det er ærlig talt et temmelig jævnt program i år. Og Yoann og Warnant som topnavne? - Der er lagt op til tidligere tiders Dave McKean, David Gibbons, Rosinski og Schuiten.

På Bogforum sidste år var der Esad Ribic og Karl Johnsson (Vei). Og på næste Art Bubble er der Pierre Alary, Sean Phillips og Der Flix (Splint i Berlin) - der er noget mere markante og interessante navne end på årets Copenhagen Comics.

Alt sammen sagt med ulyst, for jeg bryder mig ikke at kritisere alt det arbejde, arrangørerne lægger i det. Og jeg er jo glad for, at der overhovedet er tegneseriefestivaller i Danmark.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Copenhagen Comics 2022

Indlæg af Carsten Søndergaard »

redneck skrev: 21. maj 2022, 15:05Carsten: I har tidligere annonceret - og senere aflyst - både Henk Kuijpers og Thom Roep, så vidt jeg husker. Gemmer i kræfterne til Bogforum i stedet, eller? Bilal eller nogle af jeres nye børne/ungdomstegneseriekunstnere kunne også være friske pust. Og bevares, Yoann har da (haft) en tilknytning til Cobolt, men han har jo nærmest lige været i Danmark på en anden festival.
Henk Kuijpers kommer desværre nok aldrig. Han vil ikke rejse uden sin kone, og hans kone hader messer ... Thom Roep aflyste første gang, fordi han blev inviteret til bryllup i Caribien (som han ikke kunne sige nej til, hvilket vel var forståeligt), og anden gang på grund af corona, som han indtil for nylig stadig var lidt nervøs for (og det er jo også en ærlig sag). Men han kommer nok engang, måske til næste år.

Cobolt, Copenhagen Comics og Sherlock Holmes Klubben i Danmark arbejdede ihærdigt på at få Cyril Liéron og Benoit Dahan til CC, men det lykkedes ikke denne gang. På grund af I hovedet på Sherlock Holmes' store succes i rigtig mange lande er de utroligt efterspurgte. Og arbejder desuden intensivt på næste bind. Vi må håbe på et senere tidspunkt. Christian Monggaard (som selv er aktivt medlem af Sherlock Holmes Klubben i Danmarks bestyrelse) tager dog emnet Sherlock Holmes i tegneserieform op på CC uanset. Det skal nok blive spændende.

Bilal arbejdes der på, men han er ikke ... lad os sige verdens nemmeste at have med at gøre. Umuligt at spå om, om det kan blive til noget på et tidspunkt. Lidt det samme med Bourgeon ... Det kræver takt og tone og store ressourcer og involvering af det franske litteraturinstitut og nok også et højere niveau end CC, måske Bogforum eller Den Sorte Diamant eller Louisiana Literature. Man ringer ikke bare og spørger, om de kommer til Danmark et par dage, som med fx Yoann, der har danske venner.

På Copenhagen Comics kommer Cobolt denne gang til at fokusere allermest på de nye børnetegneserier og på graphic novels og danske tegneserieskabere. Når nogle af børnetegneserierne er kørt mere ind og spredt mere ud, vil nogle af deres ophavsmænd og -kvinder være oplagte gæster til tegneseriemesser i de kommende år.

Bagvæggene på Cobolts stand kommer til at understrege fokuseringen på tegneserier for børn, hvilket forekommer at være godt i tråd med de mange øvrige aktiveter på messen, der heldigvis henvender sig til børn.

Ud over Yoann vil man kunne møde fx Karoline Stjernfelt, Mikkel Sommer, Anna Rakhmanko, Dasa Hink, Sofie Riise Nors, Thit Bitsch, Rune Ryberg og Jam Aden. Programmet offentliggøres i næste uge. Næste gang bliver det måske Raina Telgemeier, Rob Harrell, Barbucci, Miss Prickly, Abouet eller Gijé. Så kan man sige, at det er ikke "Dave McKean, David Gibbons, Rosinski og Schuiten" - nej, men verden står jo ikke stille, og mens I bliver ældre, falder gennemsnitsalderen på publikum, og det var vel ærlig talt også på tide.
Vedhæftede filer
Cobolt-Copenhagen-Comics-2022_4880x2500.jpg
Cobolt-Copenhagen-Comics-2022_3910x2500.jpg
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1838
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Copenhagen Comics 2022

Indlæg af Erling Søby »

Carsten:
Så kan man sige, at det er ikke "Dave McKean, David Gibbons, Rosinski og Schuiten" - nej, men verden står jo ikke stille, og mens I bliver ældre, falder gennemsnitsalderen på publikum, og det var vel ærlig talt også på tide.
Det var ment som eksempler på tidligere og vægtigere navne. Ikke nødvendigvis en efterlysning af flere ældre navne.

Jeg kunne have spurgt efter yngre navne som José Homs, Emile Bravo, Vignaux (Thorgal) eller Xavier (Tango, Conquistador). De havde haft mere tyngde.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Copenhagen Comics 2022

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Det er jo populært at spørge, hvad "læserne synes". Så hvis nu I her, gamle drenge, ser på Cobolts udvalg af af klassiskagtige, retroagtige, gammeldagsagtige, "euroklassiker"agtige serier og deres ophavsmænd/-kvinder ... hvem kunne I så helt tænke jer at møde på kommende messer? (Udeladt dem, der i de senere år allerede har besøgt Danmark).

Alix Senator (Valérie Mangin, Thierry Démarez; ikke udelukket, Mangin er en guds gave som fortæller og forfatter)
Angel Wings (Romain Hugault; helst til et veteranflyshow, men ofte falder et af flyene jo ned i hovedet på publikum)
Asterix (Jean-Yves Ferri, Didier Conrad; vi er i kontakt med dem, det bliver ikke i år eller næste år, men forhåbentlig derefter)
Blacksad (Juan Díaz Canales, Juanjo Guarnido; lidt svære, men nok ikke helt umulige)
Blake og Mortimer (Teun Berserik, Peter van Dongen, god mulighed)
Buddy Longway (Derib; svært at sige; taler kun fransk)
BUG (Bilal; se min ovenstående kommentar)
Det Gyldne Kompas / Skyggernes Kniv / Ravkikkerten (Stéphane Melchior, Clément Oubrerie, Thomas Gilbert; allermest interessant ville være Philip Pullman selv, han er stor tegneseriefan og -kender, har tidligere været forsøgt)
Doonesbury (Garry Trudeau; har jeg forsøgt mange gange, han vil gerne komme, men det har aldrig passet; vil dog ikke optræde på en decideret tegneseriemesse)
Franka (Henk Kuijpers; se min ovenstående kommentar)
Gammelpot (Thom Roep; se min ovenstående kommentar)
I hovedet på Sherlock Holmes (Cyril Liéron, Benoit Dahan; se min ovenstående kommentar)
Linda og Valentin (Manu Larcenet, Wilfrid Lupano, Mathieu Lauffray, Virginie Augustin (sidstnævnte er tegneren af det nye Christin-album til august))
Lucky Luke (Achdé, Jul, Guillaume Bouzard, Matthieu Bonhomme, (kommende: Ralf König))
Orbital (Sylvain Runberg, Serge Pellé (de er netop i denne weekend med stor succes gæster på Stockholms Internationella Seriefestival))
Champignac (BeKa, Etien (Morten redneck vil nok ikke stemme for dem :lol: ))
Splint & Co. / Splint (Yann, Olivier Schwartz, Fabrice Tarrin, Frank Pé, Émile Bravo, Benoît Feroumont, Christian Durieux, Lewis Trondheim, Fabrice Parme, Fred Neidhardt, Fabrice Tarrin)
Thorgal / Thorgals Verden (Yann, Frédéric Vignaux, Yves Sente, Giulio de Vita, Roman Surzhenko)
Vindens passagerer / Tusmørkets kammerater (François Bourgein; se min ovenstående kommentar)
Wika (Thomas Day, Olivier Ledroit)
Yoko Tsuno (Roger Leloup; det kommer DESVÆRRE ikke til at ske; han vil ikke rejse)
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Copenhagen Comics 2022

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Erling Søby skrev: 22. maj 2022, 02:19Det var ment som eksempler på tidligere og vægtigere navne. Ikke nødvendigvis en efterlysning af flere ældre navne. Jeg kunne have spurgt efter yngre navne som José Homs, Emile Bravo, Vignaux (Thorgal) eller Xavier (Tango, Conquistador). De havde haft mere tyngde.
Jeg er enig. Bravo skal nok lykkes på et tidspunkt (Portræt af helten som troskyldig ung mand kommer i øvrigt i den udvidede udgave til september samtidig med fjerde og sidste bind af Håbets tid), og sikkert også Vignaux. Måske også Homs, han er lidt ude af Cobolts hænder nu. Men kunne virkelig være interessant.

På Facebook kunne man i dag se, at Forlaget Zoom havde forsøgt at invitere Carlos Gimenez til en dansk messe. Desværre forgæves, han føler sig åbenbart for gammel til at rejse. Men man må tage hatten af for forsøget, når Zoom ellers igen og igen pointerer, at de ikke vil deltage i nogen som helst messer.
Brugeravatar
redneck
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 341
Tilmeldt: 24. mar 2008, 08:41
Geografisk sted: Odense

Re: Copenhagen Comics 2022

Indlæg af redneck »

Carsten Søndergaard skrev: 22. maj 2022, 02:33 Det er jo populært at spørge, hvad "læserne synes".
Nemmerlig! Men så forventer jeg også, at 50 % af disse er med på CoCo2023 og resten fordelt ud på Bogforum og enkeltstående arrangementer.

Følgende vil få min indre fanboy mere eller mindre langt frem i skoene:

Derib Ja tak! Det ville være et gigantisk scoop i min bog, selv om jeg er klar over, han nok ikke har en lige så høj stjerne hos rigtig mange. Jeg står gerne klar med hele striben af Yakari inkl. den jeg selv har oversat til dansk (helt utilstrækkeligt, men så kom den da ud via Donovan uden udgifter i den forbindelse) - og de nyeste på fransk. Så sæt god tid af til signeringer, evt. kan jeg tage en time for mig selv, hvis det gør det lettere for jer at organisere.

Roger Leloup Men har I spurgt, om han vil være med, hvis CoCo2023 placeres i nærheden af hans bopæl? Jeg er villig til at overveje det.

Canales, Guarnido Selv om jeg forudser en seriøs kø og nogle meget langvarige signeringer, hvis han ellers begiver sig af med at tegne.

Kuijpers Men Carsten, hans kone behøver jo ikke være med til at signere, hun kan shoppe rundt i Københavns lyksaligheder og turistattraktioner imens. Jeg er villig til at sætte ½ dag af til at vise hende rundt.

Roep Godt at høre. Jeg er i hvert fald klar.

Liéron, Dahan Lyder som en realistisk mulighed på et senere tidspunkt.

Ralf König jeg kommer nok ikke til at stå i køen pga. Lucky Luke, men er villig til at tage en signering i dét album, hvis det er dét, der skal til. Men jeg har faktisk moret mig rigtig godt over hans album tilbage i 80-90'erne.

Runberg, Pellé Stabilt navn, jeg er klar.

Schwartz, Bravo Gode, solide navne - jeg er klar.

Yann, Vignaux, Sente, de Vita, Surzhenko Egentlig ikke. Men. Altså. Det er jo Thorgal for s...., så jeg kommer nok til at stå der.

Bourgeon Mjoh, det bliver man vel næsten nødt til, han er jo på sin egen stive facon uomgængelig.


Følgende vil nok give noget omtale, men er ikke noget, der holder mig vågen om natten:

Jean-Yves Ferri, Didier Conrad Måske lidt af et scoop pr-mæssigt, men også lidt den bløde mellemvare a la Yoann. Jeg vil dog langt fra afvise, at jeg kunne finde på at stille mig op i køen.

Berserik, van Dongen Som ovenfor.

Lucky Luke-efterfølgerne - med undtagelse af König se ovenfor

Alle de andre Splint & Co.-efterfølgere se ovenfor

Bilal Ville være et godt og solidt navn, jeg er bare ikke ultimativt fan (men har ham naturligvis repræsenteret i min respektable/repræsentative samling... eller vent... jeg solgte den faktisk for nylig, så I behøver ikke længere komme forbi og beundre samlingen).

Trudeau Måske Information for første gang ville dække CoCo? Jeg lider under at have haft en far, der abonnerede på Information, da jeg var dreng - og jeg fattede intet af serien, men det var jo en tegneserie, så en gang i mellem forsøgte jeg alligevel at læse den. Det er ligesom hængt ved, så jeg er aldrig for alvor kommet i gang - og nu er tiden ligesom ved at være løbet.

BeKa, Etien Nåh, den anmeldelse sved alligevel :wink:. Det vil nok være upassende, at jeg fylder op i køen, særligt hvis Carsten bryder ind, når jeg når frem, og viser dem et print af min anmeldelse og efterfølgende smider mig i benlås.

Følgende har umiddelbart ikke min store interesse:

Alix Senator
Romain Hugault
Melchior, Oubrerie, Gilbert
Linda og Valentin-efterfølgerne
Wika (Thomas Day, Olivier Ledroit)
Ja, jeg hedder Morten! Og skriver om tegneserier på Nummer9.dk - https://nummer9.dk/author/mortentjalve/
Brugeravatar
redneck
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 341
Tilmeldt: 24. mar 2008, 08:41
Geografisk sted: Odense

Re: Copenhagen Comics 2022

Indlæg af redneck »

Og så har Cobolt jo også andre navne, der kunne være interessante, dog ikke nødvendigvis i den klassiske europæiske tradition:

Watterson I hørte det fra mig, der kommer længere køer end med Don Rosa. Det ville være vanvittigt. Vanvittigt!

Satrapi, hun har vel ikke været i Danmark før, eller har jeg bare overset det? Også et stort navn.

Sattouf, han har været i DK, men ikke på en festival - og han er blevet større siden. Meget større! Det er et uomgængeligt mesterværk, hvis han ellers kan få det rundet bare nogenlunde hæderligt af i sidste bind.

Jim Davis, har han selv været i Danmark? Det ville også trække folk til.

Roudier godt, stabilt navn.

Telgemeier bør blive et hit, hun har alle forudsætningerne for det.

Carbone, Gijé der skal jo også være noget til børnene (og de barnlige sjæle)

Di Gregorio, Barbucci 1'eren af Søstrene Gyldenhjerte var en behaglig og overraskende god debut. Lige et par album mere, så kan de komme.
Ja, jeg hedder Morten! Og skriver om tegneserier på Nummer9.dk - https://nummer9.dk/author/mortentjalve/
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Copenhagen Comics 2022

Indlæg af Antaeus »

De mest interessante:
Bill Watterson, Roger Leloup, Henk Kuijpers, Derib, Juanjo Guranido, Peter van Dongen, Thom Roep.

Men disse er også interessante:
Conrad, Achde, Yan, Schwartz, Bourgeon, Bilal
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Copenhagen Comics 2022

Indlæg af Carsten Søndergaard »

redneck skrev: 22. maj 2022, 09:08Roger Leloup Men har I spurgt, om han vil være med, hvis CoCo2023 placeres i nærheden af hans bopæl? Jeg er villig til at overveje det.
Hæ hæ, det var måske en mulighed. Han er glad for at blive inviteret, og jeg har prøvet flere gange. Men altså, han deltager end på bogmessen i Bruxelles lige i nærheden længere, som han ellers har gjort i årtier. Så det er ærgerligt, både med henblik på Yoko Tsuno, men naturligvis også fordi han er den eneste historiske tegner fra Hergés tegnestue, der stadig lever.
redneck skrev: 22. maj 2022, 09:08Kuijpers Men Carsten, hans kone behøver jo ikke være med til at signere, hun kan shoppe rundt i Københavns lyksaligheder og turistattraktioner imens. Jeg er villig til at sætte ½ dag af til at vise hende rundt.
Tak for det, og vi har også været rundt om netop sådan en mulighed, som det også er almindeligt i sådanne tilfælde, det vil naturligvis kunne arrangeres. Men han (eller hun) bider ikke rigtig på det. Thom Roep har tilbudt at gøre et forsøg med at foreslå, at han og Henk kunne følges ad, så det er ikke helt opgivet. Men sagen er selvfølgelig også, at de der gamle drenge bliver ældre hele tiden, Henk er 75.
redneck skrev: 22. maj 2022, 09:08Ralf König jeg kommer nok ikke til at stå i køen pga. Lucky Luke, men er villig til at tage en signering i dét album, hvis det er dét, der skal til. Men jeg har faktisk moret mig rigtig godt over hans album tilbage i 80-90'erne.
Sandt nok vil folk sikkert have flere gamle König-udgivelser end Lucky Luke med i signeringskøen, men for min skyld er det ligegyldigt. Han vil være et topnavn til enhver messe, det er det vigtigste. Store trækplastre er vigtige for messerne, og dermed også for dem, der måske ikke lige er store fans af fx König, fordi de giver grundlag for også at invitere "mindre" navne til glæde for mere specialiserede fans og samlere.
redneck skrev: 22. maj 2022, 09:08Jean-Yves Ferri, Didier Conrad Måske lidt af et scoop pr-mæssigt, men også lidt den bløde mellemvare a la Yoann. Jeg vil dog langt fra afvise, at jeg kunne finde på at stille mig op i køen.
Igen: Tænkt på messens ve og vel. Bare det at man kan få en Asterix-tegning af en ægte Asterix-tegner, det er genialt. Ligesom med Don Rosa og Flemming Andersen, der er ægte Anders And-tegnere.
redneck skrev: 22. maj 2022, 09:08Trudeau Måske Information for første gang ville dække CoCo? Jeg lider under at have haft en far, der abonnerede på Information, da jeg var dreng - og jeg fattede intet af serien, men det var jo en tegneserie, så en gang i mellem forsøgte jeg alligevel at læse den. Det er ligesom hængt ved, så jeg er aldrig for alvor kommet i gang - og nu er tiden ligesom ved at være løbet.
Han er selvfølgelig ikke en gængs fanboytegner, men til gengæld er han en verdensstjerne, som har frembragt et helt uniks livsværk, og som faktisk (på grund af Informations vedholdenhed og Carlsen/Cobolts album) har mange danske fans. Masser af mennesker har jo også læst Doonesbury på engelsk. Han boede tre måneder i København i sin studietid og kunne også af den grund godt tænke sig at besøge Danmark. "Sover folk stadig i parkerne?" spurgte han mig på et tidspunkt.
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Copenhagen Comics 2022

Indlæg af Carsten Søndergaard »

redneck skrev: 22. maj 2022, 10:07Watterson I hørte det fra mig, der kommer længere køer end med Don Rosa. Det ville være vanvittigt. Vanvittigt!
Ja, det ville være vanvittigt, eftersom han ikke har vist sig nogen steder i 40 år eller nogen sinde. End ikke da han fik den store pris i Angoulême kom han.
redneck skrev: 22. maj 2022, 10:07Satrapi, hun har vel ikke været i Danmark før, eller har jeg bare overset det? Også et stort navn.
Svært at sige, men hun er problematisk. Hun har været inviteret til Danmark adskillige gange for at modtage priser eller i kulturelle sammenhænge ... men det ligger vist simpelthen ikke til hende. Jeg har mødt hende en gang, et møde på 10 minutter, hvor hun talte i telefon de 7.
redneck skrev: 22. maj 2022, 10:07Sattouf, han har været i DK, men ikke på en festival - og han er blevet større siden. Meget større! Det er et uomgængeligt mesterværk, hvis han ellers kan få det rundet bare nogenlunde hæderligt af i sidste bind.
Han skal nok komme igen. Han var vild med sin rundtur i Skandinavien. Nu skal han lige være færdig med Araberen, men han har allerede nye værker i gang, som også kommer på dansk.
redneck skrev: 22. maj 2022, 10:07Jim Davis, har han selv været i Danmark? Det ville også trække folk til.
Han har været i Danmark, men han kommer næppe igen, nu hvor han har solgt sit livsværk, og han tegner slet ikke offentligt. Derfor syntes han også selv, at det var bedre, at Gary Barker kom.
redneck skrev: 22. maj 2022, 10:07Di Gregorio, Barbucci 1'eren af Søstrene Gyldenhjerte var en behaglig og overraskende god debut. Lige et par album mere, så kan de komme.
Absolut, og Barbucci er mere end oplagt med både aktuelle og tidligere udgivelser på dansk og Disney-tegneserier. Så vidt jeg husker, har han også været her før, men helt oplagt igen.
Besvar